Masterchef (ulvlek)

jag är hemma och ska försöka få in mig en mat. har lite för mycket att göra ikväll men det är iaf vid datorn så bör kunna hänga med i leken. Ska börja med att läsa ikapp!

3. Mirtai minst sagt anonym i leken- omöjligt att kunna ha en åsikt om henne. Skulle iofs vara intressant att höra vad hon skulle ha röstat på igår om hon inte missat DL? @Mirtai :)

Och jag tycker snarare att det skulle kunna signalera att hon kanske iaf inte har en så viktig specialroll - för oftast så tycker jag iaf att personer som har de goda specialrollerna är mer på alerten och inte glömmer bort så att säga, eftersom deras roller är så viktiga. Är en däremot i en lya så finns det liksom andra som täcker upp och då blir ens egna aktivitet inte alls lika viktig. Alltså, såklart en är viktig som spelare oavsett men ja, jag tycker det är enklare att slarva utan att det påverkar spelet lika mycket om en har en lya som kan rösta :)

Visserligen är det så, men en mening av många angående stroganoffen vs att ha den som paradrätt? Just där och då så kändes det RIMLIGARE att rösta på bsf än snurrfian.

Sen när är RIMLIGHET något att gå på i en ulvlek :angel: :D

Jag har skumläst leken på mobilen nu men är svårt att få ett bra sammanhang då. Men jag funderar/reagerar lite på @Hedinn och @Lenis diakussion om vem som lekt hur mycket och när. Något i den känns inte bra. Det känns på något sätt grälsjukt från lenis sida, lite som om hon vill sprida misstankar eller bara vill skapa lite allmän disturbance. Nu kan jag iofs läsa hela diskussionen helt uppåt väggarna fel men den skaver.

Och jag tycker snarare att det skulle kunna signalera att hon kanske iaf inte har en så viktig specialroll - för oftast så tycker jag iaf att personer som har de goda specialrollerna är mer på alerten och inte glömmer bort så att säga, eftersom deras roller är så viktiga. Är en däremot i en lya så finns det liksom andra som täcker upp och då blir ens egna aktivitet inte alls lika viktig. Alltså, såklart en är viktig som spelare oavsett men ja, jag tycker det är enklare att slarva utan att det påverkar spelet lika mycket om en har en lya som kan rösta :)

Sen när är RIMLIGHET något att gå på i en ulvlek :angel: :D
Kan man då tolka det som att Mirtai är någon du misstänker?

Mina funderingar lander ju ganska direkt i om Mammas kanske var något på spåret. För mig blir det något som jag vill rota lite mer i.
Varför skulle hon nödvändigtvis vara något på spåret? Jag förstår inte riktigt den kopplingen? Kanske för att det i så fall skulle peka mot mig, men samtidigt så tycker jag ändå att det är lite väl lite att gå på :)
Andra tanken sådär spontant så tänker jag att Q och Killa inte borde vara i lyan tillsammans - även om det har hänt förr att lyan gör en sån abrovinkel.

Vad får dig att tänka på det sättet? Vad är det som gör att jag och q inte skulle kunna vara i en lya samtidigt? Jag hänger inte riktigt med känner jag :o Så för mig skulle det här lika gärna kunna vara ett sätt att försöka kasta misstankar mot en av oss (säg mig) för att du vet att Q sitter i en lya och därför vill få bort misstankarna från Q. Alternativt att du vet att vi båda inte sitter i någon lya och därför skulle det kunna vara ett bra resonemang att gå tillbaka till framöver när en av oss åkt ut som god och då kunna säga - ja men om inte XX är i någon lya, då är nog YY det :)

Kan man då tolka det som att Mirtai är någon du misstänker?
Kanske?
Alltså, jag ser det ju inte som omöjligt att hon skulle vara det - men det baserar jag ju helt på hur jag själv skulle kunna spela som ond. Därmed inte sagt att det är ÄR så och jag skulle väldigt gärna vilja se lite mer av @Mirtai innan jag uttalar mig tvärsäkert om något (eller ja, så säker en nu kan vara)

Kanske?
Alltså, jag ser det ju inte som omöjligt att hon skulle vara det - men det baserar jag ju helt på hur jag själv skulle kunna spela som ond. Därmed inte sagt att det är ÄR så och jag skulle väldigt gärna vilja se lite mer av @Mirtai innan jag uttalar mig tvärsäkert om något (eller ja, så säker en nu kan vara)
Ville bara vara med på hur du tänker, det finns ju några av oss som missar röster :angel: utan att vara på onda sidan så det kändes lite "lite" men nu förstår jag iaf hur du menar. :)

och jag tycker inte att det är ett främmande resonemang - att det tänks "äh mammas var oss på spåren så bäst vi käkar henne" :D

Varför skulle hon nödvändigtvis vara något på spåret? Jag förstår inte riktigt den kopplingen? Kanske för att det i så fall skulle peka mot mig, men samtidigt så tycker jag ändå att det är lite väl lite att gå på :)
¨Jag tycker du motsäger dig själv en aning här? :p

Ville bara vara med på hur du tänker, det finns ju några av oss som missar röster :angel: utan att vara på onda sidan så det kändes lite "lite" men nu förstår jag iaf hur du menar. :)
Ja men absolut. Jag tänker dock att skillnaden mot ex dig är att du försökte rösta. Inte för att det gick så bra, men ändå :D ;)

Kanske?

ja, det är ju svårt att se mindre av mig iaf :o

Jag vet att jag är inaktiv, men igår glömde jag helt bort leken. Var länge sedan jag var med och har helt kommit av mig. Idag har jag jobbat och haft en sjuk son (som vanligt...) som ett plåster på mig. Men nu sover han så ska försöka få sitta en stund och läsa och reflektera!

@quarter4ever efterfrågade vem jag skulle ha röstat på igår och jag vill förtydliga att jag dubbelkollade med LL om jag skulle lägga en röst i efterhand. Hon sa att det inte står i reglerna och alltså behöver jag inte det.
Jag kom in så sent att det redan var klart att BSF åkt och vilken roll hon hade. Det känns lite som efterhandskonstruktion att säga vem jag skulle ha röstat på i det läget. En röst på BSF hamnar ju i ett helt annat läge om man vet att BSF är god menar jag.

@quarter4ever efterfrågade vem jag skulle ha röstat på igår och jag vill förtydliga att jag dubbelkollade med LL om jag skulle lägga en röst i efterhand. Hon sa att det inte står i reglerna och alltså behöver jag inte det.
Jag kom in så sent att det redan var klart att BSF åkt och vilken roll hon hade. Det känns lite som efterhandskonstruktion att säga vem jag skulle ha röstat på i det läget. En röst på BSF hamnar ju i ett helt annat läge om man vet att BSF är god menar jag.
Jag vet att det inte står i reglerna- har liksom läst dem ;)
Men ville ändå fråga bara för att kunna få något mer från dig - och det duger precis lika bra med att du redovisar nu i inlägg vad du funderar över och hur du tänker :)

12. Lobelia -inte deltagit så mycket hittills och röstade på Lenis igår en första röst . Ot-baserat med en teori om att lenis inte ens vill döda en frukt= försöker visa sig oskyldig? Om jag nu fattade det hela rätt...
Behöver se mer av Lobelia för att kunna bilda mig en uppfattning om henne
13. Hedinn la en andra röst på Lenis som kan vändas och vridas på, så länge man inte vet om Killaloe är god eller ond så är det svårt att fundera några fler vändor på det än som hittills gjorts.
Noterat: att hedinn erkänner att hon tänkte sig om möjligt rädda Killaloe pga att det var länge sedan hon lekte och hon har de facto lekt några ggr i december- men kommer inte ihåg om Hedinn lekt samtidigt?
Hedinn får vara ett frågetecken för mig

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka