Markering vid bannade användare - utrbruten från Någon som vill hjälpa oss att få fram fakta, det är något som inte stämmer!

Visst var det så.

Det var väldigt bra! @Gunnar Så behöver man inte bli frustrerad över varför någon inte svarar. Det är ju olika vad folk visar på profilen numera. Här fattade jag inte om användaren var privat eller bannad när jag kollade men har heller aldrig satt mig in i de olika valen man kan göra.
 
Jag provar nu med att låta alla inloggade se att en användare är bannad genom att användarnamnet är genomstruket.

Detta syns vid en permanent banning men även vid en kortare tids banning.

Kom gärna med åsikter om det fungerar och om det är bra eller dåligt?
 
Jag provar nu med att låta alla inloggade se att en användare är bannad genom att användarnamnet är genomstruket.

Detta syns vid en permanent banning men även vid en kortare tids banning.

Kom gärna med åsikter om det fungerar och om det är bra eller dåligt?
För att veta behöver jag nicket på en person som är bannad, eller ska jag bråka så jag bannas själv för att se? :laugh:
 
Jag provar nu med att låta alla inloggade se att en användare är bannad genom att användarnamnet är genomstruket.

Detta syns vid en permanent banning men även vid en kortare tids banning.

Kom gärna med åsikter om det fungerar och om det är bra eller dåligt?
Det verkar fungera, men om man vill att det ska vara tydligt är det kanske bättre att det finns en text? Nu kommer man ju bara fatta om man redan vet vad genomstrykningen betyder.

Tidigare stod det väl ”banned” om man klickade upp info om användaren?
 
Idén är bra och fungerar vad jag kan se, men jag upplever att det är lite svårt att se strecket om man inte verkligen tittar efter det, och som redan nämnts är det inte uppenbart vad det innebär. Kan det kanske gå att istället använda samma typ av brickor som TS och moderatorer har? Då syns det klart och tydligt och man behöver inte klicka på något användarnamn för att få fram informationen.
 
Jag har nu lagt till en Banned-text också.
Fullt så markant behöver det väl inte skyltas upp att det tom överskuggar status av TS och moderator?
Folk kan ju vara kortvarigt bannade för mindre förseelser som kanske mer behöver en paus för att lugna sig/reflektera än bli offentligt utpekade.

Tyckte det var bra när det gick att kolla genom att klicka på användaren, dvs. gick att ta reda på vid behov, men inte skyltades upp för den som inte fann anledning att veta.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 826
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
IT & mobiler Konstig titel kanske, men jag undrar om någon med Telia bredband nyligen har övergått från 4G till 5G och hur det gick till? Jag fick...
2
Svar
24
· Visningar
1 056
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp