Masterchef (ulvlek)

Det här inlägget får mig väl att tänka att Lenis kanske inte är den ondaste i leken, det är ju inte bara "lätt misstanke" utan ett tydligt pekande. Och det är väl inte vad man som standard gör som ulv, även om det såklart inte går att avskriva helt.

Vad menar du?
För jag har också reagerat på det inlägget från Lenis (såklart eftersom det rör mig).

Jag har två möjliga scenarior till varför Lenis skrev så.

Det här inlägget får mig väl att tänka att Lenis kanske inte är den ondaste i leken, det är ju inte bara "lätt misstanke" utan ett tydligt pekande. Och det är väl inte vad man som standard gör som ulv, även om det såklart inte går att avskriva helt.

En sak till som jag noterar i det citatet - hon utrycker att hon vet vilken sida jag står på.
"Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida""

Jag såg det inte förrän nu - jag borde ju reagerat på det då när det skrevs. :banghead:

uppdaterar listan med färg
DL 1
11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
Killaloe röstar på Mirtai
bollen__ röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis
Snurrfian röstar på Killaloe
Idahoe röstar på Bollen__
cirkus röstar på bumpo
quarter4ever röstar på Lobelia
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)

En sak till som jag noterar i det citatet - hon utrycker att hon vet vilken sida jag står på.
"Då känns det troligare att lenis är ond och försöker få cirkus "på sin sida""

Jag såg det inte förrän nu - jag borde ju reagerat på det då när det skrevs. :banghead:
Ja, det borde du. :D

Även om det kanske lutar åt det hållet vågar jag dock inte avskriva dig som möjlig ond enbart baserat på det citatet.

Hm okej den här lynchen rörde ju om en del i grytan. Jag får ta och fundera ett varv till på vad jag tror om bollen, men troligast är väl att hon och killaloe är goda med tanke på deras röster, om inte så spelar lyan ett väldigt högt spel :cautious: . Möjligen även bumpo men bumps lade tredje röst när Mirtai var ensam om att ha två, så det skulle också kunna vara ett försök till alibi, jag vet inte.

Som tidigare annonserat kommer jag ha uselt med tid idag. Möten på förmiddagen och borta eftermiddag-kväll och lär inte vara hemma förrän efter DL. Så jag kommer försöka hinna kolla leken lite snabbt mitt på dagen och kommer lägga en tidig röst.

Uppdatering!

Men vänta här nu?! Produktionen upptäcker att det finns en deltagare som inte ens lagar mat! Istället har hon smugit runt och VÄRMT mat i micron! SKANDAL!

Bollen__ åker ut fortare än hon hinner säga Billys pizza är gott.

Bollen__ var ulv

DagDL 21:30
NattDL 09:00

Uppdatering!

Men vänta här nu?! Produktionen upptäcker att det finns en deltagare som inte ens lagar mat! Istället har hon smugit runt och VÄRMT mat i micron! SKANDAL!

Bollen__ var ulv

Alltså, vad hände där egentligen? :eek:

Uppdatering!

Bollen__ var ulv

:bump:
Nice!:D

uppdaterar listan med färg
DL 1
11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
Mirtai
röstar på Lenis
cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)

Hm ja då kommer det ju lite i ett annat läge det jag funderade på igår,
Bollen__ lär ju ha följt Killaloes röst så fort för att försöka verka god? Och lyckades ju uppenbarligen rätt bra med det dessutom då hon blev käkad av tjuven :p

Bumpo- kan även hon vara en ond som alibiröstat på Mirtai? eller är hon god ? En bra fråga att försöka bena ut tycker jag
Den enda andra igår som hade mer än en röst var ju just bumpo- vilket skulle kunna tala för att bumpo troligen är god. Annars skulle det ju varit två i lyan som var i topp för att lynchas igår?
Noterar att Mirtai röstade på Lenis igår- och Lenis la den andra rösten på bumpo
sitter på mobilen nu på jobbet så hinner inte leta igenom - men någon sa igår att Lenis borde vara god - pga hur Mirtai uttryckte sig var det @Hedinn ?
Kan inte det ha varit syftet med det hela ? Här tänker jag att det skapar alibi åt en i lyan?
Bara en tanke- kanske leder den ingen vart men som sagt frågar man inte får man inga svar

Mirtai
röstar på Lenis
cirkus röstar på bumpo
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Det var helt klart intressant.

Jag ser att Q är supersnabb att godförklara alla som röstade på Mirtai.

hm jag har fått lite att fundera över sedan min tanke igår ja.
Jag sitter mest och funderar över vem som tjuven skulle ha tjuvat ifrån igår?
Så som röstningen såg ut så hade jag, om jag hade haft den rollen, nog valt Killaloe eller bollen faktiskt?
Och bollen var ju definitivt inte tjuvad igår- borde ju inte blivit käk då! Om nu inte LL har en hemlig twist att tjuven blivit god? :p:angel: ( nejdå det tror jag inte - det är skrivet med glimten i ögat:D )
Så jag landar i en tanke om att det borde kunna vara Killaloe som var tjuvad? Eller är det för långsökt?

hm jag har fått lite att fundera över sedan min tanke igår ja.
Jag sitter mest och funderar över vem som tjuven skulle ha tjuvat ifrån igår?
Så som röstningen såg ut så hade jag, om jag hade haft den rollen, nog valt Killaloe eller bollen faktiskt?
Och bollen var ju definitivt inte tjuvad igår- borde ju inte blivit käk då! Om nu inte LL har en hemlig twist att tjuven blivit god? :p:angel: ( nejdå det tror jag inte - det är skrivet med glimten i ögat:D )
Så jag landar i en tanke om att det borde kunna vara Killaloe som var tjuvad? Eller är det för långsökt?
Jag ser inte varför @Killaloe och bollen skulle gå ihop om att rösta ut en lyakollega?
Du försöker alltså få lyan till att bestå av Killa, bollen, Mirtai och nån/några till?

Jag tror snarare att lyan fick spionrad som indikerade Killas godhet och försökte dra nytta av situationen, vilket de gjorde så väl att deras hemlige bundsförvant också blev lurad! :rofl:

Jag ser inte varför @Killaloe och bollen skulle gå ihop om att rösta ut en lyakollega?
Du försöker alltså få lyan till att bestå av Killa, bollen, Mirtai och nån/några till?

Jag tror snarare att lyan fick spionrad som indikerade Killas godhet och försökte dra nytta av situationen, vilket de gjorde så väl att deras hemlige bundsförvant också blev lurad! :rofl:

Min gissning är att tjuven inte käkade Killa för möjligheten fanns att hon var skyddad - då valde hen den som verkade näst godast. :laugh:

Jag är däremot inte säker på att de fått spionrad, däremot så kan de ha valt strategin att låtsas följa förste man som röstar på en ond just för att det ska se ut som en spion som följer en som siat. Det var ju bara det att även tjuven gick på den :laugh::laugh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka