Marknad i byn (Ulvlek)

Bukefalos 30 år!

Hur ska man kunna rösta baserat på svaret i den obligatoriska frågan? Jättesvårt ju! Det enda jag kan känna är att grönsaker är ganska o-ulvigt så hittills ligger @Artline @Emtherlia @Hedinn @Mirtai lite längre ner på min lista.

@LenaH vill sälja verktyg för att hon är ohändig (är ulvar händiga? eller behöver ohändiga ulvar verktig för sitt käk?)
@qitis vill sälja spadar (något som kan användas för att gärva ner käkrester? Kan detta vara en hint till lyan?)
@Myrten vill sälja böcker (känns spontant oulvigt att läsa böcker men här är jag osäker? Rödluvan och vargen känns som nåt ulvarna kanske läser som godnattsaga)
@Blacksmithfarm vill sälja sjalar (nu när jag ändå är inne på rödluvan och vargen... vargen använder ju en sjal när han klär ut sig till farmor! potentiellt ulvigt)
@Elo vill också säga stickat. Potentiellt ulvigt (se Blacksmithfarm ovan)
@cirkus vet inte vad hon vill sälja (är det ulvigt att vara förvirrad?)
@Habina vill sälja bakverk (fudgekaka låter väldigt gott, kanske även som ulvkäks-efterrätt?)
@bollen_ raggsockor, hmm jag har lite svårt att se ulvars behov av sockor men vem vet
@fio sadelhängare, som för övrigt ser jättefina ut!, jag har lite svårt att avgöra eventuell ulvighet i detta
Jag tror det här är inlägget som ulv används flest gånger i hittills :rofl:
Det måste ju bara vara ulvigt? :angel:
Så därför
bollen__ röstar på flyingchange

Jag tänker om @Hedinn s andraröst att hon kanske vill göra sig synlig på ett eller annat sätt, att lägga första andrarösten skulle kanske göra lyan uppmärksam på henne och att hon isf undgår käk i natt?

Min teori grundar sig då på att Heddan är ond spion.

LenaH röstar på Hedinn
Men du också? Fattar inte hur det skulle göra henne synlig, som ond spion (som inte ens finns i leken?), men resonemanget gäller ond siare också.

DL 1 21.00
15:39 Blacksmithfarm röstar på cirkus
16.13 Mirtai röstar på Habina
17.17 fio röstar på qitis
17:53 cirkus röstar på Lena
18.29 qitis röstar på Fio
18:50 Artline röstar på bollen
19:20 Elo röstar på Artline
19:28 Hedinn röstar på LenaH
20.10 flyingchange röstar på Blacksmithfarm
20.25 Habina röstar på Mirtai
20:42 LenaH röstar på Hedinn
20.29 Myrten röstar på Hedinn

Cirkus 1
Habina 1
qitis 1
LenaH 2
Fio 1
Bollen 1
Artline 1
Blacksmithfarm 1
Mirtai 1
Hedinn 2
Den är också fel men @cirkus har rätt. 🙂

Såklart, men jag reagerar på andraröster som är helt baserade på OT.
OT är väl att ta i, det var svaret på obligatoriska frågan. Men det finns sällan så mycket vettigt att gå på DL1, så ska man bara få lägga andraröster om man hittar nåt misstänkt blir de nog inte många. ;)

Jag tror det här är inlägget som ulv används flest gånger i hittills :rofl:
Det måste ju bara vara ulvigt? :angel:
Så därför
bollen__ röstar på flyingchange
Men vänta nu ? Du ok:ade ju tidigt i förmiddags att dl skulle vara kl 21 ?
Lägger till citaten här i efterhand.

Bråttom!
Niyama röstar på Myrten

Motivering inlagd i efterhand: pga tidigare resonemanget om andraröster och för att jag fick jättebråttom.

Jag håller med Myrten om Hedinns röst. Men samtidigt så måste någon lägga en andra röst.

Så jag tycker nog Lena är skummare för att hon röstar på någon för att hon lägger en andra röst. Samt sena uddaröster.

Jag håller med Myrten om Hedinns röst. Men samtidigt så måste någon lägga en andra röst.

Så jag tycker nog Lena är skummare för att hon röstar på någon för att hon lägger en andra röst. Samt sena uddaröster.
Jag är väl inte skum för att jag faktiskt bemödade mig med en teori som inte bara bygger på obligatoriska frågan?
Dessutom har jag nog ett horn i sidan till @Hedinn också sen förra leken. Och @Mirtai . :D

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar