Men det finns ju fortfarande stora mängder män som aldrig gjort något. Varför kan man inte bara fokusera på att få bort problem istället för att skuldbelägga en hel grupp. Jag förstår verkligen inte vad man tjänar på att hantera det som grupp.

De män som inte har gjort något blir ju inte ta åt sig. Jag menar, varför ta åt sig av något en inte har gjort? Det är ju lika knäppt som när en enskild man säger att han blir kränkt bara för att en säger att en inte gillar "det stereotypiska mannen/mansrollen". Att bli personligt anklagad för något en inte gjort är ju såklart inte okej.

Det ÄR ju ett mansproblem. Då är det där fokuset ligger, det är där det behövs en förändring.

De män som inte har gjort något blir ju inte ta åt sig. Jag menar, varför ta åt sig av något en inte har gjort? Det är ju lika knäppt som när en enskild man säger att han blir kränkt bara för att en säger att en inte gillar "det stereotypiska mannen/mansrollen". Att bli personligt anklagad för något en inte gjort är ju såklart inte okej.

Det ÄR ju ett mansproblem. Då är det där fokuset ligger, det är där det behövs en förändring.
Om jag då hävdar att kvinnor är horor?
Helt fel är det ju inte för en övervägande majoritet av hororna är kvinnor.
Att sedan en försvinnande minoritet av kvinnor prostituerar sig har väl knappast med den saken att göra?
Alltså är det ett kvinnoproblem..

Nu vill jag bara understryka, det är ju en logisk fortsättning på ditt resonemang...ingenting jag själv stöder eftersom jag hävdar, män överlag begår inte övergrepp, endast en försvinnande minoritet.

Ja då kanske det skulle bli ordning på torpet ;)
Men skämt åsido, du är ju lika medveten som jag, att det faktiskt är kvinnor som i praktiken uppfostrar majoriteten av alla killar. Varför tar dessa kvinnor inte tillfället i akt och lära grabbarna att bete sig så som kvinnor önskar....

För att det sitter så djupt rotat i de flesta av oss att kvinnor och män ska vara på ett visst sätt. Det tror jag är en stor anledning. Sen ligger ju ansvaret lika mycket på båda föräldrarna!

Att sedan en försvinnande minoritet av kvinnor prostituerar sig har väl knappast med den saken att göra?

Nu vill jag bara understryka, det är ju en logisk fortsättning på ditt resonemang...ingenting jag själv stöder eftersom jag hävdar, män överlag begår inte övergrepp, endast en försvinnande minoritet.

Men va? Att vara hora är väl inget negativt för någon annan? Alltså, det skadar ju bara den enskilda individen. Det är ju inte direkt så att horor våldtar. Att de däremot blir våldtagna, AV MÄN, det är ju vanligt.

Dessutom är det sexköparna som är problemet, inte de som säljer sex.

Men va? Att vara hora är väl inget negativt för någon annan? Alltså, det skadar ju bara den enskilda individen. Det är ju inte direkt så att horor våldtar. Att de däremot blir våldtagna, AV MÄN, det är ju vanligt.

Dessutom är det sexköparna som är problemet, inte de som säljer sex.
Återigen, läs på. Sexhandeln är mer komplex än så, Köparna är ofta vanliga människor, inte tungt kriminellt belastade. Kriminaliteten ligger på säljsidan. Hallickar, droghandel, bordellmammor och trafficking.
Men du har rätt, såtillvida om man kan hårt bestraffa köparna, stenhårt...så kanske det fungerar på narkotika tradingen också.

Men det var bra att du reagerade, det var meningen. det visar ju att det är individer det handlar om, inte hela grupper såsom män eller kvinnor ;)

Varje individ är ansvarig för sig själv, såklart. Det fattar väl du också.
Men du snackade ju om uppfostran och då är det ju inte bara den ena föräldern som har ansvaret. Det ligger ju på båda.
:)Å vad trevligt det är att läsa "Varje individ är ansvarig för sig själv, såklart. Det fattar väl du också." Så många gånger jag sagt det och för höra att jag skuldbelägger

Återigen, läs på. Sexhandeln är mer komplex än så, Köparna är ofta vanliga människor, inte tungt kriminellt belastade. Kriminaliteten ligger på säljsidan. Hallickar, droghandel, bordellmammor och trafficking.
Men du har rätt, såtillvida om man kan hårt bestraffa köparna, stenhårt...så kanske det fungerar på narkotika tradingen också.

Men det var bra att du reagerade, det var meningen. det visar ju att det är individer det handlar om, inte hela grupper såsom män eller kvinnor ;)

Absolut, köparna är vem som helst. Och det är ju det som är otroligt skrämmande. Om folk hade mer vett i skallen och slutade köpa sex så hade det inte varit ett problem. Det är åter igen inget skadligt för NÅGON annan än individen själv att vara hora. Så att du drar upp det är bara jättekonstigt. Bara för att hora har blivit ett fruktansvärt vidrigt och negativt ord som ofta sägs för att kränka kvinnor?

Såklart jag reagerar när du skriver och citerar mig. Det är väl det som är meningen med diskussionsforum. Och ditt snack om att det ju är individer och inte en grupp det handlar om, vad menade du då med det här?

TV4 har faktiskt dragit bort alla Timells program ur tablån och har startat en utredning om vad som pågår.
Bra tycker jag, även om de skulle reagerat låååångt tidigare när det först kom på tal.
Hamnade just i kommetarerna på fb till tv4s inlägg. Jag trodde nog i mitt stilla sinne att det skulle vara fullt av män som "ställde sig" på Timells sida. Och det var det ju också men oj vad många kvinnor som är förbannade för att tv4 gjort så här mot stackars Timell nu är ju hans karriär förstörd!! Ehm..gjorde han inte det jättebra själv genom sina handlingar? :confused::banghead:

Då är det nog dags att du lugnar ner dig lite och tar dina nedsättande ord och ditt klart uttalade kvinnoförakt någon annanstans.

Hora och horor är inga ord som män eller människor generellt ska slänga sig med varken om kvinnor inom sexindustrin eller civila kvinnor, prostituerade är visserligen även det ett debatterat uttryck men horor är definitivt långt över gränsen för vad som är respektfullt och det vet du mycket väl när du kallar kvinnor för horor. Vidrigt att du dels använder det mest förnedrande ordet för kvinnorna som du kan hitta och dels använder dessa kvinnor, som genom att sälja sex inte har begått något brott enligt svensk lag, för att dra en parallell till manliga sexbrottslingar.

Då är det nog dags att du lugnar ner dig lite och tar dina nedsättande ord och ditt klart uttalade kvinnoförakt någon annanstans.

Hora och horor är inga ord som män eller människor generellt ska slänga sig med varken om kvinnor inom sexindustrin eller civila kvinnor, prostituerade är visserligen även det ett debatterat uttryck men horor är definitivt långt över gränsen för vad som är respektfullt och det vet du mycket väl när du kallar kvinnor för horor. Vidrigt att du dels använder det mest förnedrande ordet för kvinnorna som du kan hitta och dels använder dessa kvinnor, som genom att sälja sex inte har begått något brott enligt svensk lag, för att dra en parallell till manliga sexbrottslingar.

:bow::bow::bow:

Vad jag menade framkommer i allra högsta grad längst ner på mitt inlägg. Att du väljer att inte ta upp det är naturligtvis din sak. Men det stod bla att jag inte står för den åsikten du kritiserar.

Men ta ett snack med både socialtjänst och polis så lär du dig i vilken omfattning kriminaliteten dras till sockerbiten prostitution.
Nog sagt.
Förutom citatet från min text
"Nu vill jag bara understryka, det är ju en logisk fortsättning på ditt resonemang...ingenting jag själv stöder eftersom jag hävdar, män överlag begår inte övergrepp, endast en försvinnande minoritet."

Senast ändrad:

Att du orkar. Jag älskar dig.

Någon som hörde Erik Hörstadius i Nyhetspanelen?

Citat från Erik under sändning:
"Vi får inte ta bort det som handlar om vardagens och festens glädjerika flört, nåt litet halvfulla farbrors tafsning som inte är illa menat. Det är livets smuts och livets glädje att göra bort sig."

Jag blir så jävla beklämd :banghead::arghh:

Vilken jävla empatilös äckelpotta - inte en tanke på att där finns ett offer. Fyfansjävlaräckelvidriggubbe

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka