Marknadsrpis på mark?

Kickis

Trådstartare
Jag funderar på att köpa 1 ha mark av min granne. Har förvisso inte frågat dem än, men skulle vilja ta reda på vad marknadspriset för 1 ha är. Anntar att de är olika i olika delar av landet. Vart kan jag fråga? :confused:
 
Mellan 20 000 och 100 000 per hektar om det inte är tomtmark eller storstadsnära.

Men avstyckningen kostar ibland mer än marken :eek:

Jordbruksmark lämplig för produktion (tex vall) i Skaratrakten skulle jag tippa runt 70 000.
 
För ca två år sedan kostade det här 6 kr/kvm. Så 1 ha blir ju 60000 kr + 15000 kr i förättningskostnader. Och vi bor ju inte så långt ifrån varann...
 

Liknande trådar

Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 194
Anläggning Vi har fått möjlighet att för ett bra pris köpa en villa som på tomten har stall, verkstad och loge. Dock har gården ingen egen mark för...
2
Svar
27
· Visningar
4 038
Senast: AntiPrimax
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 879
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har en bit skog på min mark som jag långsiktigt skulle vilja göra hage av, då jag har mer användning av hagmark än skogsmark. Är...
2
Svar
36
· Visningar
3 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp