Märke på tränset?

Trissa

Trådstartare
Jag köpte ett ponnyträns på U**ared häromdan, men det finns inget märke på det. (Utom ett litet tygmärke där storleken står.) Är det någon som vet vem som kan tänkas vara tillverkare? Nosgrimman sitter fästad i sidostyckena (och har alltså ingen nackrem) och käkremmen har spännen på bägge sidor.

Sv: Märke på tränset?

Ingen aning.. Nästa gång du är i U****ed så kan du ju visa det tränset du köpte och fråga personen i kassan?

Tyvärr bor jag lite för långt ifrån för att nästa gång ska vara inom rimlig tid... ;)

Isåfall tar jag gärna emot tips på just sådana träns! Jag har aldrig sett den modellen innan, nämligen.

Hm... det låter som ett huvudlag (kanske är fel ord, men men) det du beskriver. D v s att "nosgrimman" är som en rem som löper genom/sitter fast i sidstyckena.

Själva modellen finns ju precis överallt, märket kan däremot vara lite tveksamt, då det faktiskt inte är så ovanligt med (särskilt billigare) märkeslösa träns.

Bild på det jag försökte förklara:
2022.jpg

Japp, ett sånt är det jag menar! Fast jag har inte sett det någonannanstans innan, bara.

Låter i allafall som ett körhuvudlag. Men märke är omöjligt att svara på utan att se bild och så behöver man kanske känna på lädret om det inte finns någon logga på huvudlaget.

Mystix skrev:
Ingen aning.. Nästa gång du är i U****ed så kan du ju visa det tränset du köpte och fråga personen i kassan?

ja det kan man ju försöka med :D jag är nästan 100 % säker på att personen i kassan inte kan svara på sånt. jag jobbar nämligen i kassan på gekås i ullared och vi som sitter i kassan kan inte besvara några frågor om sortimentet. affären är alldeles för stor för att det ska vara rimligt ;)

angående tränset så kan det möjligtsvis vara ett sånt där märkeslöst träns från tex indien...om det inte finns något märke.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 397
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 055
Senast: Calmiche
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min... 2
Svar
24
· Visningar
2 663
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 326
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka