Månadens utmaning - 12 utmaningar 2020

En bra prio inför sömnen också tänker jag. Och mysigt att sitta i sängen och sen bara lägga sig ner och somna :)
Ja precis! Jag brukar ligga och läsa i ungefär en kvart innan jag släcker lampan, men korsord är ännu bättre och mer uttröttande för hjärnan!

Önskar att jag kunde säga att jag sov som ett barn i natt, men den saken satte stormen Dennis dessvärre stopp för :grin:
 
Kikade lite i denna tråd i starten och tyckte det verkade kul, men hade för dålig fantasi för att komma på något vettigt. Nu såhär halvvägs in i februari inser jag att bollar har rullats igång både i januari och februari för att förändra min vardag! Så det får helt enkelt bli mina månads-utmaningar. Ändringar och val som har möjlighet att bli bestående.

Januari: Ny motionsaktivitet. (Blev fäktning, varje måndagskväll. Svinkul!)
Februari: Vikten. (Mer än så vill jag inte skriva, men jag har tagit ett väldigt stort kliv för mig som person.)
Mars: Lämna telefonen utanför sovrummet vid läggdags. Känns som en skaplig utmaning, både jag och sambon sitter alltid med telefonen tills vi släcker. Det är synd, för jag har mängder av böcker som jag vill läsa men som jag inte ägnar tid åt. Dags för ändring!

Resten av året vet jag inte riktigt. Känns lite dumt att bestämma så långt i förväg. Jag tar det nog vartefter!
Kul att du vill hänga på!
Det där med att lämna telefonen utanför gör jag själv de kvällar jag ska upp och jobba dagen efter. På helgen "tillåter" jag mig att ta med den till sängen och det tar 0,003 sekunder så är jag fast i att läsa något/följa någon tråd som jag egentligen inte är intresserad av. Hmm... det får bli en bonusutmaning för mig från och med nu :up:
 
Petade in utmaningarna i min loggbok också!

20200217_123138.jpg
 
Kul att du vill hänga på!
Det där med att lämna telefonen utanför gör jag själv de kvällar jag ska upp och jobba dagen efter. På helgen "tillåter" jag mig att ta med den till sängen och det tar 0,003 sekunder så är jag fast i att läsa något/följa någon tråd som jag egentligen inte är intresserad av. Hmm... det får bli en bonusutmaning för mig från och med nu :up:

Men exakt. Och i värsta fall har jag hunnit bli irriterad och uppeldad och så vrider jag mig i flera timmar. :cautious:
 
Oj vad bra min februari-utmaning har varit för mig hittills! Jag har upptäckt hur roligt jag tycker att det är med korsord, sudoku och liknande och har kommit in i en riktigt bra vana där jag löser ett innan jag släcker lampan nästan varje kväll. Känns bra! :)
 
Jag fortsätter (tydligen :p) med januari-utmaningen nu i feb, dvs att rensa kyl/frys/skafferi. Det gick lite trögt i början, men nu är frysen helt tom och kylen nästan helt tom, så tänkte passa på å tömma ordentligt, städa och börja på ny kula 👍😊. Ska dessutom åka bort i två dagar ons-tors så då passar det extra bra att jag äter upp det sista nu.
 
Jag svär dagligen över min februari-utmaning :meh:
Har byggt upp en hög förväntan på hur gott det ska bli med choklad igen! Och chips. Och bilar. Och... just nu skulle det mesta funka tror jag.
Det konstiga är att under januari var det inte svårt med godisstopp, när jag skulle handla så lite som möjligt och rensa kyl, frys och skafferi. Nu när det "bara" är godis jag inte ska handla är det så mycket svårare!!
Logiken i det :confused: :confused:?
 
Mina mål för februari är att äta fisk/skaldjur 10 gånger samt 11 löprundor. Springer bara utomhus så hoppas vädret samarbetar;)
En löprunda är gjord i alla fall!

Jag kan ha uppföljning redan nu innan månaden faktiskt är slut. För det gick inte alls bra med mina mål för februari :( Gällande löpningen så har vädret verkligen inte samarbetat, känns som det varit storm minst halva månaden. Och fick ont i halsen och förkyld sedan 12 dagar tillbaka... 5 av 11 tilltänkta rundor blev det.

Fiskätandet började rätt bra, sedan fick jag en laxbit med alldeles för mycket ben, vilket tyvärr äcklar mig ganska rejält. Blev nog bara 3 fiskmåltider. Om jag inte skulle räkna räkost på macka, då hade jag klarat det ;)

Hoppas dey gått bättre för er andra!
 
Jag kan ha uppföljning redan nu innan månaden faktiskt är slut. För det gick inte alls bra med mina mål för februari :( Gällande löpningen så har vädret verkligen inte samarbetat, känns som det varit storm minst halva månaden. Och fick ont i halsen och förkyld sedan 12 dagar tillbaka... 5 av 11 tilltänkta rundor blev det.

Fiskätandet började rätt bra, sedan fick jag en laxbit med alldeles för mycket ben, vilket tyvärr äcklar mig ganska rejält. Blev nog bara 3 fiskmåltider. Om jag inte skulle räkna räkost på macka, då hade jag klarat det ;)

Hoppas dey gått bättre för er andra!
Jag gav upp igår och köpte choklad när jag var och handlade... Fy fasen för skottår, februari blir ju jättelång :laugh:
Och chokladen var precis så god som jag hade väntat mig, så ingen hjälp där med att avstå med att det kändes för sött eller nåt sånt.
 
Min utmaning för mars är så många bilfria dagar som möjligt. Typiskt att snön och halkan kommit hit just nu då! Men så många som möjligt säger ju inget om hur många det är, bara att det ska vara mer än en vanlig månad. En normal vecka för mig är jag bilfri 1-2 dagar. Nu hoppas jag kunna vara bilfri åtminstone 3 dagar per vecka, om halkan försvinner kan det nog bli 4 dagar per vecka. När båda hundarna är med räcker inte cykelvagnen och det är för långt för dem att springa själva (den ena för ung, den andra äldre och lite sliten).
 
I dag har jag gått runt Ossingssjön. :)
Hade först tänkt att Gärdessjön i Gnosjö skulle bli mars månads sjö men då det är fint väder i dag åkte mamma och jag för en promenad.
 
Tänker fortsätta med det jag startade under april, då jag blev Coronahemmajobbare - att gå en ca 20minuterspromenad varje lunch.
Det finns två bra slingor som tar 20-25 minuter vardera.
Jag har också provat att använda de hantlar jag plockat fram i gömmorna. Hoppas på att få in en rutin på dem också.

-Och nu kom jag ihåg att jag ju har vristvikter som jag glömt bort. De ska med på mina lunchpromenader hädanefter.
 
Härligt att ni håller igång! Tack för påminnelsen!!

Mars gick åt skogen för mig :meh: Bilfria dagar pga corona och rådet att undvika kollektivtrafik, samtidigt som det var för kallt (för mig i varje fall...) att ta fram cykeln i stället. Nu börjar det bli behagligt varmt även på morgnarna, så jag skulle kunna börja cykla i stället. Men då har jag problem med att jag pga släktorsaker måste åka bil alldeles för många dagar i veckan, efter jobbet, så resultatet kommer bli kass ändå.

April då... Min stegutmaning hade jag helt glömt bort. Men tror jag lyckades rätt ok ändå faktiskt. Även om jag inte gått 14000 steg per dag så är det nog i närheten på ett snitt över månaden i varje fall :up: Ska se om jag kan få igång appen för att kolla. Annars bestämmer jag helt enkelt att jag lyckades :laugh:

För maj har jag inte heller kommit ihåg att välja utmaning. Skulle behöva utmana mig i minskat godisätande... eller i bättre matvanor så jag inte "behöver" godis... men det är så stökigt med allt just nu så jag orkar inte. Utmaningen får nog bli att se till att tillbringa minst 7 timmar per natt i sängen. Helst sovande!
 
Inget godis i maj var det ja... Sitter och äter choklad i detta nu :angel: Men det är för mig faktiskt viktigare än någonsin förut att njuta av god mat och dryck just nu eftersom det inte finns så många andra ljusglimtar i livet för tillfället, så jag har inte särskilt dåligt samvete alls för att jag skippar den utmaningen.

April månad gick det bättre med, jag har gått igenom mina inlägg i träningstråden och kan meddela att det blev exakt 15 träningspass under april månad :)

Får fundera på om jag ska hitta på en ersättningsutmaning till maj eller om jag tar en paus fram till juni!
 
Oj vad fort månaderna går!!
Lyckades ganska bra med min utmaning i maj, var i sängen 7 timmar de flesta nätter. Skulle behöva utveckla det till att komma i säng före midnatt och gå upp lite tidigare, men det får bli en senare utmaning... Den känns svår!

Månadens utmaning är att ha (minst) 20 minuter rörelseglädje varje dag :up: Det kan vara att leka"inte nudda mark" med hundarna i skogen, leka tafatt med dem, tävla om vem som vinner försten till... pinnen, bollen, hem, sätta på musik och dansa loss hemma i vardagsrummet eller njuta av en cykeltur med sommarbris. Vissa dagar är glädjen mer efter rörelsen än själva rörelsen, men det räknas också :D Och än så länge går det bra, har lyckats alla dagar hittills!
 
  • Gilla
Reactions: Rie

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 419
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 217
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 715
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Arbetsintervju
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp