Mässingbeslag eller "silverbeslag"?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_Maya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 136
L

Love_Maya

Hej!

Har tränset Jacson Novarro mässingbeslag eller "silverbeslag"? :)

Är det någon som vet om det tränset som heter "träns special med gummityglar", som finns på http://go.to/carinashastshop# & sen går man in på "träns, tillbehör" har en tjock nosgrimma (över 2 cm) eller en smal nosgrimma ? Någon som har en bättre bild på det kanske?

Ingen köpannons, bara undrar om det är någon som vet :p

Kram

Sv: Mässingbeslag eller "silverbeslag"?

mässing tror jag *kollar upp*

edit: Mässing :)

Senast ändrad av en moderator:

Okej :) Det såg ut som det var "silver" på bilden. Är det liksom VÄLDIGT "stark" mässingfärg eller lite "svagare"? Hoppas någon förstår :p Jag är så matchande så sadlen kan inte ha "silvergrejor" & inte stiglädrerna heller medan tränset har mässing :rofl: Snacka om pedant :p

Kram

Så det ska vara :angel:
Vet inte hur stark mässing det är då jag inte sett det irl.
Kollade bara på lillhästenistav's hemsida. Men såg inte så starkt ut.
Tips är att ringa dom och fråga, de är hjälpsamma!

haha ;) Okej, det kan jag ju göra! Såg det också där & det stog ju alla beslag i mässing men det såg inte ut som det :p Trodde dem hade skrivit fel. Det är billigt där med, 290:- :D

Tack så mycket, kram

Jo de har bra priser :)

Ingen orsak.

Står det att det är mässing så är det det. Våra ridskolehästar har flera sånna och alla de är i mässing.

Då kanske du kan svara på hur stark färg mässingen har åt henne? :)

Tackar tackar. Väldigt bra priser ;) :D Vet någon om flugtäcket dem har på sin sida är något bra? Passform & så..

Kram

Det finns väl med båda silver och mässing, kolla lillhastenistav.se
Mässingen är ganska matt, inte sådär guldig som på många träns, snyggt!

Okej, men det står alla beslag i mässing. Men om det är lite matt så är det snyggt! :D Gillar inte jättestark mässingfärg. :bow:

Kram

Det är inte jättestark mässingfärg vad jag kommer ihåg, har inte sett tränsen på en månad! ;)

Okej ;) Men är det bra kvalité på Jacson-träns? Måste ju passa på att köpa om det bara kostar 290:- :D Har letat efter ett billigt träns med tjock nosgrimma som är svart med vitt foder ;) Så det är ett bra kap ju :p

Kram

Inte superkvalite men håller sig bra om du sköter dem ordentligt :)

Jacson är det enda märket av billigare variant som jag aldrig märkt har blivit kritiserat.
Ridskolan har haft sina träns i säkert tre år och de sköts ju inte ordentligt som du kanske kan tänka dig, men de ser rätt nya ut fortfarande!

Jag har sett ett par såna träns, och kvalitén har varierat från 95-kronorsträns i "pappläder" till riktigt bra.

Okej :) Tänkte bara använda det till "tävlingsträns" & "träningsträns" till dressyr, så det blir inte så ofta jag använder det, 1 gång i veckan eller så ;) Ingen som vet hur det andra tränset ser ut på nosgrimman då?

Kram

Jacsontränset finns ju i kandarvariant oxå o då kan du välja, silver eller mässing, på spännena! :idea:

Jag har ett Jacson kandar o jag e väl halvnöjd med det! Lite tråkigt läder enligt mig.......

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i... 2 3
Svar
48
· Visningar
6 083
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: Vogue
·
Dressyr Tänkte kolla igenom TR inför en P&R och direkt ligger det ju flera förtydligande/ändringar mm utanför själva TR. Vad är problemet med... 2
Svar
36
· Visningar
3 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka