N
Nirvana
Jag försäkrade alla mina hästar under samma tidpunkt förra året i samma bolag och valde samma typ utav föräkring till samtliga hästar. Innan jag avslutade samtalet så dubbelkollade jag med försäkringsombudet att de hade fått samma typ utav försäkring och jodå, det skulle han ha fixat. Bra, tänkte jag och lade på luren.
För en månad sedan så drabbas min lilla minishettis av fång och veterinär tas ut. När jag sedan ska skicka in veterinärräkningen till försäkringsbolaget så vet jag att nästan allt kommer att gå på försäkringen i och med att jag har alla hästarna försäkrade på det sättet men inom ett par dagar dimper det ner ett brev från försäkringsbolaget där det står att jag får 189 kronor tillbaka.
Konstigt, tänkte jag och ringer upp dom för att fråga vad som blivit fel? Då säger dom "Hm, det vi kan se här är att alla dina hästar UTOM just denna har denna försäkringen som täcker alla veterinärkostnaderna" Det kan inte vara möjligt, tänkte jag? Jag fick ju ombudets ord på att alla var likvärdigt försäkrade per telefon men tydligen så hade han missat denna lilla ponnyn? Och det är tydligen mitt fel nu, eller?
Jag läser ju sällan de breven som bolaget skickar ut heller.. utan jag tar allt med dom per telefon och ser till att få det bekräftat på så sätt men tydligen kan man inte lita på vad de säger i telefon.
Jag blir bara mer och mer besviken på detta pissiga bolag.. och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.
För en månad sedan så drabbas min lilla minishettis av fång och veterinär tas ut. När jag sedan ska skicka in veterinärräkningen till försäkringsbolaget så vet jag att nästan allt kommer att gå på försäkringen i och med att jag har alla hästarna försäkrade på det sättet men inom ett par dagar dimper det ner ett brev från försäkringsbolaget där det står att jag får 189 kronor tillbaka.
Konstigt, tänkte jag och ringer upp dom för att fråga vad som blivit fel? Då säger dom "Hm, det vi kan se här är att alla dina hästar UTOM just denna har denna försäkringen som täcker alla veterinärkostnaderna" Det kan inte vara möjligt, tänkte jag? Jag fick ju ombudets ord på att alla var likvärdigt försäkrade per telefon men tydligen så hade han missat denna lilla ponnyn? Och det är tydligen mitt fel nu, eller?
Jag läser ju sällan de breven som bolaget skickar ut heller.. utan jag tar allt med dom per telefon och ser till att få det bekräftat på så sätt men tydligen kan man inte lita på vad de säger i telefon.
Jag blir bara mer och mer besviken på detta pissiga bolag.. och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.