Män som försörjer kvinnor?

Från båda håll så så är ju läget. Men jag misstänker att förutom sex så betalar nog en miljonär mer än en icke-miljonär på resor, lyxiga hotell, bostäder o.s.v.
En 2:a i Stockholm är ju liksom en piss i Missisippi när partnern har en 9 rummare på Strandvägen (exempel har ingen aning om hur dom bor)

Jaha, och? Måste man hitta en partner som har samma ekonomiska standard som man själv har? Och återigen, är det bara pengarna i en relation som spelar roll?
 
Jaha, och? Måste man hitta en partner som har samma ekonomiska standard som man själv har? Och återigen, är det bara pengarna i en relation som spelar roll?
Inte tycker jag det men ts frågeställning kändes lite sådär...
Mitt svar blev också sådär, varför göra skillnad om just det är så viktigt?
 
Inte tycker jag det men ts frågeställning kändes lite sådär...
Mitt svar blev också sådär, varför göra skillnad om just det är så viktigt?

Jag vill inte svara för hur @Inte_Ung tänkte men det nämns att hon stött på fenomenet rik man-mindre rik kvinna. Dessutom lär den konstellationen vara vanligare än den omvända. Antagligen därför frågan ställs.
 
Jag skulle gärna leva som en hollywoodfru, ha städerska, kock och trädgårdmästare, storstall osv, och leva 100% på min man.

Men, nu ser det ut såhär, sambon kommer försörja mig på ''halvtid'', jag är sjukpensionär och får nästan inget i månaden. Kan inte söka bostadsbidrag etc eftersom jag är sambo.
Så han kommer få betala stor del av räkningarna och maten.

Bodde vi inte tillsammans kunde jag söka diverse bidrag och leva helt ok själv.

De kvinnor som vill vara hemmafruar och sköta hem, barn och mat själva utan inkomst ska naturligtvis få vara det.
De kanske tycker arbete är PEST och lever deras drömliv, känns inte helt ok att trycka ner dem så.
 
De kvinnor som vill vara hemmafruar och sköta hem, barn och mat själva utan inkomst ska naturligtvis få vara det.
De kanske tycker arbete är PEST och lever deras drömliv, känns inte helt ok att trycka ner dem så.
Nu så handlade min frågeställning om männen som är de försörjande och deras inställning att de äger allt för att de har tjänat pengarna.
 
Om de tycker arbete är pest så passar det väl verkligen inte att gå hemma
Vissa verkar ha störst problem med att någon annan skall bestämma över dem.
Så de går hemma och är Chef över hushållet.
Mannen ses där som en resurs att dra nytta av.
 
Jag skulle gärna leva som en hollywoodfru, ha städerska, kock och trädgårdmästare, storstall osv, och leva 100% på min man.
<snip>.

Jag har provat, men det ar verkligen ingen hojdare. Man kan bara shoppa "sa" mycket ... det finns samma grejor i affarerna i morgon ocksa, och nasta dag, och ...
Efter ett antal cocktail parties finns inget mer ytligt att prata om. Amnena som gar att diskutera pa ett sadant stalle tar fort slut. Det ar i stort sett samma manniskor pa alla parties, och det ar sa forskrackligt svart att balansera assietten med 'snittar' och atbart, glaset och handvaskan medan man forsoker se obesvarad ut och halla balansen pa stilettos. :grin:
 
Jag har provat det men det fungerade inte för mig.
Jag mår bäst när jag har ett arbete att utföra.
Fast måste det bara ett arbete du får bra betalt för? Skulle jag ha råd skulle jag utan problem kunna sysselsätta mig med saker som tyvärr inte skulle dra in så mycket pengar men det skulle göra mig glad. Hästar, olika handarbeten och föreningsliv med olika styrelse och ledar uppdrag skulle nog göra mina dagar fullspäckade utan shopping och mingelpartyn.
Nu gör jag en del på sidan av jobb och skola och får tacka nej till mycket som verkar kul. :)
 
Fast måste det bara ett arbete du får bra betalt för?
Nej men det måste ge mig tillgång till roliga leksaker.
Typ ett större datasystem, ett litet företag eller en buss.
Det är inget som jag kan dra runt på egen hand utan då måste jag placera mig i ett sammanhang blad andra på någon typ av arbetsplats.
Just nu så kör jag buss för att uppfylla mina behov av dyra leksaker.
I vinter så ser det dock ut som att jag skall få köra skotare hemma så det kan fungera.
 
Nej men det måste ge mig tillgång till roliga leksaker.
Typ ett större datasystem, ett litet företag eller en buss.
Det är inget som jag kan dra runt på egen hand utan då måste jag placera mig i ett sammanhang blad andra på någon typ av arbetsplats.
Just nu så kör jag buss för att uppfylla mina behov av dyra leksaker.
I vinter så ser det dock ut som att jag skall få köra skotare hemma så det kan fungera.
Du har så stora krav! :D Jag längtar efter att få utrymme och tid att plocka ihop svärmors vävstol och förstå mig på hur den fungerar och hur jag kan få fram vackra mönster i olika material! :D Som det ser ut just nu lär jag vänta på att något av barnen flyttar ut så att jag kan lägga beslag på ett av deras rum :devil::D
 
Jag tycker att det är lite lustigt att folk rent generellt verkar så intresserade av andras relationer och privatekonomi!
Vi är flockdjur. De flesta av oss bondar med varandra genom att skvallra om andra. Det får väl oss att känna samhörighet skulle jag tro. Och eftersom det mesta i vårt samhälle bygger på konsumtion så klart att hur mycket pengar folk har att köpa grejer för är väldigt intressant och viktigt. Jag erkänner gärna att jag själv är besatt av detta ämne och skvallrar om detta med vänner.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp