Måndagsexemplaret?

Sv: Måndagsexemplaret?

Lever proverna är bra.

Däremot så hade han Anaplasmos/Erlichia. De tror att det är det som skapar det akuta sjukdomsförloppet. Om dem har rätt borde han må bättre redan idag på morgonen.

Men dem är inet helt säkra ännu på att det bara är det som spökar ännu.

ajdå, men vad menas med Anaplasmos?
hade en häst på träning med Erlichias tyvärr kommer han nog aldrig bli riktigt bra igen pga att det upptäcktes så sent.
han blev förlamas i bakdelen m.m under det akuta skedet.

men hur länge tror dom detta pågått?
bor ni nära kusten?
 
Sv: Måndagsexemplaret?

Veterinären tycker att han är så bra nu att han ska få komma hem imorgon.

De tror att han kommer bli helt frisk från det. Ska fråga ut dem ordentligt imorgon.

Min blev inte förlamad under det akuta skedet. Däremot så svullnade alla fyra ben upp riktigt ordentligt och han svettades och hade riktigt ont. =/
 
Sv: Måndagsexemplaret?

Oj, stakkis! :crazy:

Min fick ehrlichios, han åldrades 15 år och blev stel och öm, inflammationerna i benen fick hållas i schack med BoT.
Han insjuknade våren 06. (Tog prover ht06 då var vädena sky höga men vi avvaktade och beslutae oss för att låta det självläka!)
Våren 07 var det fortfarande illa, men bättre. Var 4-5:e vecka vart han "sjuk", men annars ok.
Nu, våren 08, har han någon dag ibland när han blir stel och svullen i benen, men dagen efter ok igen.

Ehrlichiosen ter sig vara mycket olika från häst till häst.

Hoppas din lille får ett roligare förlopp än min...:bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: mily
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp