Masterchef (ulvlek)

ja, det känns inte likt dig att inte ha koll på tjuven. Men jag tror inte att det nödvändigtvis gör dig ond. Snarare tvärtom, är du ond brukar du ha stenkoll ;)
Hur tänker du här?

Syftar du på rollen tjuven eller vem som spelat tjuv. Men hjärna har semester verkar det som.

Jag ska gå från datorn ett tag nu och vara lite social så jag röstar nu

Jag tycker att det @Lenis skrivit om @cirkus är väldigt märkligt. Nu har t.o.m. cirkus själv sagt att hon har fel. Varför försöka få cirkus mindre misstänkt genom att skriva en sådan sak?

Mirtai röstar på Lenis

Jag måste äta lite mat nu, jag hoppas att jag hinner in igen innan dl men lägger min röst nu, Snurrfian röstar på Killaloe för att jag tror att hon försöker sprida misstankar mot Mirtai på väldigt konstiga grunder. Det kanske ligger något i att Mammas hade rätt igår.

@Lobelia håller väldigt låg profil, nu kastar jag kanske sten i glashus men jag har inte sett några funderingar alls från henne?
Nej jag har inte haft tid. Kom hem precis och har läst nya inlägg och det är mest bara som en gröt när folk talar om tänkbara scenarios om vem som röstat på vem och verför det skulle vara skumt.

Det är helt facinerande vad folk kan hitta för samband. Tyvärr verkar min hjärna totalt tagit semester just nu, hoppas jag kan väcka den.

Mina tankar, tja jag har inga, men jag tänker lite på andrarösterna, om de kan vara för att rädda någon i lyan, men det är rätt vagt. Jag är också vanligen fundersam på de som lägger rösten i sista stund och inte ligger uppe för lynch. Det brukar vara en del onda som vill bevaka och rösta taktiskt, men då gäller det att onda ligger risigt till annars spelar det inte så stor roll

@quarter4ever missade att det finns en ond tjuv som lyan inte känner till utan utgick ifrån att lyan visste att alla som inte ingick i lyan var goda.
Tack LenaH
Ja det är då inte alls likt Q, det håller jag med om. Hon brukar ha stankoll och ställa frågor om rollerna även om hon själv fattar bara för att någon annan inte fattar. Vet inte om det är så värst ont, om hon nu inte vill amtingen låtsas som hon absolut inte är tjuv eller sända en signal till lyan om att hon är tjuv genom spelad ignorans.

Alltså jag är lite förvirrad nu måste jag erkänna. Det händer väldigt mycket olika spår samtidigt. Varnar för att jag lätt missar en del inlägg såhär.

Jag tänker att @cirkus har en klar poäng i sina reflektioner om bumpo. Har dock för mig att jag brukat tycka bumpo är lite skum oavsett hennes roll, så jag avvaktar nog lite där men håller det i minnet.

@Killaloe röstar på Mirtai. Jag vet inte var jag har Mirtai, jag tyckte Mirtai kommit in nu på kvällen och verkat rätt aktiv? Min erfarenhet är nog snarare att det är svårare att missa röstningar om man sitter i lyan, just för att folk då brukar skrika på en tills man kommer in igen :)

Det som gör mig mest misstänksam är nog ändå @bollen__
Jag tror att jag begripit något av detta nu och eftersom jag strax måste hoppa i säng och har (för) mycket att göra innan dess så tänker jag rösta nu.
Om jag förstår Killa rätt så är jag lite benägen att hålla med hennes scenario här. Då inte cirkus och Mirtai i lyan, för även om cirkus är kreativ i lyan så känns inte det scenariot riktigt rätt för mig. Det kan ju såklart visa sig att jag har fel.
Men
bollen__ röstar på Mirtai
för att jag tror att Killaloe kan vara något på spåren med sin wall of text här uppe och då känns det för mig troligast att det är Mirtai-Lenis scenariot. Och eftersom Mirtai redan har en röst så..
hon väljer att följa killaloe och röstar på Mirtai, men verkar göra det väldigt enkelt för sig? Hon har ju liksom inte ens skrivit en egen teori vad jag förstår, utan hänvisar bara till killaloes "Wall of text". :cautious:

Idahoe röstar på Bollen__
För att jag tror hon är en ulv som gör det enkelt för sig.

Tack LenaH
Ja det är då inte alls likt Q, det håller jag med om. Hon brukar ha stankoll och ställa frågor om rollerna även om hon själv fattar bara för att någon annan inte fattar. Vet inte om det är så värst ont, om hon nu inte vill amtingen låtsas som hon absolut inte är tjuv eller sända en signal till lyan om att hon är tjuv genom spelad ignorans.
påminner ånyå om att jag INTE är lika into the game som förr sedan jag fått en :love:
Och OBS (igen) behöver inte betyda att jag är ond!
Jag har ju de facto för bövelen!!! MISSAT en DL på riktigt !!!! Så ... rest my case :grin:

Tack LenaH
Nja, jag reagerar faktiskt lite på den där missen (och jag tror det var någon till) ihop med frågan om spioninfon + shoutouten om att lyan får spionrad - det känns... Eh?
Inte riktigt likt @quarter4ever

Jag är mest misstänksam över om tjuven har tjuvat antingen en sia eller spioninfon jag
:cautious:
Samt att drällraden till lyan inatt kan ha hjälpt dem att hitta varandra tom
Eller så är det inte alls så
:idea:
Lite att fundera på kan man säga!

påminner ånyå om att jag INTE är lika into the game som förr sedan jag fått en :love:
Och OBS (igen) behöver inte betyda att jag är ond!
Jag har ju de facto för bövelen!!! MISSAT en DL på riktigt !!!! Så ... rest my case :grin:
Jag vet och det gör mig lite tveksam. Förra vändan när jag spelade mera hade jag gastat ulv med en gång men nu avvaktar jag lite.
Fast du stavar ff fel på ånyo. :p

Nja, jag reagerar faktiskt lite på den där missen (och jag tror det var någon till) ihop med frågan om spioninfon + shoutouten om att lyan får spionrad - det känns... Eh?
jamen jag ÄR mig inte lik ju - jag är KÄR!! O_o
Men fine gå och rösta ut mig om det känns bättre - jag har liksom date imorgon så mig kvittar det lika :p

Nja att upplysa om att lyan har en spionrad tycker jag är precis likt Q, det kan jag mycket väl tänka mig att hon gör oavsett roll, men totalt sett så är hon lite skum.

.
Jag tycker att det är lite konstigt med rösterna på Mirtai - Killa har i allafall teoriat om varför, medan bollen lägger en väldigt blek andraröst som i princip går ut på att hon tror som Killa. Nu ser jag att Idahoe också tagit upp detta.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka