Masked Singer

Har tittat i efterhand på gårdagens program. Korpen tror jag är Håkan Hellström. En av ledtrådarna var 88 , H är åttonde bokstaven i alfabetet, 88 var gjort av rep med det mönster Håkan brukar ha med sjömansmönster på sina kostymer. Det pratas mycket i branschen om att han stjäl mycket idéer och låtar från andra.

Intressant, jag gjorde samma koppling med 88 - tvekar ändå om rösten, men kanske?

Själv är jag nog mest nyfiken på monstret, finns det några kvalificerade idéer där?
 
Det som talar emot det är att det inte är meningen att det ska vara nu aktiva, etablerade artister som ska vara med, utan att det ska vara personer som främst är kända för något annat än just sång.

jaha okej det hade jag missat. Jag har tittat på framträdandena och ledtrådarna orkar inte riktigt med det övriga med juryn och så utan det har jag bara spolat över det övriga. Så bra upplysning!
 
Intressant, jag gjorde samma koppling med 88 - tvekar ändå om rösten, men kanske?

Själv är jag nog mest nyfiken på monstret, finns det några kvalificerade idéer där?
Jag tror egentligen att mina gissningar faller på andra ledtrådar. Men tänker antingen Mikael Persbrandt, egentligen mest för att jag inte kan få bort tanken på Beorn. Eller Peter Stormare, löst på känd i rymden eller vad det var, tänker då på Armageddon.
 
Jag tror egentligen att mina gissningar faller på andra ledtrådar. Men tänker antingen Mikael Persbrandt, egentligen mest för att jag inte kan få bort tanken på Beorn. Eller Peter Stormare, löst på känd i rymden eller vad det var, tänker då på Armageddon.
Haha, kollade igen och jag tar tillbaka vad jag skrev. Det låter inte riktigt som sagda herrar. :D
 
Intressant, jag gjorde samma koppling med 88 - tvekar ändå om rösten, men kanske?

Själv är jag nog mest nyfiken på monstret, finns det några kvalificerade idéer där?
För Monstret funderar jag på någon av de svenska fotbollsspelare som spelat i LA Galaxy (känd i rymden). Hade varit coolt om det varit Zlatan men jag tror mer på "Chippen" Wilhelmsson. Han har spelat i Saudiarabien (Österland) och sedan i LA (en annan viktig stad i väster).
 
Här hemma tror vi på Anders Glenmark. Stämmer med skrivit hundratals låtar, uppträtt i Globen och att han var en golddigger, (GES-Gräver guld i USA). :) Tycker det ser ut som han i kroppsspråket också.

Skulle det inte var nån Bert Karlsson-anknytning också?
 
Det som talar emot det är att det inte är meningen att det ska vara nu aktiva, etablerade artister som ska vara med, utan att det ska vara personer som främst är kända för något annat än just sång.
Är det verkligen så? Jag har fattat det som att det är friskt blandat mellan både aktiva sångare och helt andra?
 
Är det verkligen så? Jag har fattat det som att det är friskt blandat mellan både aktiva sångare och helt andra?
Om man följer den amerikanska upplagan så är det nog så. Jag råkade hamna på en sådan video på YouTube och den som fick ta av sig förklädnaden den gången var Donny Osmond.
 
Om man följer den amerikanska upplagan så är det nog så. Jag råkade hamna på en sådan video på YouTube och den som fick ta av sig förklädnaden den gången var Donny Osmond.

Inte enligt den brittiska. Där har det varit med iaf en aktiv sångare vad jag vet.
 
För Monstret funderar jag på någon av de svenska fotbollsspelare som spelat i LA Galaxy (känd i rymden). Hade varit coolt om det varit Zlatan men jag tror mer på "Chippen" Wilhelmsson. Han har spelat i Saudiarabien (Österland) och sedan i LA (en annan viktig stad i väster).
Så måste det nog vara! Bra gissning.
 
Är inte draken Anna Bergendahl?
Jag tycker både röst och kroppsbyggnad påminner starkt om Johanna Nordström. Draken har ju ingen "hel" kostym utan den riktiga, svartklädda kroppen skymtar fram i sidorna.

Tobleroneskandalen ägde rum 95, då föddes Johanna. Har för mig att Anna är född 92 och jag vet inte vilka bruna skandaler som ägde rum det året
 
Jag tycker både röst och kroppsbyggnad påminner starkt om Johanna Nordström. Draken har ju ingen "hel" kostym utan den riktiga, svartklädda kroppen skymtar fram i sidorna.

Tobleroneskandalen ägde rum 95, då föddes Johanna. Har för mig att Anna är född 92 och jag vet inte vilka bruna skandaler som ägde rum det året
Plus att hon har spelat handboll vilket också var en ledtråd.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 787
Senast: TinyWiny
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp