Masterchef Australia S10 [SPOILERS]

Jag trodde att Khanh skulle stå i finalen mot Chloe eller Ben.

Ben måste ha fått hjärnsläpp med sina val av rätter i finalen. :confused:
Totalt hjärnsläpp. "Jag ska laga friterad fisk. Och ärtor." :confused:
I ärlighetens namn var knappast någon av rätterna värdiga finalnivå i Masterchef utan rätter som i tidigare säsonger hade varit skäl nog att bli hemskickad för i en utslagning.
 
Sashi var rätt lost när han kom utanför sin bekvämlighetszon men när han fick hållas med sina curries var han oslagbar. Jag ville äta hos honom och Khanh, men Jess skulle få göra desserten :D
Ja det känns som att Khan är/blev betydligt mer mångsidig än Sashi.

För övrigt tycker jag att Ben kändes rätt anonym hela säsongen igenom!
 
Sedan tror jag dock att Jess kommer att visa sig vara den här säsongens superstjärna, trots att hon bara kom 4. Det gjorde även Reynold, och han har tre egna restauranger nu :eek:
Det tror jag också. Hon hade ju också varit på the Press Club efter tävlingen ;)
Hur kul var det inte att återse Reynold, och fantastiskt att se hur han hade Vuxit, blivit så vuxen och vilken säkerhet han utstrålade!
 
Ja det känns som att Khan är/blev betydligt mer mångsidig än Sashi.

För övrigt tycker jag att Ben kändes rätt anonym hela säsongen igenom!
Khan var min vinnare (efter att Kristen åkte ut), jag tyckte att det var så häftigt att följa honom, det gick så knackigt i början och sen gick han från klarhet till klarhet och bara glänste, starkare för varje vecka. Men i serveringsutmaningen med de tidigare deltagarna verkade det som att han tappade fokus och koncentration och så gick det som det gick.
Jag skulle gärna äta Sashis mat men enligt min mening ska en Masterchefvinnare vara lite mer mångsidig än så, Sashi gjorde sin grej och med den äran, men som Mandalaki skriver var han rätt lost när det handlade om något annat.
 
Totalt hjärnsläpp. "Jag ska laga friterad fisk. Och ärtor." :confused:
I ärlighetens namn var knappast någon av rätterna värdiga finalnivå i Masterchef utan rätter som i tidigare säsonger hade varit skäl nog att bli hemskickad för i en utslagning.
Men exakt så! Det var också ett tecken på att nivån på matlagningen generellt varit lägre den här säsongen.

Och Bens förrätt också. ”Jag vet, jag skiter i allt domarna tjatat om texturer och gör några barnmatsliknande röror”
 
Men exakt så! Det var också ett tecken på att nivån på matlagningen generellt varit lägre den här säsongen.

Och Bens förrätt också. ”Jag vet, jag skiter i allt domarna tjatat om texturer och gör några barnmatsliknande röror”

"Först ska vi ha mosad avocado. Med grädde. Åsså mosad krabba. Med majonnäs. Åsså lite olja på det!"
:up:
 
Det tror jag också. Hon hade ju också varit på the Press Club efter tävlingen ;)
Hur kul var det inte att återse Reynold, och fantastiskt att se hur han hade Vuxit, blivit så vuxen och vilken säkerhet han utstrålade!
Ja, såg att hon varit hos George. Men det var ingen enda som fick erbjudande på stående fot, det brukar det alltid vara. Heston Blumenthal headhuntade ju Billie på riktigt för några säsonger sedan.

Ja Reynold var och är GRYM. Trodde att Brendan var nästa Reynold men han åkte ut alldeles för tidigt - båda gångerna :cry:
 
Khan var min vinnare (efter att Kristen åkte ut), jag tyckte att det var så häftigt att följa honom, det gick så knackigt i början och sen gick han från klarhet till klarhet och bara glänste, starkare för varje vecka. Men i serveringsutmaningen med de tidigare deltagarna verkade det som att han tappade fokus och koncentration och så gick det som det gick.
Jag skulle gärna äta Sashis mat men enligt min mening ska en Masterchefvinnare vara lite mer mångsidig än så, Sashi gjorde sin grej och med den äran, men som Mandalaki skriver var han rätt lost när det handlade om något annat.
Kristen! :heart Helt underbart att se hur hennes självförtroende växte under tävlingen och hur fint domarna peppade henne.
 
Men exakt så! Det var också ett tecken på att nivån på matlagningen generellt varit lägre den här säsongen.

Det har den verkligen. Även om jag till viss del håller med om det du skrev om behaglig downsizing kändes det emellanåt lite väl basic när deltagare fick ovationer för rätter som tidigare säsonger skulle bemötts med "god home cooking men inte Masterchef-nivå", och just det där att "take it to a Masterchef-level" saknades.
 
Ja, såg att hon varit hos George. Men det var ingen enda som fick erbjudande på stående fot, det brukar det alltid vara. Heston Blumenthal headhuntade ju Billie på riktigt för några säsonger sedan.
Jag kommer ihåg att jag tänkte då att annars hade han väl varit bra korkad :p Och George erbjöd Emilia att komma och jobba med hans dessertkock när hon åkte ut nära finalen. Över huvud taget föreställer jag mig att restauratörer står på rad för att snappa upp stjärnskotten därifrån, vilket guldläge att få tag på nya talanger som redan har visat lite vad de går för.
 
Det har den verkligen. Även om jag till viss del håller med om det du skrev om behaglig downsizing kändes det emellanåt lite väl basic när deltagare fick ovationer för rätter som tidigare säsonger skulle bemötts med "god home cooking men inte Masterchef-nivå", och just det där att "take it to a Masterchef-level" saknades.
Ja precis! Som en god vän sa: hur många gånger slog domarna skeden i bordet?
Plus det där att ingen fick jobberbjudande.

Det kändes lite som om ”fel” personer gick vidare, andra än de som fanns bland 7-8 sista verkade minst lika bra, även om jag inte direkt kan säga så många namn. Men t ex Jenny och Gina borde varit kvar längre.
 
Jag kommer ihåg att jag tänkte då att annars hade han väl varit bra korkad :p Och George erbjöd Emilia att komma och jobba med hans dessertkock när hon åkte ut nära finalen. Över huvud taget föreställer jag mig att restauratörer står på rad för att snappa upp stjärnskotten därifrån, vilket guldläge att få tag på nya talanger som redan har visat lite vad de går för.
Vem var Emilia, hon med whiskysmak och konstig sidecut?

Ja så borde det ju vara! Tänk t ex Georgia som kom tvåa efter Billie, hon var ju superduktig.
 
En grej som jag gillat dock är att den egna matlagningen varit mer utslagsgivande i finalen den här gången. Har fortfarande inte förlåtit att Elena vann över Matt bara för att han fick en skarv på nåt jäkla Heston-ägg.
 
Det kändes lite som om ”fel” personer gick vidare, andra än de som fanns bland 7-8 sista verkade minst lika bra, även om jag inte direkt kan säga så många namn. Men t ex Jenny och Gina borde varit kvar längre.

Ja och jag fick återkommande känslan av att domarna tidigt hade bestämt sig för vilka de ville se mer av och i förlängningen i Top 10 och finalveckan och såg till att lyfta dem vidare dit. Annars tyckte jag inte att det fanns någon som uppenbart stod ut som det har varit tidigare säsonger, möjligen Khanh som utmärkte sig mer och mer, samt Brendan och Kristen som hela tiden gjorde så fantastiskt bra ifrån sig även om hon fick väldigt lite programtid.
 
Vem var Emilia, hon med whiskysmak och konstig sidecut?

Ja så borde det ju vara! Tänk t ex Georgia som kom tvåa efter Billie, hon var ju superduktig.
Georgia var fantastisk! Jag tror att du tänker på Jess, Emilia var fantastiskt duktig på desserter, även om en till slut började undra hur många sätt det finns att servera en panna cotta på...
1482792451595
 
Georgia var fantastisk! Jag tror att du tänker på Jess, Emilia var fantastiskt duktig på desserter, även om en till slut började undra hur många sätt det finns att servera en panna cotta på...
1482792451595
Aha, hon. Jess = Jessica = hon med 50-talsstilen? Nej, jag ska leta upp den jag menar.
 
Georgia var fantastisk! Jag tror att du tänker på Jess, Emilia var fantastiskt duktig på desserter, även om en till slut började undra hur många sätt det finns att servera en panna cotta på...
1482792451595
Eloise var det jag tänkte på!

31B6D767-8A3D-4068-89EA-7673A5666108.png

När jag letade efter henne nu så råkade jag ramla igenom när Billie vann. Typ de 10-12 första det året hade sopat mattan med de senaste finalisterna.
 
Eloise var det jag tänkte på!

Visa bifogad fil 28067

När jag letade efter henne nu så råkade jag ramla igenom när Billie vann. Typ de 10-12 första det året hade sopat mattan med de senaste finalisterna.
Aha, ja hon ville väl öppna sin egen whisky/dessertbar (whiskey? jag kan aldrig lära mig).
Det hade de definitivt. Och ingen i säsong 10 hade haft en chans emot förra säsongens deltagare.
 
Aha, ja hon ville väl öppna sin egen whisky/dessertbar (whiskey? jag kan aldrig lära mig).
Det hade de definitivt. Och ingen i säsong 10 hade haft en chans emot förra säsongens deltagare.
Nej, så känns det väl. Förra säsongen var vass. Fast jag hatade den eftersom jag av misstag visste vem som skulle vinna, någon som jag dessutom inte alls gillade.
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 841
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 698
Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 498
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp