Måste de ha skor?

Sv: Måste de ha skor?

Skor så lite som möjligt även när de kan gå för jag inbillar mig främjar fötter och leder främst. Skor där det är nödvändigt för att skydda fötterna.
Platta skor med tunn sula i början blir bäst men som sagt var jag tar hellre av strumpor och skor och låter barnen vara bara om fötterna så länge möjligheten säger att det går bra. Det tycker jag är sunast.
Stollan, själv barfotafia i bland under sommartid. :)
 
Sv: Måste de ha skor?

det är du och barnets pappa som bestämmer hur ni gör med ert barn, ni ska göra det NI anser är bäst för ert barn. Man kan inte veta allt, man lär sej hela tiden o vi alla gör säkert lite "fel" ibland men med sunt förnuft klarar ni av det där så bra själva, utan inblandning av div. besserwissrar. Goda råd och andras erfarenheter är bra att ta till sej men det verkar inte vara det som din pappas sambo delar med sej av.
Sätt människan på plats o tala om att det hon säger inte verkar stämma då du tagit till dej informationen o kollat upp det.

Jo, vi använder inte skorna på honom inomhus. Dem hämmor honom bara tycker jag.

Vi använder dem på honom när han ¨måste ha dem.

Vi har slutat att lyssna på hennes "råd" eftersom att vi klarar oss utan dem.
Ett annat råd var att inte frysa in maten eftersom att ALLA vitaminer och sånt försvinner vid upptiningen... Då är det ju väldigt konstigt att han fortfarande mår bra och växer som han ska.

Vi har försökt sätta henne på plats många gånger men hon viftar bara av det. Ville bara höra andras synpunkter om skor eller inte.
 
Sv: Måste de ha skor?

Så alla barfotabarn i Afrika och Indien har fel i benen?
Tror inte det liksom.
Kolla de in de Afrikanska barfotalöparna.

Jag tror att det är en gammal status-kvarleva.
Fattiga barn hade inte skor.
Fattiga barn fick problem med skelettet p.g.a. dålig kost.

Alltså sätt på barnen skor så att de ser rika ut - problemet löst.

Det var inte jag som påpekade att bebisar MÅSTE ha skor.

Men jag tycker det låter konstigt att benen skulle förstöras som hon påstår.
 
Sv: Måste de ha skor?

Jag tycker ofta du får knepiga råd från dem. Mitt råd är att du står på dej och kanske inte lyssnar så mycket på dem, utan mer på din bm och sånt du kan googla upp.
 
Sv: Måste de ha skor?

Rasmus har fortfarande inte ett enda par skor, han är 8 månader. Jag vet inte ens vart man köper bebisskor :o

Jonas 8 ½ mån, har inte heller några skor ännu.
Jag provade Moas 1:a skor på honom när han var ca 6 mån, då var de så gått som redan för små :o
Moa hade de skorna när hon började hos dagmamman som 1-åring. (Skorna i strl 18)

Dock vet jag vart man köper bebisskorna ;)
 
Sv: Måste de ha skor?

Troligtvis.

Pappa är född 54 och hans sambo är väl 40 eller något.

Jag är också 40 eller något (fyller 39 i september) och nog för att jag så smått snart om ganska många år börjar närma mig medelåldern :angel: så vill jag upplysa om att jag inte härstammar från grottbjörnens tid. Du skulle aldrig höra mig uttala nåt så tokigt om barns vader och skor. :cool:

Fortsätt du låta sonen öva utan skor inomhus. De hämmar bara.
 
Sv: Måste de ha skor?

Jag lyssnar på min pappa för han ger vetiiga råd men felet är att han lyssnar väldigt mycket på sin sambo.

Men jag tycker vi klarar oss utmärkt, ville bara se hur andar tyckte om saken.

Min bästa kompis som har en 2 åring hade inte hört talas om det hon sa med skor alls.. Och hennes son äe fullt normal.
 
Sv: Måste de ha skor?

Nej de måste inte ha skor när de lär sig gå då de ofta går inne och nått steg. Däremot så fort de lärt sig gå bör man ge dem riktiga fotriktiga skor att gå i ute :) Inte billiga med platt insida så deras fötter får stöd. Så sa de i barnskobutiken i stockholm :)

Så gjorde vi med äldsta och så kommer vi göra med yngre :) Vår tvååring äger bara fotriktiga skor.Kostar nån hundring mer men sitter perfa på fötterna!
 
Sv: Måste de ha skor?

Jag vet inte vad han har men det dröjer inte jättelänge innan han lär sig gå. Han är på väg att lära sig.

Han har ett par Ecco skor med ganska hög skaft som min pappa gav 550 för. De bör vara rejäla och han kan nog ha dem ganska länge till.
 
Sv: Måste de ha skor?

Då kan ni ha dem när ni är ute och övningsgår ;) *dvs hänger i mammas armar och studsar fram* Inne ska de helst tasa barfota och undersöka :D

Tillägg: Vår 7 mån (idag!) har ett par nikeskor som inte gör ett skit.. är mer toffel och de får hon "gå" i (hänga mamma armarna).. skulle aldrig sätta på henne en fotriktig sko och hon står redan och försöker ta sig fram.
 
Sv: Måste de ha skor?

Yess!

Han får på sig sockor ifall om fossingarna e iskalla eller om vi bara ska över till morfar. Annars e han barfota inne.

Tur att skorna är i en storlek större, synd att förspilla dem lixom.

Han kan stå själv utan att ngn eller ngt hjälper till. Men bara i ett par sekunder än så länge. Han går längs möbler och så. har lätt för att resa sig upp själv.
 
Sv: Måste de ha skor?

Åh det går så fort :banana: snart gör väl min likadant.. då jävlar får man passa ;) Tur att man har en tvååring som ropar så fort lillasyster är på vift ;)
Min har sina söta "skor" på sig i vagnen och bilstol mm, dvs ute men inne är hon fotfri och ja med strumpa om fötterna är kalla och då halkisar.
 
Sv: Måste de ha skor?

Jag hittar inte sockiplast så ofta och vi har parkett så det blir barfota!

Oja, han lär sig snabbt!
 
Sv: Måste de ha skor?

Vi kör vanliga halkstrumpor från.. tror det är pop vi har just nu :) HM funkar lika bra ;)
 
Sv: Måste de ha skor?

De borde väl ha halkisar? :)

Annars är det en bra ursäkt att shoppa stora stan ;)
 
Sv: Måste de ha skor?

Har inte sett några iallafall :p

Jepp de får la bli en vända eller beställa från datorn.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 777
Senast: Manji
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 052
Senast: Elendil
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 079
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp