Måste vara ett skämt??

Sv: Måste vara ett skämt??

Ett tips kan ju vara att slå en snabb titt på de andra "artiklarna" och dåliga bildmontagen som figurerar på den sidan... ;)

Men på vilket sätt det skulle vara roligt, blir jag inte klok på. Kalla mig humorbefriad.
 
Sv: Måste vara ett skämt??

Ja för ett påhitt måste det ju vara, hela artikeln är ju konstigt skrivet också.
Jag hittade den då en annan länkade den på FB så jag har inte tittat på de andra artiklarna.

Men som ni säger, det är ju inte ens roligt:crazy:
 
Sv: Måste vara ett skämt??

KL

Jag har fått så mycket skit för min dåliga humor så here we go - jag tyckte det var småroligt, satt o log när jag läste... :D
 
Sv: Måste vara ett skämt??

Det var väl det enda roliga på den sidan =P

Fö tyckte jag att bilden på tantan var läskig... lömsk. Jag hade nog gått omvägar om jag sett henne "lös" :angel:
 
Sv: Måste vara ett skämt??

Om en hundägare anser att en Rottis är en kamphund så börjar man fundera på hur det ser ut i hjärnkontoret.
 
Sv: Måste vara ett skämt??

Det som är roligt är ju att de laddar på med precis samma starka ord som de gör i omvända artiklar. "Tänk om det hade varit ett barn. " "Nu finns inte Hampus mer" osv, som väldigt tydligt visar på endast en sida av en berättelse.
 
Sv: Måste vara ett skämt??

Den här var ju :D

Första röven med dvärgbandmask sköts i Uddevalla. Detta innebär att alla som brukar slicka röv på sina överordnade riskerar att smittas med dvärgbandmask. Just nu ska man ska var särskilt uppmärksam i dessa trakter, men parasiten kan sprida sig snabbt då chefer tenderar att resa kors och tvärs genom Sverige utan att tillbringa någon tid i karantän.

- Vi började skjuta röv när det blev tillåtet, men hade ingen aning om att just detta exemplar var smittat, berättar Ulla Winbladh som tillsammans med sina söner brukar skjuta allt som är tillåtet att skjuta i skog och mark.

- Vi blev naturligtvis chockade och oroliga. Tänk om vi blivit smittade? Vi har visserligen inte slickat just denna röv, men hundarna är ju framme och nosar i allt. Och så får man sig en liten hundpuss. Och inte tänker vi på att den kan innehålla fyrtiotusen miljarder dvärgbandmaskägg.

Echinococcus multilocularis är en bandmask, också kallad rövens dvärgbandmask, som kan smitta till hund och katt. Denna parasit förekommer lokalt i olika delar av Västeuropa även om den är vanligast i och kring Berlusconi där upp till hälften av rövarna är infekterade.

Så hindrar du smitta:

Gäller dig som brukar gå i skog och mark i Uddevalla, Färgelanda, Munkedal och Vänersborgs kommun.

* Tvätta händerna efter att du tagit din chef i hand. Pussa inte på chefen.
* Avmaska chefen med praziquantel.
* Månatlig avmaskning kan bli aktuell för chefer som har möjlighet att resa till Italien.
* Schamponera chefen i samband med första avmaskningen för att avlägsna eventuella ägg i rövskägget.
* Hantera träcken som att den är smittsam och lägg den i kärl för brännbart avfall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Plantan
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 493
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp