Matiga mellanmål för ryttare

Små burkar är okej.

Stora är typ som smaksatt Kesella. Den totala mängden kcal är typ skrämmande :p

Tips, glöm inte kolla innehållet i kvargen. Är det lite eller inget socker så är det oftast sötningsmedel (t ex aspartam) i. Också vanligt med diverse E-ämnen och alla är väl kanske inte onyttiga men själv väljer jag hellre mat med ingredienser jag förstår innebörden av. ;)

Tar man naturell så kan man blanda i lite bär och kanske en skvätt flytande honung eller agavesirap så får man lite sötma men kan bestämma mängderna själv. Annars tar jag ändå hellre andra än just Lindahls eftersom det finns dom med mindre "suspekta" ingredienser och utan sötningsmedel som ändå inte är extremt mycket socker i. 10-15% är ju faktiskt inte mycket om man tänker att det kan vara lika mycket bara i vanlig frukt. Eller hästarnas hösilage för den delen! ;)
 
Tips, glöm inte kolla innehållet i kvargen. Är det lite eller inget socker så är det oftast sötningsmedel (t ex aspartam) i. Också vanligt med diverse E-ämnen och alla är väl kanske inte onyttiga men själv väljer jag hellre mat med ingredienser jag förstår innebörden av. ;)

Tar man naturell så kan man blanda i lite bär och kanske en skvätt flytande honung eller agavesirap så får man lite sötma men kan bestämma mängderna själv. Annars tar jag ändå hellre andra än just Lindahls eftersom det finns dom med mindre "suspekta" ingredienser och utan sötningsmedel som ändå inte är extremt mycket socker i. 10-15% är ju faktiskt inte mycket om man tänker att det kan vara lika mycket bara i vanlig frukt. Eller hästarnas hösilage för den delen! ;)

För mig som gastric bypass-opererad så är 10-15% mer än vad min tarm klarar av.

Sen anser inte jag e-nummer som suspekta, alla är ju lätta att kolla upp.

Detsamma med sötningsmedel.

Men jag äter naturell med lite egen smaksättning. Kvarg då.
 
Inte för att det är nytt men jag har iaf precis upptäckt tjusningen med kvarg! Finns ett märke som börjar med Lind... med olika smaker, och de är fantastiskt goda! Perfekt mellanmål eller frukost tillsammans med en smörgås. Mättar länge, är väl hyfsat nyttigt utan en massa socker, och min mage trivs mycket bättre med det än med tex yoghurt :up:
Jaha, nu har du fått mig till detta. Att äta kvarg. Lindahls vanilj tillsammans med hela rostade hasselnötter och liiite flytande honung. OMG, så gott det är! Funkar till frukost, lunch, mellis och efterrätt.
 
Jaha, nu har du fått mig till detta. Att äta kvarg. Lindahls vanilj tillsammans med hela rostade hasselnötter och liiite flytande honung. OMG, så gott det är! Funkar till frukost, lunch, mellis och efterrätt.

Låter ju sagolikt! Måste provas :d

Apropå mellanmål: jag har en nödlösning i stallet i form av en burk proteinpulver och en shaker stående. Innehåller ju åtminstone lite kalorier och ger mättnad. Eller så kan man ju ha påsar med måltidsersättningar också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: Puffindog
·
Mat På torsdag ska jag åka tåg ToR Stockholm för att besöka stadsarkivet :banana: !! Det ska bli superkul, men säkerligen rätt intensivt...
Svar
11
· Visningar
1 371
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 890
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 101
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp