Bukefalos 28 år!

Matbutik med dåligt kött - hur anmäla?

Jag tycker det hela låter märkligt. Om köttet är så dåligt som du beskriver så måste de ju få massor av klagomål och förlora kunder. Det är inte så att det är förpackat i skyddandeatmosfär? Sånt kött stinker päckel då det tas ur förpackningen.

Jo, håller med! Särskilt som de hade någon enkätundersökning om kvalitén på olika områden så sent som i våras... Men uppenbarligen inte :( Ser däremot flera som verkar passera förbi köttavdelningen utan att köpa något, fast de har vagnarna fulla med annat... Så folk köper väl typ mjölk och sånt där, men köttet någon annanstans, kanske?
Vet inte! Men om det inte också sett konstigt ut också har vi ganska ofta låtit det stå "öppnat" i typ 10-15 min och sen luktat igen. För då borde ju alla andra konstiga lukter från butiken och sånt försvunnit tycker jag? Men allt som allra oftast luktar det fortfarande dåligt då med. En gång var det t.om. så illa att hela köket började lukta så vi fick vädra ur.... :yuck:
 
I min familj brukar vi handla på en och samma matbutik allt som oftast (om det inte bara behövs ett paket mjölk typ). En stor butik knuten till en av de stora kedjorna. Vi har handlat på denna butik i flera år, kanske 5-6-7, jag minns inte riktigt. Nu på sista tiden, typ sen årsskiftet, har dock köttet i princip alltid varit dåligt. Nu pratar jag om butikspackat fläsk- och nötkött kan tilläggas. Även om man köper kött som är packat samma dag, och med bäst-före 5 dagar senare, håller det till i bästa fall 2 dagar efter man köpt det/det packades. I sämsta fall är det dåligt redan samma dag som man köpt det (när vi köpt och använt samma kväll). Så har det väl varit i ungefär 8-9/10 fall nu det här året, och vi börjar ledsna. Senast nu ikväll skulle vi ha ätit kotletter packade (och köpta) i onsdags, men de var bara att kasta för att de varken såg eller luktade fräscht.
Kan också tillägga att vi reklamerat kött flertalet gånger, och då har de bara gett oss pengarna tillbaka utan krångel, men det är ju lite drygt att behöva göra det på (i princip) veckobasis.

Detta borde väl rimligen vara anmälningsbart. Men är det någon som vet hur? Vem ska man vända sig till för anmälan? Den kommunen som butiken ligger i? Konsumentverket? Livsmedelsverket? Någon annan?
Ring Kommunens växel och bli kopplad till miljökontoret och en inspektör.
 
Om man misstänker att en butik eller restaurang har brister i sin livsmedelshantering tipsar man kommunens livsmedelsinspektör. Svårare än så är det inte.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 926
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Man får sig några tankeställare när man tittar på programmet och i allafall jag funderar på var gränsen går när det är vanvård och när...
2
Svar
29
· Visningar
9 078
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp