"månadspeng"?

Sv: "månadspeng"?

jag skulle önska att jag fått mer pengar. men jag fick inte särskilt mycket. när jag var liten, lågstadiet, var det väl 20 kr i veckan, som gick åt till godis och liknande.
jag fick mitt studiebidrag när jag började gymnasiet på 950 kr och då skulle jag betala allt. och då menar jag allt. kläderm skor, nöjen, å en massa annat. innan det var det väl kanske 200 i månanden. jag fick tjata, böna och be om penghar till kläder och skor. var det inget som ajg inte var i behov av, så fick jag betala själv. t.ex om det var hål i skorna fick jag lite pengar till nya, men inte så mycket.
jag och min sambo kommer inte att skämma bort våran unge. får h*n en viss summa i månaden när h*n är gammal nog till det,åtminstånde tonåring, så ska de pengarna täcka allt det med.
har sett så många bortskämda snorungar att man spyr. det hjälper dom ingenting.
 
Senast ändrad:
Sv: "månadspeng"?

Min 10-åring får 200 kr per månad som går in på ett konto. Av de pengarna köps t ex spel till xboxen, dyrare leksaker, borttappade cykelhjälmar osv.

Vi betalar alla kläder, all glass och all mat.

Just nu håller jag på och inför ett bonussystem. En lista med aktiviteter som ska vara utförda för att full månadspeng ska utbetalas. Det är saker som att dammsuga, diska och städa rummet.
 
Sv: "månadspeng"?

Vår 17-åring får sitt studiebidrag som ska räcka till allt. Det händer att han får nått extra ibland när det behövs.
 
Sv: "månadspeng"?

Jag är 17 själv och får 1200/månaden sen jobbar jag extra på ÖB och får runt 3-7000 extra varje månad :d
 
Sv: "månadspeng"?

Låter kanske helt sjukt, men det är så enkelt som att mina föräldrar köper råtobak och maler själva och rullar själv. Mkt billigare och därför betalar dom.

Vet att folk reagerar men jag är trots allt 18 nu och får röka. Sluta kan jag inte göra just nu, eftersom mina föräldrar röker inne. Det är omöjligt. Ska sluta senare när jag flyttar hemifrån, röker redan mindre nu när jag är hos killen! :)

Försökt innan, men med den sitsen som är nu känns det helt omöjligt. Mitt mål är att sluta i framtiden, men med en blossande mamma i soffan brevid så går det inte. Därför väljer dom att betala mina cigg, så jag får mer pengar över till annat helt enkelt.

Mitt mål är som sagt att sluta, men jag gör det på mitt sätt, och i egna steg. Och nej, det hjälper inte ett skit att säga till mig att "Det är bara att sluta". Då blir jag bara förbannad att man inte kan få gå sin egen väg att sluta och.. tadaaa. Sur/Ledsen= tänder en cigg.

Gud vad långt det blev, haha. :p
 
Sv: "månadspeng"?

*kl*

Jag är sjutton och får typ ingenting. :p
Tror ma/pa sätter in 200 kr på mitt konto varje månad, men det är automatöverförning som har varit så i flera år, inget har brytt sig om att ändra. Rörde inte de pengarna på flera år, växte väl typp en 8000 kr tills jag började använda det.

Iom att jag ändå inte jobbar så får jag ju indirekt ändå mina pengar av föräldrarna, så de betalar allt. Kan dock inte påstå att jag är speciellt bortskämd för det, eller stör pengar omkring mig. Jag är väl inte dum heller.
 
Sv: "månadspeng"?

När jag var i den åldern fick jag studiebidraget samt att jag jobbade fick ihop ca 4000 - 5000 i mån,, det skulle räcka till det mesta samt att när jag köpte min häst fick jag betala allt själv,, vilket jag gjorde i alla år har inte behövt mina föräldrars hjälp på sommrarna jobbade jag jämt hade bara nån dag ledigt men då köpte jag ny kiffer sadel oxå :bump: men det var jobbigt att gå i skolan jobba flera dagar i veckan ta hand om hästen samt att i den vevvan tog jag även körkort hade aldrig någon hjälp med att ta hand om hästen under denna period av mitt liv Men ångrar inte en sekund skulle göra om det igen för bättre kompis får man leta efter !!!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 192
Senast: Imogen
·
Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 834
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
699
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 159
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp