Man ska inte klia sig i ögat...

Dagen visdomsord från Upplands-Bro kommer här:
"Du skall icke gena över draget på Boj-släpet då ditt lår må fastna i handbromsen och stor skada må uppkomma på låret."

Gäller detta specifikt Boj-släp eller det händer det värre saker med tex ett Ifor?
På ett Henra ska man iaf inte tvärnita för då låser sig bromsarna och märker man inte det när man kör så kan det hända att man får byta något däck :angel:
 
när man har skurit Jalapeno :eek:


Btw - chillisar är superenkla att odla själv i fönstret. Fröna är löjligt billiga, och plantan med en massa nya röd-gröna chillifrukter har bara explosionsväxt här hemma hos mig. Där inget annat har lust att frodas.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
när man har skurit Jalapeno :eek:

Mamma höll på med ungersk stark paprika när äldsta syrran var liten. Något hände med äldsta syrran så mamma fick försöka ta bort något under ögonen sedan började syrran tjuta så det stod härliga till, mamma hade glömt att tvätta händerna innan hon höll på att peta runt syrrans ögon :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Kilauea
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 534
Senast: skogaliten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 182
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp