Mat på tåg

Tyvärr, det blir geggigt och äckligt. Fixar inte när bröd blivit mjukt och fuktigt :(

Har väldigt stora problem med aptit, vilket jag kanske borde nämnt i trådstarten. Klarar ej heller kletiga konsistenser och dylikt på grund av detta. Mycket växer i munnen.
Hade en sån period med, kom på att om jag tog en mindre sked och skyflade in och svalde direkt som en annan medecin så gick det över efter några skedar. Idag går gröten ner med god aptit.
 
Alltså, jag kommer redan gå upp i ottan för att hinna med det viktigaste: rasta hundarna ordentligt innan jobb. Så jag behöver skala bort så mycket annat som möjligt - därav äta på tåget :)
Tro mig, om du går upp lite tidigare gör inte verken till eller ifrån, det handlar inte om timmar. Har jobbat skift och började lite efter två som värst. Stressen tröttar betydligt mer en vad en haltimme tidigare gör. Och jyckarna blir lika glada för det!
 
Alltså, jag kommer redan gå upp i ottan för att hinna med det viktigaste: rasta hundarna ordentligt innan jobb. Så jag behöver skala bort så mycket annat som möjligt - därav äta på tåget :)
Ät en banan eller drickyoghurt när du är ute med hundarna så har du lite ”två flugor i en smäll” där. Bara något litet för att orka fram till frukost, brukar vara skönt.
Jag brukade ha chiapudding eller smoothie som jag gjorde dagen innan när jag hade tidiga tåg. Men konsistensen på chiapudding kanske inte fungerar?
Har en sån smoothiemixer där jag liksom mixar i behållare som jag sedan bara tar på ett lock som går att dricka ur. Lite kvarg eller banan i smoothies gör att det mättar fint:up:
 
Eller ta med bröd och pålägg för sig, typ en ask philadelphia och lite gurka. Kvällen innan fryser du in en halvliters PET-flaska till hälften med vatten. Fyll upp med vatten på morgonen. När du brett och ätit din macka på tåget (och druckit upp vattnet om du är törstig, men isen kommer finnas kvar ett tag) så kan du använda flaskan med is som kylklamp till philadelphian. Framme på jobbet kan du ha asken i kylen och om ni har frys så fryser du in en ny halvflaska under dagen så kan du ta hem det igen på eftermiddagen. Funkar även med hummus eller vilket pålägg du nu vill ha. Brödet klarar sig ju utan kyl.
 
Ät en banan eller drickyoghurt när du är ute med hundarna så har du lite ”två flugor i en smäll” där. Bara något litet för att orka fram till frukost, brukar vara skönt.
Jag brukade ha chiapudding eller smoothie som jag gjorde dagen innan när jag hade tidiga tåg. Men konsistensen på chiapudding kanske inte fungerar?
Har en sån smoothiemixer där jag liksom mixar i behållare som jag sedan bara tar på ett lock som går att dricka ur. Lite kvarg eller banan i smoothies gör att det mättar fint:up:
Nja, alltså jag äter inte något klockan 04.30-05.00 på morgonen, det har jag inte aptit till - därför blir det mest praktiska att äta på tåget efter 05.34 när tåget gått :) Vi har frukost på jobb 09 sedan, så jag är inte rädd för att inte klara mig.
Chiapudding hade absolut inte funkat :(
 
Nja, alltså jag äter inte något klockan 04.30-05.00 på morgonen, det har jag inte aptit till - därför blir det mest praktiska att äta på tåget efter 05.34 när tåget gått :) Vi har frukost på jobb 09 sedan, så jag är inte rädd för att inte klara mig.
Chiapudding hade absolut inte funkat :(

Prova matmuffins! Du kan stoppa i vad du vill i dem. De kan göras i förväg och behöver bara packas ner på morgonen och du står dig till kl. 9 utan problem. Lätt att äta och kladdar inte (beror ju lite på vad du stoppat i dem så klart). Jag har gjort med ost och skinka. Men man kan ha nästan vad som helst i.
 
Funkar smoothie? Den kan du ju göra på kvällen och bara rycka med dig ur kylen på morgonen. :) tänkte om du får frukost på jobbet sen så kanske det inte behöver vara något stort mål på tåget, och smoothie går ju att göra i olika konsistenser/smaker och olika mättande :)
 
Tyvärr, det blir geggigt och äckligt. Fixar inte när bröd blivit mjukt och fuktigt :(

Har väldigt stora problem med aptit, vilket jag kanske borde nämnt i trådstarten. Klarar ej heller kletiga konsistenser och dylikt på grund av detta. Mycket växer i munnen.
Du kan inte lägga pålägget i en burk, skär baguetten hemma och stoppa i pålägget på tåget?
Nu tänker jag typ skinka och gurka och inte skagenröra tex :)

Couscous sallad? Pasta sallad, annan sallad?
 
Nja, alltså jag äter inte något klockan 04.30-05.00 på morgonen, det har jag inte aptit till - därför blir det mest praktiska att äta på tåget efter 05.34 när tåget gått :) Vi har frukost på jobb 09 sedan, så jag är inte rädd för att inte klara mig.
Chiapudding hade absolut inte funkat :(
Tryck i dig! Det handlar inte om aptit, det handlar om att kickstarta morgonen med lite snabbt blodsocker! Frukt är enkelt paketerat och går bra att ta ihop med hundpromenad om man nu hundarna vill ut omedelbart. Det är ett sätt att vakna och skit i vad det står på kockan, den ringer för att du ska gå upp i tid, inte för att ojja dig om vilken tid det är. Halv fem är helt normal morgon för väldigt många arbetare att gå upp. Skämtsamt sägs det bland "grovisar" att det bara är kontorsråttor som tycker det är tidigt när nån kollega inte fått bort gruset i ögonen.
 
Tryck i dig! Det handlar inte om aptit, det handlar om att kickstarta morgonen med lite snabbt blodsocker! Frukt är enkelt paketerat och går bra att ta ihop med hundpromenad om man nu hundarna vill ut omedelbart. Det är ett sätt att vakna och skit i vad det står på kockan, den ringer för att du ska gå upp i tid, inte för att ojja dig om vilken tid det är. Halv fem är helt normal morgon för väldigt många arbetare att gå upp. Skämtsamt sägs det bland "grovisar" att det bara är kontorsråttor som tycker det är tidigt när nån kollega inte fått bort gruset i ögonen.

Fast alla är ju olika, hade jag "tryckt i mig" så hade jag kräkts (vilket har hänt)

Utan då är det bättre för mig att vänta och sen äta väldigt tidig lunch..
 
Men kör yoghurt, om det funkar och variera vad du har i? Bär, frukter och/eller musli, frön och nötter? Jag har pendlar tidigt i ca fem år nu, och inte varierat frukosten så mycket alls. Kör antigen som du, yoghurt med bär och nötter, eller mack (gjorde i ordning på morgonen, men hade förberett allt), och kaffe i termos. :)
 
När jag börjar tidigt tar jag en fralla från frysen och slänger in i mikron, medan den tinar slänger jag ner frukt (färdigskuren, finns i frysdisken), yoghurt/fil och juice i mixern och gör en smoothie (har en sån mixer som man mixar direkt i behållaren, bara byter lock). Gör klart mackan. Ibland tar jag ett kokt ägg också, eller en påse med nötter eller liknande. Då har jag till en tågfrukost, samt en frukost på jobbet :p det går dessutom fort!
 
Fast alla är ju olika, hade jag "tryckt i mig" så hade jag kräkts (vilket har hänt)

Utan då är det bättre för mig att vänta och sen äta väldigt tidig lunch..
En tugga först - bara det gör mycket. Det är mycket en vanesak med. Visst är vi olika men äta bör vi och ätuppehållet är i regel långt över natten.
 
Alltså, jag kommer redan gå upp i ottan för att hinna med det viktigaste: rasta hundarna ordentligt innan jobb. Så jag behöver skala bort så mycket annat som möjligt - därav äta på tåget :)

Jag kör på naturell yoghurt, en banan och salta mandlar typ. Äter det till lunch nästan hela sommaren. En lite fetare yoghurt så står jag mig.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
En tugga först - bara det gör mycket. Det är mycket en vanesak med. Visst är vi olika men äta bör vi och ätuppehållet är i regel långt över natten.
Men ge dig! För vissa är det bara att gå upp och trycka i sig, för andra är det en lång och plågsam process med kväljningar om inte frukosten får ta sin tid i lugn och ro.
För oss som har sådana morgnar luktar för övrigt kokt ägg helt överjävligt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 838
Senast: kamomillo
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 890
Senast: ameo
·
Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 133
Senast: annersia
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Javan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp