Maxflex sadlar

Jag tycker det känns oroande att Maxflex verkar ha så ojämn kvalitet på tillverkningen. Då blir jag att fundera över om det är något fel på min sadel också...
 
Jag tycker det känns oroande att Maxflex verkar ha så ojämn kvalitet på tillverkningen. Då blir jag att fundera över om det är något fel på min sadel också...

Ja jag tycker det med.. Men tänker att om dom är relativt nya på marknaden så kanske det lättare blir fel innan all tillverkning och så är på sin plats.

Är det nått speciellt med din sadel som får dig att fundera?
 
Ja jag tycker det med.. Men tänker att om dom är relativt nya på marknaden så kanske det lättare blir fel innan all tillverkning och så är på sin plats.

Är det nått speciellt med din sadel som får dig att fundera?

Jag funderar på om de varit bättre först o redan tappat? Typ som HW.
 
Det var samma när jag köpte min StarTrekk för typ 7-8 år sen, man fick kolla sadlarna noga när de kom. Helt enkelt för att efterfrågan på sadlarna ökat så att de inte hann göra sadlarna så fort som ÅF krävde, därför blev det lite måndagsexemplar.
Min ST var det aldrig något fel på. Jag stoppade om den efter typ 5 år, enligt sadelmakaren behövdes det knappt.
 
Ja jag tycker det med.. Men tänker att om dom är relativt nya på marknaden så kanske det lättare blir fel innan all tillverkning och så är på sin plats.

Är det nått speciellt med din sadel som får dig att fundera?
Nej, men jag ska nog ta en helkväll och bara vända och vrida på den och granska in i sömmarna.
 
Det var samma när jag köpte min StarTrekk för typ 7-8 år sen, man fick kolla sadlarna noga när de kom. Helt enkelt för att efterfrågan på sadlarna ökat så att de inte hann göra sadlarna så fort som ÅF krävde, därför blev det lite måndagsexemplar.
Min ST var det aldrig något fel på. Jag stoppade om den efter typ 5 år, enligt sadelmakaren behövdes det knappt.

Jag har också en ST, den går och går... tuffar på som loket.
Himla bra investering var det att köpa den sadeln måste jag säga. En av få sadlar som får hänga kvar i sadelkammaren år ut och år in :)
 
Ska få prova en begagnad Maxflex Amelie. Någon som testat?
Vi köpte nämligen en fin, ny Equipe. Hästen har under två månader med den sakta blivit sämre.... Så nu orkar jag inte med bomsadlar längre.
Provat en Startrekk dressyr också och älskar den. Så nu vacklar jag, maxflex eller ST?...
 
Ska få prova en begagnad Maxflex Amelie. Någon som testat?
Vi köpte nämligen en fin, ny Equipe. Hästen har under två månader med den sakta blivit sämre.... Så nu orkar jag inte med bomsadlar längre.
Provat en Startrekk dressyr också och älskar den. Så nu vacklar jag, maxflex eller ST?...
Jag gillar Maxflex bättre, helt enkelt för att jag tycker att ST är för mycket uppbyggda bak för mina hästar. Och har bättre läder.
 
Ska få prova en begagnad Maxflex Amelie. Någon som testat?
Vi köpte nämligen en fin, ny Equipe. Hästen har under två månader med den sakta blivit sämre.... Så nu orkar jag inte med bomsadlar längre.
Provat en Startrekk dressyr också och älskar den. Så nu vacklar jag, maxflex eller ST?...

Jag har bara ridit i allround samt hoppsadelmodellerna från Maxflex, samt dressyrmodellen från Star trekk.
Men kort sammanfattat så gillar jag Star Trekk bättre medan hästen gillar MaxFlex bäst.
Allra bäst gillar jag Trekker Master dressage (numera Inspiration) men den passar inte nuvarande häst :banghead: :mad: (men än har jag inte klarat av att sälja den, så den hänger bara i sadelkammaren och får ibland längtansfulla blickar från mig :love: )
 
Lovande att hästen gillar den iaf :) :) känner ni att maxflex är stabilare och svårare att passa in än startrekk? Eller likvärdiga? (nyare modellen av st då)
 
Åååh!

Jag har en treåring som jag ridit in barbacka och när jag äntligen köpte en sadel så blev det en Maxflex Valentin.
Upptäckte ganska snabbt att den var för stor för mig. (17.5", trodde den skulle vara liten men tydligen blev det inte tillräckligt)
Sålde den nyligen och nu kommer det inte ut en enda maxflex allround/hopp i 16-17".

Försöker motivera mig att köpa en helt ny men en begagnad känns mer lämpligt när man har en häst som gärna går väldigt nära träd.:o

Ni har inte hittat någon hemlig begagnatshop?:D
 
Tyvärr blev det för struligt att få fram en ny sadel till mig så fick pengarna tillbaka istället :( men så nöjd med servicen!

Är på jakt efter en brun 17" så har ni någon på lager så pma mig :p
 
Tyvärr blev det för struligt att få fram en ny sadel till mig så fick pengarna tillbaka istället :( men så nöjd med servicen!

Är på jakt efter en brun 17" så har ni någon på lager så pma mig :p

Det ligget ett gäng på hästnet just nu. Vilken modell letar du efter?

Jag fick för två veckor sen ÄNTLIGEN tag på en svart Binomial i 17"! :love:
 
Tyvärr blev det för struligt att få fram en ny sadel till mig så fick pengarna tillbaka istället :( men så nöjd med servicen!

Är på jakt efter en brun 17" så har ni någon på lager så pma mig :p
Jag har en jättefin mörkt brun med vit pipeline. Det är en Valentine i 17 tum. Ska enbart sälja den då barnet har bytt disciplin och vi har införskaffat en Emilio istället. Supernöjd med märket!
 
Är det någon som har en häst med liten manke, rund rygg, ganska rak rygg men lite överbyggd?
Vilken modell har ni?
Eller vad tror ni skulle passa(bäst)? Amelie? Fina? Annan?
 
Är det någon som har en häst med liten manke, rund rygg, ganska rak rygg men lite överbyggd?
Vilken modell har ni?
Eller vad tror ni skulle passa(bäst)? Amelie? Fina? Annan?
Vi har en likadan häst, för vår del blev det Emilion, Amelie funkade inte alls och Finan vi provade var i 18 tum så det mesta såg fel ut på den, men det hade kanske funkat om den varit i mindre storlek? Vi provade också en Bella och den passade hästen, men inte barnet.
 
Vi har en likadan häst, för vår del blev det Emilion, Amelie funkade inte alls och Finan vi provade var i 18 tum så det mesta såg fel ut på den, men det hade kanske funkat om den varit i mindre storlek? Vi provade också en Bella och den passade hästen, men inte barnet.
Emilson är det dressyr? Hittade inte på den sidan jag kikade på.
Amelie verkade ju annars vara till häst med låg manke..men då ksndke man kan räkna bort den.
Bella ser intressant ut! Finan också.
 
Emilson är det dressyr? Hittade inte på den sidan jag kikade på.
Amelie verkade ju annars vara till häst med låg manke..men då ksndke man kan räkna bort den.
Bella ser intressant ut! Finan också.
Emilio finns på hästaffären (får man skriva ut det?), det är en dressyr/islandssadel, inte lika hög bak som de andra och lite mer öppen i sätet.
Amelie funkade inte då jag inte tyckte den låg still och sonen tyckte att han satt fast.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 683
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp