Märgben, kokas eller ges rått??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Charlotte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 58 521
Sv: Märgben, kokas eller ges rått??

Min fick rått fläsk för att många sagt att de e ok.... Han fick väl förvisso inte trikiner men han ble så jäkla dålig i magen av de ble raka vägen till vet. föe en Cani kur omgång, sen har han inte fått rått fläsk, Han är van vid att få rått från nöt å fågel är uppväxt på vom mer eller mindre....

De där med trikiner har man (jag) alltid hört att de finns i rått fläsk-men tiderna förändras juh tydligen:D:D:D

Fläsk är ju väldigt fett kött, så får de mycket direkt är det rätt givet att magen säckar ihop..

Fläsk är ju väldigt fett kött, så får de mycket direkt är det rätt givet att magen säckar ihop..

Jo de ju sant, men i detta fallet var de INTE så att han fick mycke kött, utan han fick nån bakterie som magen ville ha ut fort som f*n.... Men nog om de... Med andra ord så e de så att man KAN ge rå fläsk om man vänjer in dom....:D

När du ger ben från fågel så ska det inte vara "bärande" ben. Dvs. inte lårben (kycklingklubba) Annat som vingar och hals går utmärkt att ge :) Råa! Ej tillagat!

Råa fläskben kan man också ge. Men det är lite invänjningstid på det. Hundarna blir hårda i magen, börja därför med lite i början. Man ska dock se till att benen inte är sågade så att de har vassa kanter.

OK, då kan jag ge henne lite råa kycklingvingar oxå! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
596
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 927
Senast: Nota
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns... 2
Svar
20
· Visningar
2 290
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 440
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka