Bukefalos 28 år!

Man vet att man börjar bli gammal när...

Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Åh, herre gud!
Jag har sådan himla ÅLDERSNOJA!!!:crazy::nailbiting::banghead:

Jag känner mig som 23, och hade GÄRNA varit 23.
Men jag är 86:a, alltså snart 28 år!!!!! :nailbiting:

Min plan för livet var att ha gift mig, köpt hus, skaffat iaf mitt första barn innan 30! Och jag har precis separerat från min sambo :meh:. Bara att börja om.
Men vem vill ha en GAMMAL 28-åring??? :o


Det slog mig starkt i våras/somras, när jag körde upp för B96. Och fick nytt körkort. Hade jag inte gjort det, så skulle jag varit tvungen att FÖRNYA mitt gamla inom ett år!!!! Men VA???!!!! Ja tog ju det för bara något år sedan eller två?!

Jag har verkligen fastnat i ålder, de senaste 5 åren har bara rusat förbi och det känns som man har glömt bort att leva:(!

Och jag börjar tom få åldersnoja för min häst som är -05, han är ju hela 8 år!!! Sen när blev han så gammal???? Var har min unghäst tagit vägen, han var ju nyss bara 3 år.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men alltså, helt ärligt, man är inte gammal om man är född -83 heller! Då har man ju precis slutat skolan ju! Eller?? :confused:

ameo, årgång -68

Haha, ja det är ju det jag också tycker :D För övrigt så undrar jag när jag gick ifrån den ålder då man blev glad när man slapp visa leg, till den där det förgyller hela dagen när man får visa leg :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men jaaaa!! *Garv*

Min kare bror ar 86:a... han ar ju JATTELITEN! Allting yngre an honom ar... dagisbarn. 90-talarna.. ja men jisses... dom ar ju inte torra bakom oronen... inte ens nastan.

:crazy: :banghead:

On the upside sa haller varlden (vissa iaf) med mig om att jag ar yngre an jag ar.

"Vart bor du med dina foraldrar?"
"Vad ar det for en liten flicka som dommer, ar inte hon for liten for det?!"
"Hon var... sjutton nar hon gifte sig!" ..vilket da enligt den logiken gor mig 21-22 ar gammal nu.


Bew,
som gratandes (naja... inte riktigt) inser att hon fyller 29 i ar.



Haha, en försäljare som ringde hem till oss för någhra månader sedan (jag svarade) frågade mig omn jag hade mamma eller pappa hemma :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

...man inser att min lillasyster är MYNDIG!?!?! hon är ju -95a :eek: det är ju småbarn :D


...man inser att man är 30 (TRETTIO!!!) år och inte 23 :crazy:

...när man tar det som en komplimang när man får visa leg på systemet :p

Jag fick en smärre chock när barnen jag var barnvakt åt tillsammans med min dåvarande man helt plötsligt dök upp på krogen! :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Det där med att se ung ut. Jag är född 1986. Får fortfarande visa leg för precis allting. Rekordet var när jag på Willys skulle köpa nässpray, Alvedon eller något sånt. De har 18-årsgräns på läkemedel och jag får vackert visa mitt körkort. Trots att jag vid det aktuella tillfället hade min kriminalvårdaruniform på mig :p

Jag får numera alltid visa leg när jag köper triss. :meh: Slår aldrig fel, första gången dom bad om det utbrast jag: "ursäkta, vad sa du??" Höggravid och hade min man med mig.. Jag visste inte ens att man skulle vara 18 för att få köpa triss... Jag var då 25 år...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Ja! :eek:

Alla födda mellan 90 och 99 kan omöjligt vara över 15 år (eller ja... snarare kan de födda 96 till 99 omöjligt vara över 10), och de som är födda 00 och framåt är ju bara bebisar, kan de ens prata än?

Eller hur? Jag har ändå barn själv, födda 2006 och 2007, men i min värld är de som är födda på 90-talet jämngamla med mina egna :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Haha, ja det är ju det jag också tycker :D För övrigt så undrar jag när jag gick ifrån den ålder då man blev glad när man slapp visa leg, till den där det förgyller hela dagen när man får visa leg :D
Det är 15 år sen jag senast fick visa leg på systemet, det var dagen före min 30-årsdag...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag undrar fortfarande vad jag ska bli när jag blir stor.... mina undringar avbryts ibland av min mer jordbundne make som påpekar att det är ca 10 år kvar till folkpension!:o:banghead::meh::o:p
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Det är 15 år sen jag senast fick visa leg på systemet, det var dagen före min 30-årsdag...

Men visst kändes det bra ;) Jag blir extra lycklig när jag får visa leg på något det är 18-års gräns på. Oftast blir de rätt förlägna när de ser hur gammal jag egentligen är och ber om ursäkt, helt i onödan. De har ju gjort min dag ju :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag undrar fortfarande vad jag ska bli när jag blir stor.... mina undringar avbryts ibland av min mer jordbundne make som påpekar att det är ca 10 år kvar till folkpension!:o:banghead::meh::o:p

:D Du vad de säger; man är inte äldre än man gör sig ;)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

När jag fick min äldre häst var jag 15 och han 7. Jag tänkte då att "Oj han kommer nog leva tills jag blir 30". Då såg jag mig själv som en småfet _tant_ spm bakade bullar och i trädgården stod det gråa öket med mina ungar runt omkring.

Idag har jag passerat trettio med några år och hästen närmare 25. Jag känner mig absolut inte som en tant, är ganska normalviktig och har inga ungar. Hästen har dock fått några gråa hår men är pigg och fin. Tillökningen i familjen består av en "unghäst" född -01...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jag fyller 40!!!! om 3 år.. Kan aldrig vara möjligt.
Jag är inte en dag äldre än 30 så det så :)
Har ingen åldersnoja alls faktiskt, men tycker att jämnåriga killar är för unga????
Jaja :) jag har inte fått visa leg på länge ju, kan inte förstå varför :?
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Men visst kändes det bra ;) Jag blir extra lycklig när jag får visa leg på något det är 18-års gräns på. Oftast blir de rätt förlägna när de ser hur gammal jag egentligen är och ber om ursäkt, helt i onödan. De har ju gjort min dag ju :D
Faktum är att det kanske kändes bra att få visa leg upp till 25 eller nåt, men jag blev bara trött på dem sista gången. Jag har inget behov av att se ung ut, det ger ingen tillfredsställelse att veta att någon tror man är yngre än man är.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

KL

Ni som säger att ni blir förvånade över att ni får visa legg... Slå denna om ni kan.

För några månader sen skulle jag köpa energidricka, det är 15 årsgräns på den... Jag är alltså 26 :meh: Jag sa oxå något i stil med, men asså, skojar du med mig??!!

Börjar fundera på om jag krymper i ålder istället :nailbiting: Kanske bara är en våt fläck kvar snart :eek:

Och givetvis är jag enligt mig själv inte en dag äldre än 21, och vuxen kommer jag aldrig att bli!
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Faktum är att det kanske kändes bra att få visa leg upp till 25 eller nåt, men jag blev bara trött på dem sista gången. Jag har inget behov av att se ung ut, det ger ingen tillfredsställelse att veta att någon tror man är yngre än man är.

När jag jobbade på mack så tog jag leg på en tjej som var 26 (eller nåt sådant, själv var jag 18-19) och hon kände nog som du. Jättesur blev hon i alla fall.

Det är nog inte direkt behovet att andra ska tycka att man ser yngre ut, utan bara trevligare att det är åt det hållet än om någon skulle tro att jag var 10 år äldre (till exempel) Det är väl säkert någon undertryckt åldersnoja :)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

För några månader sen skulle jag köpa energidricka, det är 15 årsgräns på den... Jag är alltså 26 :meh: Jag sa oxå något i stil med, men asså, skojar du med mig??!!

Samma sak hände mig i våras! Då tog jag nästan lite illa upp, nog för att jag ser ung ut men jag ser iaf ut att vara över 15 år. :meh:

*kl*

Ett annat fenomen jag upptäckt är att min sambo aldrig behöver visa leg på systemet, trots att han är ett år yngre än mig. Inte ens min kompis som är född 1992 behöver visa leg. Min tes är att de ser äldre ut än vad dem egentligen är pga skägget. Man kanske ska skaffa skägg?
 
Senast ändrad:
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Håller med! Tycker att alla födda på 90 talet är jääättesmå och inser att jag själv är född 89 och har faktiskt själv familj och är gift till och med :eek: :p

Min lilla, lillasyster som fortfarande är 6 år tog körkort för typ två veckor sen! O_o
 

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 785
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp