Brunt eller svart läder till min tjej?

LinnK

Trådstartare
Jag har ett dilemma :angel:

Jag har ett mörkbrunt sto :love:

Jag gillar brunt läder, och undrar således, nu när det är dags att köpa ny sadel, om ni tror att man kan ha brunt läder på denna häst?


8358655.jpg



Den bruna sadel jag främst är intresserad av, är denna:

ice2.jpg



Eller en brun kari flex, som jag inte lyckas hitta nån bild på just nu dock.
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

*puttar upp*

Nån kan väl ändå ge sina åsikter så jag kan sluta plågas med min beslutsångest? :)
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Klart att du kan. Själv skulle jag haft svart men jag gillar inte brunt alls.
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Jag skulle haft svart , men jag gillar inte brunt
Om du tycker om brunt, go for it , hon blir nog jätte fin i det :)
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Tja du! Jag troooor det skulle kunna gå men jag har själv ett brunt sto (rödbrunt) och föredrar svarta sadlar... Men din ser ju inte rödbrun ut! Tror det kan bli rätt koolt!
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Klart du kan. Men det ska vara i liknande nyans som hästen, annars är det inte så snyggt.

Jag har en mörkbrun häst och hon får vackert strutta runt i brun utrustning ;)
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

jag tycker brunt läder passar på alla färger medan svart ofta blir för skarpt på tex fuxar som inte har nåt svart i sig själva...

själv har jag brunt och kommer inte att byta tillbaka till svart i första taget, tycker också att brunt läder åldras snyggare än svart...

tycker absolut du kan ha brunt...
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

klart att du kan ha brunt, men jag hade nog valt svart den den hästen. hon passar i båda.
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Jag har brunt läder på min bruna nordis, hon är finast i det.
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

Klart att du ska ha brunt det är ju jättesnyggt! Har själv en mörkbrun polle och har haft enbart svart läder till henne. Till min stora besvikelse så passade en brun dressyrsadel perfekt till henne, (det var ett verkligt fynd så jag var tvungen att slå till trots färgen) Så det var bara att åka in till ridsportsbutiken och köpa brunt träns, skydd och sadelgjord. Men till min stora glädje är hon skitsnygg i sin nya färg!!

Nackdelen med de bruna lädret är att det är lite svårmatchat, svårt att få rätt brun färg på ex sadelgjord, träns osv.

:)
 
Sv: Brunt eller svart läder till min tjej?

personligen så skulle jag ha valt en brun sadel, jag tror nämligen att färgen din häst har skulle passa bättre i svart än i brunt, åtminstone än i den bruna nyansen "din sadel" har, den är enligt mig lite för rödbrun för din hästs färg...
Men sedan är det ju det att jag faktiskt råkar tycka bättre om svart utrustning ;)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 258
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 944
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 866
Senast: Dopy
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp