Så lite så!
Jag hoppades på att deras gamla underbara Marabou Vinter(Ingefära, kanel, kardemumma och kryddnejlika) skulle komma tillbaka i jul men då tog de in Marabou non-stop istället - lite besviken blev jag allt.
![]()
Besviken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så lite så!
Jag hoppades på att deras gamla underbara Marabou Vinter(Ingefära, kanel, kardemumma och kryddnejlika) skulle komma tillbaka i jul men då tog de in Marabou non-stop istället - lite besviken blev jag allt.
![]()
Rosa refresher kanske?Turkisk peppar-stång. Och en rosa kola (jordgubb kanske?) som var typ 10-15 cm lång och 2 cm bred (och några mm tjock). Åt dom alltid tillsammans när jag tittade på A-team och Airwolf efter ridningen på lördagar.
Rosa refresher kanske?
Är det Never Stop du menar? I så fall finns de fortfarandeMarabou Non Stop mjölkchoklad
Finns även i en ytterst osuspekt Maxi-butikÅhhh Vira blåtira kom jag ihåg nu också. Blå dricka som smakade jättegott och hade ett litet troll/monster på sig. Har sett den någon enstaka gång i lite suspekta affärer.
Menar du såna små droppformade? (Krokodiltårar)Sura boxhandskar - gula hårda godisar med surt pulver i. Fanns på den tiden man köpte "en sån och två såna" i lördagsgodispåsen.
Saknar också ett hårt, lite salt bröd som kan ha hetat frasbröd eller liknade. Storlek som knäckebröd, bruna och smulade lätt.
Så lite så!
![]()
Jordnötter med sourcream smak också. Typ som chilinötter, men höljet hade sourcream smak. Min mamma var galen i dom
Violglass från Sia kan jag inte hitta längre.
Ngn som vet ngn annan god violglass?
Yoghurten Kung Kokos, tror den kom från Yoggi.
Marabou kokos.
Estrellas Spring onion and cheese-chips.
Arla Mu-dryck med jordgubbs- och banansmak.
Jag med, godaste glassen!Åh, saknar också den! Har inte sett någon annan violglass sen den försvann.
Nuförtiden tror jag den heter Blådåre och säljs av Apotekarnes. Finns på vår ICA kvantum.Åhhh Vira blåtira kom jag ihåg nu också. Blå dricka som smakade jättegott och hade ett litet troll/monster på sig. Har sett den någon enstaka gång i lite suspekta affärer.
BlåBand hade för länge sedan en pulversås SötSur sås.Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?
Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.
Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu![]()
- Splitisar! Man köpte dom i glassbilen, vaniljpinnar med isöverdrag i olika fruktsmaker. Blåbär var min favorit, men alla smakerna var goda.
- Vienetta glasstårta mint. Jag älskar mintglass men det finns knappt, carte d'or hade men har också slutat nu verkar det som
- Star Wars-glass. Vaniljpinnar med saltlakritsöverdrag. Brutalt goda, försvann för något år sedan. Sorgen tynger mig och saknaden är stor.