Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Koka dom bara en liten stund, ca 10-12 min.
Mina valpar har fått gnaga på märgben, men då har de fått blivit lite avgnagda av de äldre hundarna först.
Har även gett icke leveransklara valpar märgben, men de har också fått avgnagda ben först.
Så det är bara att tina upp benen och ge dom till min hund då?
Jag ger bara kokta märgben av NÖT. Det blir inget splitter av dom.
Har haft hundar med känslig mage förr. Men denna tål ben. Men Jag ger bara Av Nöt
Jag ger bara kokta märgben av NÖT. Det blir inget splitter av dom.
Har haft hundar med känslig mage förr. Men denna tål ben. Men Jag ger bara Av Nöt
Nej de flesta bakterier dör inte i frysen, de blir bara "slöare".
Råa! Lite frysta är också helt okej
Bakterier? Hundar är gjorde för att äta sådant som vi skulle bli sjuka av. De har en grym mage
Om man är Labradorägare så vet man det rent praktiskt också... Dvs. att de äter vad äckel som helst utan att bli sjuka.
Ger du bara nötben p.g.a. att dom inte splittras när dom kokas? Eller är det av någon annan anledning?
Behöver inte tina benen heller, ge dom råa och frusna. Men man får portionera lite om hundmagen är ovan.
Min hund som har otroliga problem med sin mage och tarm klarar dock råa märgben helt och hållet. Däremot inte kokta!
Man ska väl inte ge fläsk kött/ben rått för risk för trikiner å annant skrafs som finns i fläsk kött.... Fågel kan man ge rått om de e från "unga" djur där benen inte är så hårda.... Får och annat vilt vet jag faktiskt inte mer än samma som fågel, unga djur inte så hårda ben..... (?)
Men jag har ingen äldre hund, ska jag gnaga av dem själv då?![]()
Japp, du får väl ställa upp för din valp![]()
![]()