Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Fy vad jobbigt att det fortsätter ringa :( och med exet.. vilken jävla röra och vilka jävla idioter som håller på såhär! :mad:

Förstår känslan, jag hade väldigt mycket förra året som var väldigt psykiskt påfrestande men jag fortsatte leva som vanligt. Tills den dagen då jag avlivade min hund, det var vad som fick bägaren att rinna över för mig och jag var ett vrak.
Jätte bra att du får hjälp, håll fast vid det och var rädd om dig. Skippa måsten som inte måste göras och bara ta hand om dig själv!

För min del rä jag glad att bägaren rann över och jag bröt ihop, för då tog jag emot hjälp. Så hur skit det än är nu så är det positivt tycker jag att du bryter ihop, bättre än att stänga av!
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Jag skulle ha ringt och anmält låter inte alls kul. Svara inte på det.


Skickar styrke kramar till dig.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

*uppdaterat tråden*

Blir ingen lång uppdate hör, då allt mindre är kaos just nu.

Dom som ringer har skaffat oregistrerade kontantkort... Ifrån två olika orter.
Polisen ska fortsätta spåra.. Känns lite som ärendet kommer läggas ner. :arghh:

Pricken över i:et har troligen min far brutit emot sitt kontaktförbud.
Han har skaffat sig ett fbkonto i min fasters namn och skickat att jag "bör" söka kontakt med han för att han är tydligen sjuk. (Som jag skulle bry mig? Han är en sniken jävel som gjort liknade tidigare. Bl.a. Här på buke och Skype..)
Till ungefär ca 98,9 % chans så kommer han bli hämtad av polis i natt eller under morgondagen.

Har bara lusten att kasta i handduken och ge fan upp. Kan folk inte bara låta mig vara? :banghead:
 
Senast ändrad:
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

tumblr_n1ugjpUFVh1qfhm4vo1_r1_400.gif
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Men fy tusan vad allt ska gå emot dig :(

Skickar ett stort gäng med varma tröstkramar.
 
Sv: Svara på "hotmejl" eller inte? *långt*

Blev uppringd av polisen i eftermiddags att dom hämtat han och han har erkänt om fakekontot på fb... Yaay. Som jag uppfattade då är att han får stanna natten där..
Synd att svenska häktet är så pass snällt. :banghead:
Måste ge mig in en ny process för att ansöka om nytt kontaktförbud, då det går ut om 2 månader. Precis liksom en till process jag ska orka mig igenom! O_o

I natt ringdes det inte! Kollar jag dock min "misstänktas" instagram, så har dom nog viktigare saker för sig i natt. Tycker iallafall på senaste tiden att det tunnat av! Så får försöka tänka lite på den ljusa sidan. :D De kanske har börjat tycka detta är tråkigt?

Tack för alla styrkekramar. Och bilder som får mig att skratta! :D
 
Kanske dags för en update!

Skitet eskalerade när jag ändrade min förhållande status på fejaan. (Ändrade det till komplicerat, mest för att skicka skiten rakt upp i hans vänners och föräldrars ansikten.)

Fler mejl kom. En helvetes med samtal. "Vad var det vi sa, din lilla hora" "Ta din överdos" etc.

Seriöst så orkade jag inte mer att någon trampade på mig mer. I någon form av adrenalinkick så skrev jag detta mejl:

Seriöst. Hur kan ni sjunka så här lågt? Hur kan ni se nöje med att trampa på den som redan ligger ner? Och vad i helvete har min familj med detta sk. Bråk att göra.
Jag la ner detta bråk redan när ni sa upp kontakten med mig. Jag har aldrig sett någon anledning att smutskasta er. Vissa människor hör inte ihop, helt enkelt. Och såna är tydligen vi.

Alla mejl och samtal är polisanmälda. Spårning på era telefonnummer är gjorda.
X och Y (deras namn) är ni verkligen stolta över er själva? Känner ni verkligen för att få en stämpel i brottsregistret för olaga hot för resten av era liv?

Jag kommer dra detta vidare. Jag kommer träffa en i tingsrätten. Jag kommer kräva skadestånd av er. Jag kommer se till att ni blir dömda. För vet ni vad? Det är inte okej behandla andra människor såhär, bara för ni sitter bakom en skärm.
Ni är varmt välkomna att ringa till mig och diskutera detta, ni har ju mitt nummer. Men känner jag er rätt, så vågar ni inte.

Mvh
(Mitt namn)

Sedan dess har det varit knäpptyst. Tydligen trampade jag nog på en öm tå.
Ärendet tuggar vidare hos polisen sakta men säkert. Vi får se hur det bli.
 
Följt tråden i tystnad. Måste säga att du är otroligt stark som kämpar på med allt, kram!
Skönt det verkar ha lugnat ner sig från de som hotar, och riktigt skönt att höra att kontaktförbudet blev förlängt! :) Måste känns super skönt
 
Vaa faan, varje gång jag loggar in så är här en massa gilla notiser! :D:love:

@Flavor Tack! :love:

Seriöst, så vet jag inte hur jag skulle klarat mig utan denna tråd! Alla fina bukefalosare har stöttat både här och skickat pm! En extra fin bukefalosare skickade badskum, ansiktsmask och choklad till mig. Du vet vem du är! :love:

Denna tråd har varit så mycket bättre än min samtalskontakt och allt där till. Jag är så tacksam! :D

Jag har flertal mil kvar att gå! Men vissa saker börjar ramla på plats. När kontaktförbudet kom så släppte minst 1 ton ifrån mina axlar. Har tagit antidepp sedan början på mars och det känns som allt börjar lätta. Enda problemet är att mina ångestattacker blivit värre, men det kommer nog det med!

Jag hoppas på att jag kommer få en lugn och skön sommar återhämta mig på. Sola, återhämta mig, umgås med vänner och bara andas.
 
Jag har också följt tråden i tysthet och bara häpnats över hur lång vissa människor går för att jä*las med andra. Tycker du är sjukt stark som bara orkar och som inte lägger dig ned och tar skiten. Innan jag läste mailet du skickade tänkte jag "Oh no" men det var faktiskt skitbra skrivet! Folk tror de är så himla anonyma och att man får göra vad som helst då, så det var jättebra att du pekade ut dem och talade om att det inte är ok och att det kan få konsekvenser.

Kämpa på, om någon fixar detta så är det du. Och lycka till med lägenhetsjakten =)
 
Jag har flertal mil kvar att gå! Men vissa saker börjar ramla på plats. När kontaktförbudet kom så släppte minst 1 ton ifrån mina axlar. Har tagit antidepp sedan början på mars och det känns som allt börjar lätta. Enda problemet är att mina ångestattacker blivit värre, men det kommer nog det med!

Har även jag följt tråden i tystnad. Du är verkligen otroligt stark!! Tänkte på det du skrev i citatet ovan, att dina ångestattacker blivit värre. Min erfarenhet (säger inte alls att det är så hos dig nu, men att det kanske kan vara så) av förvärrade ångestattacker är att de kommer när saker börjar lugna sig, och man börjar slappna av. Med lite tur så kanske det är så för dig med. Stay strong, detta fixar du!
 

Liknande trådar

Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
38 008
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 637
Senast: cirkus
·
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp