Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Buketräff!Jag ska också bli kidnappad! Gud så spännande! Och vi verkar ju bli ett stort gäng! Undrar om dom kör runt med minibuss och hämtar alla -roadtrip !![]()
Jag är förvånad att folk en öppnar de där mailen![]()
Jag tycker det är intressant att se vad de hittar på för att lura folk, därför öppnar jag dem ibland. Detta mejlet hade lyckats lirka sig igenom spamfiltret i min hotmail. Och tanken med min trådstart var om man skulle göra t.ex polisen uppmärksam på att mejlet förekommer. Men det var det ju bevisligen fler än jag som tänkt...Jag är förvånad att folk en öppnar de där mailen![]()
Det gör jag i normalfall. Här tyckte jag dock att de dragit det hela tre steg för långt, med ett kidnappningshot.Har också fått såna där mail. Har raderat och blockerat, utan att bry mig vidare.
Polisen säger radera mailet men du behöver inte kontakta polisen om du inte är orolig.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter...nde-samtal-om-utpressningsforsok-via--e-mail/
Jag har fått ett mejl, som jag utgår ifrån är ett såntdär massutskick.
Normalt markerar jag dem som skräppost och sen slänger jag dem, men det här har rubriken "Ditt liv är i fara" och innehåller hot om kidnappning och utpressning.
Visa bifogad fil 30783
Jag funderar på om det borde anmälas?
Eller om man även den här gången bara ska ignorera det?
Enligt NWT är instruktionerna från polisen i Värmland att man ska skärmdumpa och anmäla.
Så det här verkar vara en till av alla de grejerna där det finns lokalt/regionalt olika rutiner.