Mattjuvar (Utbruten från Hunduppdateringstråden del 19)

Jag har en blond här hemma som är orsak till en hel drös historier om mattjuveri.
Tex den gången hon hoppade in i kylskåpet och fyllde munnen med biffar och den gången hon åt upp 2,5 kg köttfärs och en paj hos hundvakten när den va ute och rökte. För att inte tala om alla gånger hon fintar mig och snor vad som ligger på skärbrädan trots att jag står jämte och vet hon är en tjuv.
 
Jag har varit lyckligt obegåvad med mattjuvar, Gissa har snott 4 chokladbollar,men min dobbis grundtik stal allt alltid,när min mamma fick ärva henne vid 9års ålder och med förmaningen att du vet att hon stjäl så tänk på det nu!!
Första veckan stal hon 15 varma princekorvar direkt från stekpannan,en sockerkaka längst in på bänken även den varm, en jordgubbstårta hos granntanten och 2 angoraguldhamstrar :eek::rage: ,listan är lånåååååååååååååååång.
 
Ååhh åhh jag kom på en till. Julafton för ett gäng år sen så satt vi i soffan och åt. När vi var färdiga så sitter man där med lite lagom paltkoma och rätt som det är så smyger Bobber förbi, tittar rakt fram men tungan blev typ 30 com lång när han sträckte den åt sidan för att dra med sig en bit julskinka från en av tallrikarna. Han gick bara rätt förbi och vidare in i sovrummet utan att stanna till där vi sen hörde hur han smaskade i sig skinkan. Jag vet inte om vi blev mest shockade eller imponerade över den uppvisningen 🤣🤣🤣
 
När Millas valpar hade flyttat fick vi rullande uppdateringar om allt de hade stulit. Milla var en mattjuv av rang, hon kunde på något vis ta mackor ur händerna på folk utan att de märkte :p
En valp snodde åtta äpplen från fruktskålen, en annan åt upp en hel limpa, en tredje snodde en hel fryst kyckling och satte i sig :angel:
 
Vår förra hane satte i sig ett kilo strömming när jag vände ryggen till i en minut, men det är ju småpotatis jämfört med en del av exemplen i tråden. För det mesta verkar det som boxrar förlitar sig på att kunna tigga till sig saker snarare än att sno dem. ;) Ibland måste man ju ge dem nåt för att förhindra en hel sjö på golvet.
 
Leon hade en period när han öppnade kylskåpet o snodde bl a hela Bregott paket som han slickade helt rena.
Men Leon då! Såg faktiskt en a poil long förrförra veckan och tänkte på er. Hade ju aldrig ens hört talas om rasen innan hhonom.
Skulle Skrället lära sig öppna kylen skulle han äta ihjäl sig. Han mådde faktiskt ordentligt dåligt efter bregott-paketet, så pass att daghusse var på väg att åka in till sjukhuset med honom innan vi fått höra av sambon vad fluffet hade serverat sig själv till frukost :meh:
 
Jag blir nästan lite avundsjuk på alla mattjuvar... Idag åt jag min frukostmacka utan skinka på, för den försökte jag truga i hunden. Katten åt glupskt men hunden tyckte vi ätit samma sort i för många dagar i rad nu. :angel:

Nästa hund blir en labrador :cautious:
Vilket du kommer tänka om kring, när du är ute fjärde gången med labben på natten för hon ätit wasabi... :meh: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
33
· Visningar
2 375
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
16
· Visningar
1 689
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
30
· Visningar
2 686
Senast: Migo
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 661
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp