Material i boxväggar??

stallhh

Trådstartare
vad har ni för material i era boxar/boxväggar?
Jag hade först tänkt mig träboxar som vi själva ska göra....men undrar vad ni har för olika typer av väggar? använder ni tegel,lekablock el annat som tex mellanvägg? kostnad om man ska jämföra med trä?
 
Sv: Material i boxväggar??

Vi har formplywood. Sån där brun, du vet. Men en häst kan sparka igenom dem, har jag märkt. Vi betalade nog - om jag minns rätt - 400 kr per skiva som var 120 * 200 cm.

I boken "Att bygga häststall" finns en bra jämförelse över priser för olika boxmaterial. Man kan beställa boken på internet. Du hittar den om du googlar på bokens namn. Den har getts ut av SLU.
 
Sv: Material i boxväggar??

Vi har precis snickrat frädigt och håller på att måla. Vi har använt hyvlade brädor 45x145 som kostar runt 20:- löpmetern. Sedan la vi tvåvinkeljärn upp på boxväggarna (kanterna) som skydd mot gnag.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska bygga nya boxar till mina shetlandsponnyer och funderar på vad jag ska använda för material till boxväggarna för att det ska bli...
Svar
10
· Visningar
908
Senast: MayGrace
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
863
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 284
Senast: Lyan
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 906
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp