Bukefalos 28 år!

Man vet att man börjar bli gammal när...

Jannice

Trådstartare
Igår när jag ringde min bank och fick uppge mitt personnr, så hörde hon som svarade fel och återgav det till 93XXXX (jag är född 83)
Min första tanke var "låter jag verkligen som en liten flicka", tills jag insåg att 93:orna inte längre är 12, utan 20 :nailbiting:

Är det någon mer som fastnade någonstans på vägen? :D Jag tycker fortfarande att bilar som har årsmodell 00 och yngre låter nya (trots att 00: orna nu är inne på sitt 14:e år), jag tycker att alla som är födda på 90-talet ska vara jättesmå (trots att många av dem själva har familj redan) och jag blir nästan chockad när jag tänker på att det är c.a 10 år sedan jag själv slutade skolan. Så någonstans har min tidsuppfattning stannat, är det någon som känner igen sig? :p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag refererar fortfarande till mina föräldrars bostadsområde som det "nybyggda", det byggdes runt 1989. Fastän det fortfarande har mycket äldre hus kring sig så är det svårt för nyinflyttade till den staden att veta vad jag menar ;)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Igår när jag ringde min bank och fick uppge mitt personnr, så hörde hon som svarade fel och återgav det till 93XXXX (jag är född 83)
Min första tanke var "låter jag verkligen som en liten flicka", tills jag insåg att 93:orna inte längre är 12, utan 20 :nailbiting:

Är det någon mer som fastnade någonstans på vägen? :D Jag tycker fortfarande att bilar som har årsmodell 00 och yngre låter nya (trots att 00: orna nu är inne på sitt 14:e år), jag tycker att alla som är födda på 90-talet ska vara jättesmå (trots att många av dem själva har familj redan) och jag blir nästan chockad när jag tänker på att det är c.a 10 år sedan jag själv slutade skolan. Så någonstans har min tidsuppfattning stannat, är det någon som känner igen sig? :p

Tack för den, liksom! ;)

Jo, jag har också fastnat i tiden. Jag är 93a ( :p ) och övertygad om att 94or är 11 år. Dom var ju det, en gång i tiden... Och att min lillebror påstår att han är född 99 och är FJORTON ÅR, nej det går jag inte på :D

Eller som när folk ska köpa häst: "Den är född 06 och går LA" :cautious: Du menar "insutten" va? :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Gud ja. Minns när jag såg någon rätt snygg mansperson på TV och fick veta att han var född 1992, varpå jag besviket utbrast "men det är ju en UNGE". (Jag är född 1989.)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag förstår dig helt och fullt! När vi får nya intagna på jobbet och de är födda så sent som 1993-94 så måste jag alltid räkna efter om det verkligen kan stämma :eek:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men alltså, helt ärligt, man är inte gammal om man är född -83 heller! Då har man ju precis slutat skolan ju! Eller?? :confused:

ameo, årgång -68
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Absolut. Det är ju bara att titta inom vården. Behöver man uppsöka läkarvård är det bara att inse att läkarna man träffar är "max" 20 år... ;)

/Lizzie
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men alltså, helt ärligt, man är inte gammal om man är född -83 heller! Då har man ju precis slutat skolan ju! Eller?? :confused:

ameo, årgång -68

Eller hur! :eek: En 83:a är hallå...liksom...jaja...väldigt ung. :arghh:

/ -67
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Tack för den, liksom! ;)

Jo, jag har också fastnat i tiden. Jag är 93a ( :p ) och övertygad om att 94or är 11 år. Dom var ju det, en gång i tiden... Och att min lillebror påstår att han är född 99 och är FJORTON ÅR, nej det går jag inte på :D

Eller som när folk ska köpa häst: "Den är född 06 och går LA" :cautious: Du menar "insutten" va? :D

Haha, sådär känner jag också!
Jag är 92:a och tror att 95:orna fortfarande är 12 år!:rofl:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

kl

Jag blir alltid fundersam när min bror säger han ska gå på puben. Hur ska han kunna komma in där? han har ju inte åldern inne liksom..

Han är född 89 och det har således pågått ett par år :p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Eller som när folk ska köpa häst: "Den är född 06 och går LA" :cautious: Du menar "insutten" va? :D

Samma här:D Det finns en häst på stället där jag arbetstränar som jag hela tiden betraktar som en unghäst. Hon är ju född -05 och fick väl nyss av sig fölpälsen.. :p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men jaaaa!! *Garv*

Min kare bror ar 86:a... han ar ju JATTELITEN! Allting yngre an honom ar... dagisbarn. 90-talarna.. ja men jisses... dom ar ju inte torra bakom oronen... inte ens nastan.

:crazy: :banghead:

On the upside sa haller varlden (vissa iaf) med mig om att jag ar yngre an jag ar.

"Vart bor du med dina foraldrar?"
"Vad ar det for en liten flicka som dommer, ar inte hon for liten for det?!"
"Hon var... sjutton nar hon gifte sig!" ..vilket da enligt den logiken gor mig 21-22 ar gammal nu.


Bew,
som gratandes (naja... inte riktigt) inser att hon fyller 29 i ar.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Kl.

Är man gammal när man inte längre måste visa leg på bolaget? :D

Äh jag är 86a, fick barn för snart ett år sen och känner mig som värsta gamla morsan som fick första barnet när jag var 26.

Tog körkort 2010 och kände mig som en vis gammal dam på halkbanan för jag var den enda som svarade på frågor samt var först att prova alla nya saker, alla andra var väl 18 och stod som små tysta frågetecken.

Känner mig gammal varje gång det är studenttider. Nästa gång är det 9 år sen jag tog studenten.


Oftast känner jag mig dock inte speciellt gammal, man är ju inte äldre än man gör sig ;)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men alltså, helt ärligt, man är inte gammal om man är född -83 heller! Då har man ju precis slutat skolan ju! Eller?? :confused:

ameo, årgång -68

Ja ...typ , min grabb är 81:a och han är fortfarande mammas plutt :love: ...att han har ungar födda 2011 o 2013 hör inte till sammanhanget , själv är jag inte en dag över 30 :p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

...man inser att min lillasyster är MYNDIG!?!?! hon är ju -95a :eek: det är ju småbarn :D


...man inser att man är 30 (TRETTIO!!!) år och inte 23 :crazy:

...när man tar det som en komplimang när man får visa leg på systemet :p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Hahaha! Precis det där pratade jag och mannen om häromdagen :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Absolut. Det är ju bara att titta inom vården. Behöver man uppsöka läkarvård är det bara att inse att läkarna man träffar är "max" 20 år... ;)

/Lizzie

Minns tydligt när min dotter opererade bort halsmandlarna för 4 år sedan, så sitter min man o jag ängsligt i väntrummet. Det kommer ut en sköterska och säger, "allt gick bra, kirurgen kommer strax ut och växlar ett ord med er". Så föreställer man sig en grånande medelålders man eller kvinna som kommer att säga några trygga ord.

Så kommer det lommandes ut..........en POJKE med lite fjun på hakan.. :eek: :eek: kunde inte tro att det var möjligt att dom släppte loss honom på folk, med kniv.....
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

I tisdags uppdagades det att inte en enda av mina studenter hade sett Dances With Wolves av den enkla anledningen att de INTE VAR FÖDDA när filmen kom ut. :crazy:

Det skall tilläggas att jag undervisar på universitetsnivå och det är alltså inga förskoleelever vi pratar om.

Hur man man liksom inte ha varit född när Dances With Wolves gick på bio?
 

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 796
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp