Matchningsfråga, läder

Sv: Matchningsfråga, läder

Köp skydd i hästens färg istället, matcha hårremmen, inte lädret. Tycker heller inte man måste ha samma nyans på allt läder, såsom account har är i mina ögon svinsnyggt, särskilt då det inte är så vanligt. Ljusbrunsadel och svart i övrigt :love:
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Jag är ju dock som sagt en sådan som tycker det är fult med olika nyanser och ännu värre färger :p, så jag hade gärna hört åsikter från någon som är lika nitisk som jag. Men tack! Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om skydd i samma färg som hästen, men ska överväga det.

(Vem är Account?)
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Hon skrev på första sidan ;) Ja skydden borde du ha, det blir lite mycket med skydd, sadel och träns i samma färg tycker jag, hellre diskreta skydd!
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Jaha haha, jag tänkte om det var någon känd häst först och googlade men blev inte klokare av det. :D

kl

Fler åsikter önskas! Kan ju inte använda sadeln förrän jag vet att jag inte gör folk blinda. :angel:
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Du ska matcha rödbrunt till den sadeln! dvs mörkare än det ljusa lädret på den. Jag har en rödbrun sadel med ngt mörkare träns, förbygel och gjord= skitsnyggt!

Sen får du nog tänka om lite ang svart träns och brun sadel för DET är riktigt inne...;)
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Alltså det får vara precis hur inne som helst, det hamnar i samma kategori som neonfärger och one piece: Inte över min döda kropp. Aldrig. Inte om jag så får betalt för det. Fy. Usch. Bort. :p

Tack för din åsikt angående nyanserna!
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Okej, då är den stora frågan: Ser det alldeles för jävligt ut eller kan hästen faktiskt gå ut utanför stallet iförd detta utan att alla hästmänniskor inom 180 mils radie drabbas av panikångest och akut blindhet? Nu syns ju inte sadeln direkt (helt omöjligt att få med hela hästen med bra färgåtergivning, iPhonen hatar stallbelysningen) men det är ju huvudet/tränset jag nojat mest över.

IMG_1290.jpg


Det är för övrigt Globustränset på den översta av de bilderna jag länkade förut, tyckte det såg för ljust ut på produktbilden men det matchar sadeln perfekt.
 
Sv: Matchningsfråga, läder

supersnyggt!! Det där kan du helt klart visa dig utanför stallet med, jag tycker att det ser jättesnyggt ut! ( o ja, jag är väldigt noga med rätt nyans till rätt häst samt samma nyans på allt läder).
 
Sv: Matchningsfråga, läder

det är ju skit snyggt :p mörka hästar + ljust läder är väldigt fint, som en liten ovanlig färg klick i vardagen ^_^.

jag har ju också tabacco sadel + gjord men då hästen är fux hade det sett otroligt fult ut med ljust läder på huvudet också.
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Jag tycker det blev skitsnyggt! Hon passar kanonbra med det där ljusa lädret :love:

När kommer du med på hoppträning då?
 
Sv: Matchningsfråga, läder

Nej, ljust läder på mörka hästar är fortfarande det fulaste som finns. :devil: Men tack för svaren! Så länge det inte ser alldeles för illa ut i andras ögon så får jag väl leva med det, för varken mitt tålamod eller min plånbok orkar jaga mörkbrun sadel (jag är så fjantig att jag måste ha svart dressytutrustning och brun hopputrustning, haha).

pulkaskurk: Jag ska inte hoppa på VÄLDIGT länge. ;) Har en duktig hopptjej som hjälpt mig att rida en del som förhoppningsvis ska komma igång lite med henne framöver.
 

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: Wera
·
S
Utrustning Jag har hittat en jättefint dyon träns som jag är väldigt inne på att köpa när jag får råd, men problemet är att min sadel är...
Svar
9
· Visningar
2 481
Senast: LinnHolmbom
·
G
Utrustning Ny brun sadel = nytt brunt träns! :) Sadeln är ganska rödbrun i nyansen, och hyfsat mörk. Har kikat på Tolga bl a, och är lite kär i...
Svar
11
· Visningar
3 339
Senast: panaccea
·
Utrustning Jag har ett dilemma :angel: Jag har ett mörkbrunt sto :love: Jag gillar brunt läder, och undrar således, nu när det är dags att...
Svar
11
· Visningar
1 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp