Månadens utmaning - 12 utmaningar 2020

Haha!

Jag gick ut hårt i början, men sen stannade det visst av... jag skulle skafferi-rensa, men har fortfarande torrvaror kvar sen årets början som jag inte gjort något av ^^. Får ta ett ryck nu!
 
Kul idé! Jag har upptäckt att jag blir väldigt motiverad av sådant här, så jag testar jag med!

Januari: Yoga innan läggdags minst två kvällar varje vecka.
Februari: Lösa minst ett korsord i veckan.
Mars: Facebook-fri. Total frånvaro från sociala medier funkar inte p.g.a mitt jobb, men just Facebook använder jag inte i tjänsten och det är dessutom den plattform jag personligen ogillar mest.
April: Minst 15 träningspass.
Maj: Inget godis.
Juni: Gå minst en "frivillig" promenad i veckan. Jag promenerar väldigt mycket i vardagen för att ta mig från A till B, men det innebär att jag ibland glömmer bort hur skönt det kan vara att bara gå för gåendets skull. Inget särskilt tempo eller mål, utan bara som ett sätt att rensa hjärnan lite.
Juli: Sallad till middag minst en dag i veckan. Jag känner ofta i slutet av sommaren att jag inte utnyttjat alla goda salladsrecept som finns ordentligt, så det här vore ju ett sätt att få ordning på den saken!
Augusti: Köpfri månad.
September: Yoga innan läggdags minst två kvällar varje vecka. Upprepar januaris utmaning här eftersom jag lär ha glömt allt vad yoga heter lagom till att vi når september :angel:
Oktober: Ge pengar till hemlösa på gatan åtminstone tre gånger (och innan någon säger något så vet jag att det finns bättre sätt att stödja på, vilket jag också redan gör med autogiro till en organisation).
November: Skapa någon slags hemgjord julklapp som jag kan ge bort till någon (jag tänker mig att det kan vara att jag gör lite lyxig granola, kokar egen glögg eller liknande).
December: Läsa minst tre böcker.
Haha, ja alltså den här tråden förpassade jag till något utrymme långt bak i hjärnan allteftersom pandemin tog tag om oss ordentligt! Men när jag tittar tillbaka så kan jag faktiskt konstatera att jag gjort alla de där sakerna som jag ville göra, bara under lite olika månader - eller under alla årets månader vad gäller flera av punkterna!

Jag har aldrig i hela mitt liv gått så många frivilliga promenader "bara för att" som jag gjort de senaste 8 månaderna, de har liksom varit ett andningshål mitt bland lockdowns och hemmajobb.

Jag har läst fler böcker och yogat mer än något annat år (är t.ex. mitt inne i en 30-dagars yogautmaning just nu).

Jag har köpt mindre saker än något annat år eftersom butiker varit stängda under flera av årets månader, eller så har jag suttit i karantän och inte fått gå dit. En hel del nätshopping har det blivit förstås, men jag tror ändå att jag har undvikit en massa spontanköp som annars skulle ha skett på väg hem från jobbet (som jag alltså inte gått till på 8 månader) eller under spontana shoppingturer.

Pengar till hemlösa på gatan har det av förklarliga skäl inte blivit något med (eftersom jag inte rört mig i områden där de håller till), men jag blev lite inspirerad av mig själv här nu och tror jag ska skänka ett par extra hundralappar till Shelter den här månaden :)

Inspirerad av mig själv blev jag även vad gäller novembers utmaning, hade helt glömt bort att jag ville göra egna julklappar i år! Men tid har jag i överflöd minsann, så i helgen är det jag som ställer mig och gör granola! Det är något jag velat prova att göra hur länge som helst, men jag kommer liksom aldrig till skott... Löjligt, eftersom det säkert är busenkelt. Det får bli en bonusjulklapp till hela familjen i år! :)
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 849
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 210
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 709
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp