Månadens utmaning - 12 utmaningar 2020

Vi har skåprensat ganska flitigt. Har lagt ca 350 € på mat den här månaden (fem personer) och det är betydligt mindre an vi lägger annars. Vi fortsätter på den här vägen.

Har haft tre gånger på skridskokursen. Det är hur kul som helst och vi har anmält oss till fortsättningskursen också. Ska till och med köpa egna skridskor.

Fackböcker: Menschen lesen (Joe Navarro); Tiere essen (Jonathan Safran Foer); Die Schimpf-Diät (Daniela Gaigg und Linda Syllaba); Denk doch was du willst (Thorsten Havener); Styrka, teknik och pannben (Charlotte Kalla)

Skönlitteratur: Die Zeit der Entscheidung (Petra Durst-Benning); Weihnachten in der kleinen Sommerküche am Meer (Jenny Colgan); Allt jag fått lära mig (Tara Westover)

Bjudning: Japp,vi hade kafferep en gång.

Resten tar jag nya tag med!

Februaris månadsutmaning är att slopa plastförpackningar så mycket som möjligt!
 
Vi har skåprensat ganska flitigt. Har lagt ca 350 € på mat den här månaden (fem personer) och det är betydligt mindre an vi lägger annars. Vi fortsätter på den här vägen.

Har haft tre gånger på skridskokursen. Det är hur kul som helst och vi har anmält oss till fortsättningskursen också. Ska till och med köpa egna skridskor.

Fackböcker: Menschen lesen (Joe Navarro); Tiere essen (Jonathan Safran Foer); Die Schimpf-Diät (Daniela Gaigg und Linda Syllaba); Denk doch was du willst (Thorsten Havener); Styrka, teknik och pannben (Charlotte Kalla)

Skönlitteratur: Die Zeit der Entscheidung (Petra Durst-Benning); Weihnachten in der kleinen Sommerküche am Meer (Jenny Colgan); Allt jag fått lära mig (Tara Westover)

Bjudning: Japp,vi hade kafferep en gång.

Resten tar jag nya tag med!

Februaris månadsutmaning är att slopa plastförpackningar så mycket som möjligt!

Schimpf-Diät låter spontant som att man ska äta som en schimpans, snälla säg att jag har fel! 😁
 
Inget godis, läsk, chips och sånt där i januari. Har ätit popcorn några gånger men det hade jag sagt redan från början att det skulle vara okej. Blev lite nötter vid 3-4 tillfällen också och det kändes också helt okej. Min största last är chips och det har jag inte ätit alls i januari.

Råkade visst också bli så att jag uteslöt kött i januari och det kommer jag fortsätta med.
 
Januari-utmaningen (att inte snooza) gick åt skogen. Har gjort det var och varannan dag :meh: Funderar nu på utmaning för februari och tror jag kör matlåda till jobbet varje dag :)
Vissa utmaningar kan vara för svåra ⏰😴⏰ Härligt med nya tag!! Januaris utmaning kanske kan gå på repris en månad när det är ljust på morgonen i stället? Då det kan finnas förutsättningar att lyckas 😄 /Hälsningar från en som har telefonen med larmet ute i hallen och som ofta går upp och stänger av det och sen tar med sig telefonen tillbaka till sängen...
 
Vissa utmaningar kan vara för svåra ⏰😴⏰ Härligt med nya tag!! Januaris utmaning kanske kan gå på repris en månad när det är ljust på morgonen i stället? Då det kan finnas förutsättningar att lyckas 😄 /Hälsningar från en som har telefonen med larmet ute i hallen och som ofta går upp och stänger av det och sen tar med sig telefonen tillbaka till sängen...
Ja, kanske jag ska göra ett nytt försök i februari och se om självdisciplinen är med mig bättre då! :D Det är aldrig så skönt i sängen som måndag-fredag 05:50...
 
Februaris sjörunda avklarad. :)
83810867_2940119992707130_6115699173674188800_n.jpg
 
Hur går det för er nu när halva februari har gått?

Min utmaning för månaden var att avstå allt godis. Inte köpa, inte äta.
Insåg idag att jag redan misslyckats :crazy: Var på en föreläsning via jobbet i fredags och typ automat-åt från godisskålen som stod där. Hade inte en tanke på att jag har en utmaning att förhålla mig till :o
Ändå tänker jag på det varje gång jag är och handlar, blir extra godissugen när jag går förbi hyllan med favoritchokladen. Som naturligtvis ligger precis där jag passerar på väg till självscanningskassorna...

Tur februari är en kort månad :D 1 mars ska jag köpa choklad :love::love:
 
Min januariutmaning, att yoga två kvällar i veckan, gick riktigt bra och jag har faktiskt hållit i det lite grann i alla fall (läs: en gång i veckan) i februari. Min nacke och bröstrygg behöver det verkligen!

Vad gäller februaris utmaning (att lösa minst två korsord i veckan) har den gått åt pipsvängen hittills. Jag hade hoppats på att få lite feeling när jag var på skidresa och att det skulle kickstarta processen lite, men det visade sig att man blir väldigt, väldigt trött av att vara på skidresa. Och när jag är väldigt, väldigt trött är korsord ungefär det sista jag vill sysselsätta mig med :p

Men bara för det ska jag släcka ner datorn om 15 minuter istället för 45 och sätta mig i sängen och lösa korsord den halvtimmen istället! :)
 
150 "flåsminuter" i veckan har inte gått bra. Jag har behövt vila från att springa och första löppasset för månaden blev idag. Har rört mig mycket i långsammare tempo så jag är nöjd ändå. Nytt försök i mars.
 
Jag har ju tänkt 11 löppass utomhus... Tycker ändå det gått rätt bra under omständigheterna, 5 pass, men behöver ju 6 pass på kortare tid nu.

Äta fisk/skaldjur går sämre, för jag fick en laxbit med en massa ben:yuck:
 
Januari gjorde jag bra, det var en väldigt nyttig månad. Februari, med att spara pengar gick riktigt dåligt! :laugh:
Mars kan få bli att röra sig 3-4 gånger i veckan. Ridning och löpband.
 
150 "flåsminuter" i veckan har inte gått bra. Jag har behövt vila från att springa och första löppasset för månaden blev idag. Har rört mig mycket i långsammare tempo så jag är nöjd ändå. Nytt försök i mars.
Klokt att lyssna på att kroppen behöver vila från att springa, bättre att orka i längden :)
 
Min januariutmaning, att yoga två kvällar i veckan, gick riktigt bra och jag har faktiskt hållit i det lite grann i alla fall (läs: en gång i veckan) i februari. Min nacke och bröstrygg behöver det verkligen!

Vad gäller februaris utmaning (att lösa minst två korsord i veckan) har den gått åt pipsvängen hittills. Jag hade hoppats på att få lite feeling när jag var på skidresa och att det skulle kickstarta processen lite, men det visade sig att man blir väldigt, väldigt trött av att vara på skidresa. Och när jag är väldigt, väldigt trött är korsord ungefär det sista jag vill sysselsätta mig med :p

Men bara för det ska jag släcka ner datorn om 15 minuter istället för 45 och sätta mig i sängen och lösa korsord den halvtimmen istället! :)
En bra prio inför sömnen också tänker jag. Och mysigt att sitta i sängen och sen bara lägga sig ner och somna :)
 
Jag har ju tänkt 11 löppass utomhus... Tycker ändå det gått rätt bra under omständigheterna, 5 pass, men behöver ju 6 pass på kortare tid nu.

Äta fisk/skaldjur går sämre, för jag fick en laxbit med en massa ben:yuck:
En utmaning ska ju vara lite utmanande så du får kämpa vidare med fisken :D
Och spring lagom mycket :up:
 
Kikade lite i denna tråd i starten och tyckte det verkade kul, men hade för dålig fantasi för att komma på något vettigt. Nu såhär halvvägs in i februari inser jag att bollar har rullats igång både i januari och februari för att förändra min vardag! Så det får helt enkelt bli mina månads-utmaningar. Ändringar och val som har möjlighet att bli bestående.

Januari: Ny motionsaktivitet. (Blev fäktning, varje måndagskväll. Svinkul!)
Februari: Vikten. (Mer än så vill jag inte skriva, men jag har tagit ett väldigt stort kliv för mig som person.)
Mars: Lämna telefonen utanför sovrummet vid läggdags. Känns som en skaplig utmaning, både jag och sambon sitter alltid med telefonen tills vi släcker. Det är synd, för jag har mängder av böcker som jag vill läsa men som jag inte ägnar tid åt. Dags för ändring!

Resten av året vet jag inte riktigt. Känns lite dumt att bestämma så långt i förväg. Jag tar det nog vartefter!
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 024
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 421
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs...
2
Svar
28
· Visningar
3 218
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 716
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp