Massera hosthäst?

PrittePuff

Trådstartare
Ni som har hosthästar vet ni om man kan massera sin hosthäst utan problem?
Är det nåt område man bör undvika?
(på hästens kropp)

Hade vet ute i veckan och han sa att det var miljön, och den håller vi på att ändra. Så det var inget fysiskt problem. Har fått medecin att ge 2ggr om dagen också.
 
Sv: Massera hosthäst?

Ja, det kan du göra. Hästen kan ibland bli hudöm men det vet massören och använder grepp som hästen accepterar. Den ökade cirkulationen kan göra att hostan "kommer igång" dvs att hästen får upp slem och partiklar från lungorna.
Jag pratar nu förstås om bronkit och inte om någon infektion eller liknande, då ska hästen inte masseras. Man kombinerar inte heller massage med vissa mediciner. Fråga din massör om du är osäker.
 
Sv: Massera hosthäst?

ja, min tanke var också att det borde lösa upp slemmet. Nä, det är ju ingen infektion utan bara miljön som ställer till det.

Okej, jag får kika upp vad medecinen hette och kolla det...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 218
Senast: Bee
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
588
Senast: mily
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 026
Senast: MML
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 143
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp