Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Nej, den har jag inte provat... vet inte om jag är så sugen heller, men man vet aldrig :)
Jag åt den igår. Den var ok. Men väldigt långt ifrån smakupplevelsen av en vanlig Magnum vit. Jag kände inte direkt smaken av den vita chokladen. Smakade mest vanlig choklad (är ju vanilj- och chokladglass inuti). Förstod heller inte grejen med kaksmulorna. Fast det gör jag aldrig.
 
Jag saknar en sorts kaka som man kunde köpa när jag var barn (inte så längesen alltså) som jag åt av under sommarloven :love: Men när jag beskrivit den för mina föräldrar så känner de inte igen den alls så jag vet inte vad den heter! :arghh:
Det var en rund småkaka med nougatfyllning (som var rätt grådaskig egentligen) i mitten och på kanterna hela vägen runt var det spritsad kakdeg typ som hade stelnat förstås. Jag tror iallafall att det var nougat, men den var ljus och hade stelnat ganska ordentligt.

Känner någon igen min beskrivning? :cry:
 
Jag åt den igår. Den var ok. Men väldigt långt ifrån smakupplevelsen av en vanlig Magnum vit. Jag kände inte direkt smaken av den vita chokladen. Smakade mest vanlig choklad (är ju vanilj- och chokladglass inuti). Förstod heller inte grejen med kaksmulorna. Fast det gör jag aldrig.

Låter inte som om jag behöver smaka den då.
 
Jag saknar en sorts kaka som man kunde köpa när jag var barn (inte så längesen alltså) som jag åt av under sommarloven :love: Men när jag beskrivit den för mina föräldrar så känner de inte igen den alls så jag vet inte vad den heter! :arghh:
Det var en rund småkaka med nougatfyllning (som var rätt grådaskig egentligen) i mitten och på kanterna hela vägen runt var det spritsad kakdeg typ som hade stelnat förstås. Jag tror iallafall att det var nougat, men den var ljus och hade stelnat ganska ordentligt.

Känner någon igen min beskrivning? :cry:
Den hade alltid mormor till fikat när jag var liten. Senast jag såg den var på ICA för typ18 år sedan när jag gick gymnasiet. Köpte den ibland när jag fick springa och köpa fika åt mitt praoställe. Kan kanske ha sett den senare. Kommer inte på vad den heter bara
 
Den hade alltid mormor till fikat när jag var liten. Senast jag såg den var på ICA för typ18 år sedan när jag gick gymnasiet. Köpte den ibland när jag fick springa och köpa fika åt mitt praoställe. Kan kanske ha sett den senare. Kommer inte på vad den heter bara
Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstone :rage: min mamma såg på mig som om jag var galen :cautious:
Jag kan inte komma på hur ens paketet såg ut, så namnet är helt borta i huvudet. Skulle vara intressant att åtminstone kunna googla på den! :meh:
 
Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstone :rage: min mamma såg på mig som om jag var galen :cautious:
Jag kan inte komma på hur ens paketet såg ut, så namnet är helt borta i huvudet. Skulle vara intressant att åtminstone kunna googla på den! :meh:
Pappa visste vilka jag menade men kom inte heller på vad dom heter.
 
Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstone :rage: min mamma såg på mig som om jag var galen :cautious:
Jag kan inte komma på hur ens paketet såg ut, så namnet är helt borta i huvudet. Skulle vara intressant att åtminstone kunna googla på den! :meh:
Ska nog åka till affären och snoka lite.
 
Jag saknar en sorts kaka som man kunde köpa när jag var barn (inte så längesen alltså) som jag åt av under sommarloven :love: Men när jag beskrivit den för mina föräldrar så känner de inte igen den alls så jag vet inte vad den heter! :arghh:
Det var en rund småkaka med nougatfyllning (som var rätt grådaskig egentligen) i mitten och på kanterna hela vägen runt var det spritsad kakdeg typ som hade stelnat förstås. Jag tror iallafall att det var nougat, men den var ljus och hade stelnat ganska ordentligt.

Känner någon igen min beskrivning? :cry:
Nougatpågar? De slutade tillverkas för ett par år sen dock.
 
Är det någon mer än jag som minns pizzeria Leone på Norra stationsgatan i Stockholm? De hade en stor lejonfäll i restaurangen ovanför pizzabagaren.
 
Kom på en grej till som jag irriterar mig på att jag aldrig funnit :cautious: En skolmat faktiskt. Det var vårrullar men det var ris inuti dem utöver allt annat (jag minns inte om de var vegetariska eller inte), jag frågade t.o.m matpersonalen om de gjorde dem själva då men nä de köpte dem. Jag har provat vegetariska vårrullar och de med kött i men ingen av dem har haft ris i dem.
Och när jag försöker googla på vårrullar med ris så får jag ju bara fram dem där man har ris vid sidan om :meh:
Känner någon igen det?
 
Knasen - chokladask.
Minns jag köpte måååååååånga sådana när de fanns i affären.

knasen-godis.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
47 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp