Masked Singer

Jag funderar på om Isvargen är Lisa Miskowsky? Men det faller lite på hästarna.. ishockey och snowboard har hon ju hållit på med.
 
Jag ligger lite efter, råkade missa vilken dag det var...

Har varit säker på att Johanna Nordström är draken sedan jag såg draken sjunga i ett reklamklipp. Tror också att Viktoria Silvstedt är isvargen.

Trodde inte riktigt på nassim utifrån röst (tänker Olof från frost) men efter baklängeskatten känns det ju rimligt...
 
Jag är däremot mer osäker på vilka det är i första programmet...
Efter att ha googlat runt lite är jag helt säker på Sjöbjörnen, men de andra har jag verkligen ingen aning om.
 
det gissas på t.ex Jimmy Jansson på instagram. Och Daniel Norberg.
(och Martin Stenmarck, men det tror jag inte, han låter inte så)
Haha, jo har noterat att de namnen är med i gissningarna. Tänker att Jimmy Jansson borde falla bort för han vann ju inte Bert talangjakten, väl?
 
Jag tyckte verkligen att Godisautomaten hade Erik Segerstedts röst. Men i övrigt är jag helt clueless. :D
 
Har tittat i efterhand på gårdagens program. Korpen tror jag är Håkan Hellström. En av ledtrådarna var 88 , H är åttonde bokstaven i alfabetet, 88 var gjort av rep med det mönster Håkan brukar ha med sjömansmönster på sina kostymer. Det pratas mycket i branschen om att han stjäl mycket idéer och låtar från andra.
 
Har tittat i efterhand på gårdagens program. Korpen tror jag är Håkan Hellström. En av ledtrådarna var 88 , H är åttonde bokstaven i alfabetet, 88 var gjort av rep med det mönster Håkan brukar ha med sjömansmönster på sina kostymer. Det pratas mycket i branschen om att han stjäl mycket idéer och låtar från andra.

Ooh, den gissningen var bra! Men jag kommer inte ihåg hur korpen lät!
 
Har tittat i efterhand på gårdagens program. Korpen tror jag är Håkan Hellström. En av ledtrådarna var 88 , H är åttonde bokstaven i alfabetet, 88 var gjort av rep med det mönster Håkan brukar ha med sjömansmönster på sina kostymer. Det pratas mycket i branschen om att han stjäl mycket idéer och låtar från andra.
Är det möjligt för en såpass "unik" röst att ta lektioner såpass att den vanliga röstklangen inte slår igenom? Har visserligen aldrig hört Håkan sjunga på engelska men det känns som om han borde behålla stilen mellan språken...
 
Är det möjligt för en såpass "unik" röst att ta lektioner såpass att den vanliga röstklangen inte slår igenom? Har visserligen aldrig hört Håkan sjunga på engelska men det känns som om han borde behålla stilen mellan språken...

En del låter ju rätt annorlunda på engelska jämfört med svenska. Och är det en sångare med en specifik röst kanske hen kan mörka det som gör att rösten sticker ut?

I den engelska versionen var ju Justin Hawkins från The Darkness med. Han har ju en väldigt speciell röst men de lyckades ändå inte gissa det! Jag som lyssnat mycket på The Darkness kan höra att han mörkade rösten lite. Men det kan ha varit att låtarna han sjöng inte var skrivna för hans lite annorlunda röst, vilket gjorde att den inte riktigt lät som vanligt.
 
Lyssnade på ledtrådarna till korpen en gång till. Utöver det jag skrev förut så tror jag att hjärtan syftar till att hans låtar handlar ofta om kärlek, skapar med händerna skriver låtar, gjort det som ingen trodde var möjligt tror jag syftar till att han slagit publikrekord på Ullevi flera gånger. Kanske ingen som förväntat sig att en svensk artist skulle göra det. Jag tror alla som är med gör sitt bästa för att maskera sina verkliga röster och att då en sån artist som Håkan skulle sjunga på engelska känns ju logiskt för att vi aldrig hör det annars. Men vad vet jag jag kanske är helt ute och cyklar:D
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 787
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: Rosett
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 327
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp