Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nåja. Du borde läst att jag menade att alla kan gräva med den -vilket kommer behövas i denna lekenJag behöver oxå lägga en säkerhetsröst iallafall.
fio röstar på qitis
för att hon sa att hon först skulle sälja sin spade sen utvecklade till att sälja spadar så fler kunde gräva men eftersom det är qitis så lovar jag att det är sådana spadar där handtagen knäcks![]()
Väldigt ambitiös listaHur ska man kunna rösta baserat på svaret i den obligatoriska frågan? Jättesvårt ju! Det enda jag kan känna är att grönsaker är ganska o-ulvigt så hittills ligger @Artline @Emtherlia @Hedinn @Mirtai lite längre ner på min lista.
@LenaH vill sälja verktyg för att hon är ohändig (är ulvar händiga? eller behöver ohändiga ulvar verktig för sitt käk?)
@qitis vill sälja spadar (något som kan användas för att gärva ner käkrester? Kan detta vara en hint till lyan?)
@Myrten vill sälja böcker (känns spontant oulvigt att läsa böcker men här är jag osäker? Rödluvan och vargen känns som nåt ulvarna kanske läser som godnattsaga)
@Blacksmithfarm vill sälja sjalar (nu när jag ändå är inne på rödluvan och vargen... vargen använder ju en sjal när han klär ut sig till farmor! potentiellt ulvigt)
@Elo vill också säga stickat. Potentiellt ulvigt (se Blacksmithfarm ovan)
@cirkus vet inte vad hon vill sälja (är det ulvigt att vara förvirrad?)
@Habina vill sälja bakverk (fudgekaka låter väldigt gott, kanske även som ulvkäks-efterrätt?)
@bollen_ raggsockor, hmm jag har lite svårt att se ulvars behov av sockor men vem vet
@fio sadelhängare, som för övrigt ser jättefina ut!, jag har lite svårt att avgöra eventuell ulvighet i detta
Jag har en teori om att flyingchange ser ulvar överallt.Men så mycket mer kan jag inte bidra med för stunden.
Fudgekaka är supergott! Jag brukar använda den till att skaffa nya vänner. Hehe.
Det går inte att göra min blåbärsgröt på amerikanska blåbär.Blåbär som i plocka vilda i skogen, eller odla sånna där stora amerikanska på buske i trädgården?
Cirkus svarar på frågan med ett gäng frågor. Som en politiker? Och det ver vi ju att politiker är jobbiga käppar i hjulen för de som vill anordna marknader.
För att hålla traditionen vid liv - och för att kag ska jobba natt och behöver sova lite snart - så kickar jag igång röstningen.
Reagerade på Artlines kommentar om att odla blåbär, innan jag insåg att det finns ju sorter man odlar - men min hjärna tänker "plocka i skogen" när jag hör blåbär.
Så då hamnar vi på cirkus som besvarar frågan med frågor.
Blacksmithfarm röstar på cirkus
För att hennes svar på den obligatoriska frågan skulle kunna pela på någon som ogillar marknader - och det är ulvigt.
Tack @flyingchange för en bra lista - alla ÄR ulviga innan man vet nåt och leken gått några DL. Jag tycker inte första frågan direkt kan visa om nån är ulv, den har ibland kunnat vara något som en ond utanflr lyan har använt för att visa upp sig på olika sätt, ibland inte utan bara slumpmässiga svar som det inte går att dra några slutsater av alls ens i efterhand.
Är det inte konstigt att sälja verktyg för att man är ohåndig? har man ens verktyg från början då?
cirkus röstar på LenaH
Svaret på det är att välmenande vänner (som är trötta på att fixa och skruva hemma hos mig...Noterar att fio och qitis röstar på varandra. Huruvida det säger något vet jag inte, men noterar det i alla fall.
Annars reagerar jag på samma sak som cirkus gällande LenaH, om man är ohändig och därför kan sälja sina verktyg för man inte behöver dem, varför har man skaffat verktygen från början då?
De kanske är olovligt inskaffade från oskyldiga stackars bybor, för att se till att de inte kan leverera till marknaden?
Hedinn röstar på LenaH
Väldigt ambitiös lista
Har du spelat förut ? Känner inte igen ditt namn , om inte så ruskigt snyggt sammanställt måste jag säga
Lägger till @Niyama s val att baka bröd som kom efter din sammanställning
Och ditt eget val att sälja pelargon sticklingar så borde ju listan vara komplett med allas val ?
Jag tror det var två olika faktiskt ? Men de anonyma lekarna (med nya nick som ingen visste vilka de var var väldigt roligaJag har spelat ett par gånger för flera år sedan men jag klassificerar mig som entusiastisk nybörjare.
Jag blev fö sugen på att vara med och leka efter att ha följt en helt hysteriskt rolig lek som om mitt minne inte sviker mig innehöll användare som Ernst Kirschsteiger, Paow och Kinesiska Muren.