Bukefalos 28 år!

Man vet att man börjar bli gammal när...

Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

KL

Ni som säger att ni blir förvånade över att ni får visa legg... Slå denna om ni kan.

För några månader sen skulle jag köpa energidricka, det är 15 årsgräns på den... Jag är alltså 26 :meh: Jag sa oxå något i stil med, men asså, skojar du med mig??!!

Börjar fundera på om jag krymper i ålder istället :nailbiting: Kanske bara är en våt fläck kvar snart :eek:

Och givetvis är jag enligt mig själv inte en dag äldre än 21, och vuxen kommer jag aldrig att bli!

Jag fick visa leg när jag skulle köpa nässpray till min 1,5 åriga dotter i ICAs förbutik. Hon i kassan "Ehm...är du verkligen myndig?" Gissa om jag blev paff när jag började håva efter körkortet, jag är ju faktiskt 24 år...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

jag fyller 30 om någon månad, måste ALLTID visa lägg för att komma in på K18 ställen (läs krogen)

åkte för nått år sedan buss på ungdomsbiljetten som var för under 17 åringar. Ville chaffören sälja en sådan åt mig så varför inte
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Jah!! Jag är tydligen inte ensam om att ha fastnat i tiden/åldern :rofl:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Det där med att se ung ut. Jag är född 1986. Får fortfarande visa leg för precis allting. Rekordet var när jag på Willys skulle köpa nässpray, Alvedon eller något sånt. De har 18-årsgräns på läkemedel och jag får vackert visa mitt körkort. Trots att jag vid det aktuella tillfället hade min kriminalvårdaruniform på mig :p

Jag får numera alltid visa leg när jag köper triss. :meh: Slår aldrig fel, första gången dom bad om det utbrast jag: "ursäkta, vad sa du??" Höggravid och hade min man med mig.. Jag visste inte ens att man skulle vara 18 för att få köpa triss... Jag var då 25 år...

I somras var jag på Liseberg med min äldre syster och min 12-åriga systerdotter och tittade på grilltävling. På ett ställe kunde man få kasta tennisbollar som en del i en tävling, träffade man så fick man en kunskapsfråga och svarade rätt fick man en trisslott. Vi går fram, min syster får bollarna direkt medans mannen tittar på mig, rynkar pannan och frågar hur gammal jag är. "29 år" svarar jag sanningsenligt.

Mannen rynkar pannan lite till och ser tvivlande ut och hummar besvärat: "...jag vet inte, jag måste nog faktiskt be om legitimation.." och där vek sig min syster av skratt.

Jag fick alltså visa leg för att få kasta tennisbollar :cautious:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Hahha
Underbar tråd.

Jag blev en smula paff imorse när en av mina elever sorgset säger att det inte finns någon annan vuxen i hennes sons liv ifall hon skulle omkomma.
Han är 27.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

:D

Ja åren går fort, hajar till ofta när jag ser min tioåriga dotter som snart antagligen kommer växa ikapp mig :p

jag blir förvånad varje gång jag måste förnya mitt körkort, var det inte alldeles nyss jag tog det?

känner mig helt malplacerad när man nån gång blir sugen på att gå ut på disco och inte vill gå till "dinousarie- ställena" men inser att de flesta ställen som inte är för "dinousarier" är för folk som är 20 år yngre än en själv :o
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Insåg för någon dag sedan att jag ska förnya mitt körkort nästa år. Jösses, jag körde ju nyss upp!? Är för övrigt född -86 och har aldrig handlat på systemet, tycker att vin smakar fruktansvärt, liksom oliver, soltorkade tomater och ost (även hushållsost). Jag är helt enkelt bara vuxen på pappret.

Fast jag har iof en son som går i första klass. Bara det är ju högst märkligt med tanke på att han föddes för typ två år sedan!
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Insåg för någon dag sedan att jag ska förnya mitt körkort nästa år. Jösses, jag körde ju nyss upp!? Är för övrigt född -86
Jadu, jag fick mitt första körkort typ när du föddes... :cautious:
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Till saken hör att jag kört bil typ trettio gånger sedan dess, så det känns väldigt nytaget :D.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

KL

Ni som säger att ni blir förvånade över att ni får visa legg... Slå denna om ni kan.

För några månader sen skulle jag köpa energidricka, det är 15 årsgräns på den... Jag är alltså 26 :meh: Jag sa oxå något i stil med, men asså, skojar du med mig??!!

Börjar fundera på om jag krymper i ålder istället :nailbiting: Kanske bara är en våt fläck kvar snart :eek:

Och givetvis är jag enligt mig själv inte en dag äldre än 21, och vuxen kommer jag aldrig att bli!

Jag kan faktiskt slå den, på maxi i sommras frågade de också efter leg när jag skulle köpa energidricka, och jag är 28=D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Haha! Asså gud! Hade inte gubben i kassan varit i minst 60 årsåldern så hade jag lätt trott att han bara ville ha mitt namn :p

Kan det ha varit så i ditt fall? ;)
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Haha, en försäljare som ringde hem till oss för någhra månader sedan (jag svarade) frågade mig omn jag hade mamma eller pappa hemma :D

Hahaha sist det var en forsaljare som ringde hit sa klackte han ur sig sweety hit o sweety dit... Da tar jag myyyycket hellre sanna som den som ringde dig... :D

Nagot jag verkligen har svart att forsta med mig sjalv ar hur folk kan vara "sa sma, oskyldiga och unga!" i mitt huvud, nar dom, arligt talat, bara ar 2 ar yngre an mig. Sa dom ar fortfarande "sma tonaringar som ar blota bakom oronen"... medan mina jamngamla-aldre med "alla sina barn" i mitt huvud ar SA mycket aldre an mig...

Hjarnan ar verkligen inte logisk alls.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Haha! Asså gud! Hade inte gubben i kassan varit i minst 60 årsåldern så hade jag lätt trott att han bara ville ha mitt namn :p

Kan det ha varit så i ditt fall? ;)

Haha, men vadå dåligt knep? :p "Eh, du kommer väl ihåg att du trodde jag var FEMTON ÅR" :eek::cautious:

:D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Det finns folk till allt.

Jag har varit med om män som har trängt in mig i hörn och vägrat släppa mig därifrån förens jag gav honom mitt nummer. Oturligt nog för honom så är ordningsvakten på det stället en kollega och nära vän till mig.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Det finns folk till allt.

Jag har varit med om män som har trängt in mig i hörn och vägrat släppa mig därifrån förens jag gav honom mitt nummer. Oturligt nog för honom så är ordningsvakten på det stället en kollega och nära vän till mig.

OCh folk undrar varför jag inte gillar att gå ut... *skakar på huvudet och konstaterar att jag kommer vara singel forever* :D
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

om man är född -83 har man ju nyss slutat på dagis och börjar skolan, ju... eller, javisstja! dom har ju fått egna barn nu, jösses! Hur gick det till????? Vad hände? Vart tog tiden vägen? Åldersnoja när man är 28, tillåt mig småle... bara liite ;)

ponnyn som var född 66... och tänk när man träffade vuxna som var födda EFTER 1966... ojojoj...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Gammal? Jag?? Nä, nä, nä... jag funderar ju fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor... Farmor? JAG?? Nä, nä, nä, det måste vara omöjligt, jag var ju inte ens superung när jag fick barn själv!! Och det var ju bara häromåret, juuu...
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

Knapp

Ursäkta, om jag är dum, stofilig och aptrist nu, men det här med 'de tog leg på på mig fast jag är 2Xår..!' - det krävs liiite mer för att imponera på mig. Folk under tretttio-trettiofem är i regel extremt svåra att åldersdefiniera. Om de är 17 eller 33 kan vara svårt att avgöra. Även om de skulle ha ett koppel av ungar i släp så...tja...det är inte relevant liksom. Jag har nog gett den där egoboosten åt många när jag stod i bar och hivade drinkar & öl.
 
Sv: Man vet att man börjar bli gammal när...

De flesta ar inte -sa- svara att satta ett aldersspann pa.

Har sjalv kollat leg pa jobbet regelbundet, valdigt sallan som jag behovde kolla nagon over 26. Visst hande det, aldste var fodd -78 men det var ett undantag snarare an en regel.
 

Liknande trådar

Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 791
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp