Masterchef Australia S10 [SPOILERS]

Jag älskade när de hade test av "classic recipes" och Michel Roux jr. lagade först och förklarade vad det var de ville se. Eller skills test med Monica Galetti. Jag lärde mig mycket och ett par av mina favvo-recept kommer därifrån (en fläskpaj med salvia, kastanj och äpple samt en charlotte med äpplen där man använder utkavlat franskbröd istället för pajskal). Annars brukar Masterchef inte locka till matlagning
Apropå inte locka till matlagning: Masterchef Sydafrika! ALLT var gråa eller bruna inälvor, jag fick sluta titta :arghh:
 
Tack! Ett av mina större trauman faktiskt.

Däremot gjorde ju det att jag kunde intensivstudera hur mycket hon lanserades under programmets gång. Men trots att jag visste såg jag henne inte riktigt som potentiell vinnare, hon var en smygare för mig.
Jag minns bara hur otroligt samlad hon var oavsett utmaning, hon verkade aldrig bli stressad utan bara lade i en växel till och så blev rätten klar i tid.

Förra säsongen var verkligen sevärd med så många fantastiskt duktiga kockar. Min favorit var nog Callan, hans reaktion när han öppnade dörren och Heston stod utanför :rofl:
 
Jag minns bara hur otroligt samlad hon var oavsett utmaning, hon verkade aldrig bli stressad utan bara lade i en växel till och så blev rätten klar i tid.

Förra säsongen var verkligen sevärd med så många fantastiskt duktiga kockar. Min favorit var nog Callan, hans reaktion när han öppnade dörren och Heston stod utanför :rofl:
Ja, han var faktiskt underbar! Det var en obetalbar scen. :laugh:

Mina favoriter var nog Tamara och Sarah.

En sak jag tyckte var jobbig med Diana mot slutet var att hon verkade så hårt driven av sin mamma. Hade hon inte vunnit finalen så kändes det som att hon skulle gå och hänga sig. Överhuvudtaget verkar många av deltagarna med asiatiskt ursprung så kontrollerade av sina föräldrar, de är liksom med på liv eller död.
 
Jag gillar också Masterchef australia dock är väl deltagarna lite duktigare från start än en genomsnittlig hemmakock vad gäller tekniker m.m. Dock så gillar jag programmet och domarna älskade också när de hade masterclass lärde mig en del knep av det.
 
Jag gillar också Masterchef australia dock är väl deltagarna lite duktigare från start än en genomsnittlig hemmakock vad gäller tekniker m.m. Dock så gillar jag programmet och domarna älskade också när de hade masterclass lärde mig en del knep av det.
Jag brukar skippa masterclass, tycker det är rätt trist :o
 
Ja, han var faktiskt underbar! Det var en obetalbar scen. :laugh:

Mina favoriter var nog Tamara och Sarah.

En sak jag tyckte var jobbig med Diana mot slutet var att hon verkade så hårt driven av sin mamma. Hade hon inte vunnit finalen så kändes det som att hon skulle gå och hänga sig. Överhuvudtaget verkar många av deltagarna med asiatiskt ursprung så kontrollerade av sina föräldrar, de är liksom med på liv eller död.

Tamara och Sarah hoppades jag på till finalen och även Eliza, hon lagade mat som jag hela tiden önskade att jag kunde få smaka på.

Jag har också noterat att några har verkat ha en väldig press hemifrån, särskilt en av deltagarna, minns inte vem, som hade gått emot sin familjs uttryckliga önskemål om utbildningsval till förmån för att laga mat. Vill minnas att även Reynold uttryckte att det skulle vara väldigt jobbigt att misslyckas och därigenom "let down" sin mamma.
 
Här är en till som älskar Masterchef Australien. Vet inte hur många gånger jag skrivit att jag tittar på det i "vad gör vi"-trådarna :D.

Gillar gemenskapen, vänligheten och all uppmuntran i programmet. Även när det blir dåligt så är det inget elakt skäll från domarna.
Längtar redan efter nästa säsong, men det dröjer väl.
 
Tamara och Sarah hoppades jag på till finalen och även Eliza, hon lagade mat som jag hela tiden önskade att jag kunde få smaka på.

Jag har också noterat att några har verkat ha en väldig press hemifrån, särskilt en av deltagarna, minns inte vem, som hade gått emot sin familjs uttryckliga önskemål om utbildningsval till förmån för att laga mat. Vill minnas att även Reynold uttryckte att det skulle vara väldigt jobbigt att misslyckas och därigenom "let down" sin mamma.
Ja, Reynold hade press hemifrån men berodde inte det på att hans mamma jobbade i branschen och därför visste hur hård den var? Men där är fler som varit pressade utifrån att de borde satsa på ”en riktig utbildning” i stället, att kock inte var ”ett riktigt jobb”. Och det är ju förfärligt.
 
Här är en till som älskar Masterchef Australien. Vet inte hur många gånger jag skrivit att jag tittar på det i "vad gör vi"-trådarna :D.

Gillar gemenskapen, vänligheten och all uppmuntran i programmet. Även när det blir dåligt så är det inget elakt skäll från domarna.
Längtar redan efter nästa säsong, men det dröjer väl.
Apropå vänligheten: kocken som så stenhårt mobbade Sashi i en av de sista serveringsutmaningarna! Fy fasen vad elak han var. Fattar inte varför de lät honom hållas, det där var verkligen inte MC Australia för mig.
 
Apropå vänligheten: kocken som så stenhårt mobbade Sashi i en av de sista serveringsutmaningarna! Fy fasen vad elak han var. Fattar inte varför de lät honom hållas, det där var verkligen inte MC Australia för mig.
Han som var på alla, men mer på Sashi? Den där italienska restaurangen var det va? Eller italien-inspirerat i alla fall.
 
Apropå vänligheten: kocken som så stenhårt mobbade Sashi i en av de sista serveringsutmaningarna! Fy fasen vad elak han var. Fattar inte varför de lät honom hållas, det där var verkligen inte MC Australia för mig.
När de var i Sydney och Sashi inte fick maten klar i tid? Ja han var inte trevlig. Jag fick intryck av att han var väldigt nervös själv och osäker inför att låna ut sitt kök.
 
Han som var på alla, men mer på Sashi? Den där italienska restaurangen var det va? Eller italien-inspirerat i alla fall.
När de var i Sydney och Sashi inte fick maten klar i tid? Ja han var inte trevlig. Jag fick intryck av att han var väldigt nervös själv och osäker inför att låna ut sitt kök.

Ja, det var han. En grisig typ.

Han var med i förra säsongen, i en immunitetstävling tillsammans med sin fru. Då verkade han helt normal.
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 853
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Hästvård Hästen är 10 år, och utdömd och triangelmärkt förra året för en medfödd hasledsdefekt som upptäcktes när han var åtta år. Defekten gav...
2
Svar
31
· Visningar
3 499
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp