måste man ha företag?

majola

Trådstartare
Om man skulle vlja försöka tjäna några slantar vid sidan om, men absolut inte i någon större omfattning, måste man trots det ha en firma då? Jag vill absolut inte ägna mig åt några oegentligheter, utan avser att betala skatt och allt sånt. Kan man på något sätt ta upp även "privata" inkomster på sin självdeklaration? Hur ska sådant bokföras?
 
Jag tror att du kan redovisa inkomst från hobbyverksamhet utan att registrera firma. Jag tror att du får tjäna upp till en viss gräns och även göra avdrag för ex resor odyl.

Kan vara lämplig form om du undervisar el dyl.

Det finns säkert någon annan som vet mer om detta.

Piggy
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 876
Senast: ameo
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 128
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 482
Senast: Grazing
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 774
Senast: lundsbo
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp