Matkassar.

Detta lät intressant! Jag är oftast den som får komma på middagarna dag till dag då sambon inte visar nåt större intresse...

Problemet är att han är allergisk mot mjölkprotein.. han kan äta i små mängder (absolut inte till varje måltid) kan visserligen ge bort de produkter med mjölk till mina föräldrar... men då kanske man bara förlorar på det..
Nån som haft matkasse (Linas är mest intressant nu) som vet om det brukar vara mycket mjölkprodukter?

Den vegetariska lät helt klart intressant, blir oftast samma vecka in - vecka ut här :down:
Ica och Citygross verkar ha laktosfri kasse. Hittade den här sidan, kanske kan vara nått för er att se vilka som har kassar som kan vara passande? http://hittamatkassen.se/laktosfria-matkassar
 
Vi har haft Linas och Citygross. Föredrar City. Framför allt billigare men också kortare tillagningstid (dvs mindre antal moment med City).
 
Det lutar mer och mer att börja med att testa icas kasse här. Sambon har gett klartecken, så planen är att testa en kasse efter nyår och se om det är något för oss.
Läst runt endel på nätet och många verkar vara positiva till den.

Är inte den bra kommer vi även testa linas, men den ligger inte riktigt rätt för vår ekonomi just nu.
 
Är det någon som testat Gröna Kassen? Det är den enda veganska matkassen jag känner till, och så är den nästan helt ekologisk också, så det låter bra på pappret iaf!
 
Laktosfritt funkar tyvärr inte för sambon :( men tror vi ska testa ändå och bara byta ut mjölkprodukterna mot mjölkfria..
Ica skickar inte ut där jag bor (man får åka och hämta den en bra bit bort) och inte citygross heller...

Så har jag tänkt göra då jag är gluten. Är bara Linas som har en glutenfri kasse , men tänker att jag bör kunna byta ut de flesta produkterna som jag inte tål själv :)
 
Laktosfritt funkar tyvärr inte för sambon :( men tror vi ska testa ändå och bara byta ut mjölkprodukterna mot mjölkfria..
Ica skickar inte ut där jag bor (man får åka och hämta den en bra bit bort) och inte citygross heller...
Det var ju synd! Både att laktos inte funkar och att ni får åka för att hämta :(
 
Finns det någon sån där kasse som är vegetarisk, ekologisk och glutenfri? :angel: (misstänker att jag är lite för kräsen...)
 
Detta lät intressant! Jag är oftast den som får komma på middagarna dag till dag då sambon inte visar nåt större intresse...

Problemet är att han är allergisk mot mjölkprotein.. han kan äta i små mängder (absolut inte till varje måltid) kan visserligen ge bort de produkter med mjölk till mina föräldrar... men då kanske man bara förlorar på det..
Nån som haft matkasse (Linas är mest intressant nu) som vet om det brukar vara mycket mjölkprodukter?

Den vegetariska lät helt klart intressant, blir oftast samma vecka in - vecka ut här :down:
Det brukar vara en del. Jag lagar veganskt ibland och byter då mot motsvarande havreprodukt, men det funkar ju tyvärr inte riktigt med ost ännu. Är dock inte alltid ost med, och är det det så är det ädelost eller halloumi, ädelosten hoppar jag över och halloumin går oftast att servera vid sidan av.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 487
Senast: Exile
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Sirap
·
Tjatter Jag gillar inte ordet löfte, däremot så brukar ju det nya året innebära många tankar om hur en levt och hur en vill forma sin framtid...
2
Svar
39
· Visningar
2 403
Senast: Raderad medlem 68338
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp