Kroppsspråk? Vi pratar kläder. Sluta blanda ihop saker bara för att försöka få fram meningslösa poänger som inte har med saken att göra
Ok sorry , om du inte inser att klädseln är del av kroppsspråket så..
Det är sättet du talar på, hur du uttrycker dig, hur du agerar och hur du klar dig som möter andra individer. Utifrån den informationen agerar så den andre/de andra individerna...

MEN DET SPELAR INGEN ROLL OM HON SUPIT SIG REDLÖS ELLER EJ. Tänk att det kan vara så förbannat svårt att ta in.
Om det inte spelar in, varför är då så många av de unga tjejerna som utsätts för övergrepp berusade?
Att det inte spelar ngn roll vad det gäller förövarens ansvar har jag redan skrivit ett otal gånger

Ok sorry , om du inte inser att klädseln är del av kroppsspråket så..
Det är sättet du talar på, hur du uttrycker dig, hur du agerar och hur du klar dig som möter andra individer. Utifrån den informationen agerar så den andre/de andra individerna...

Ok sorry men Wikipedia nämner inte kläder någonstans ej heller NE men du kanske har en egen definition som passar dig bra. Det är lätt att skapa sig egna definitioner när man inte vet vad man pratar om.

Du borde nog läsa på lite om kroppsspråk innan du så självsäkert förkastar signal värdet i en persons klädsel.
Det förekommer i alla sammanhang i alla samhällsnivåer och i alla åldrar.
Frän sandlådan till pensionärsträffar. Och kläder och kläders skick är en viktig beståndsdel i detta signal värde.
Jag ska dra ett skämt ett engelskt..
Det sitter en tiggare på gatan med en kikare på magen
Spanar bort mot en man som kommer gående.
Byter snabbt slipps.. till den mannen som kommer bär.
Säger de flesta ingenting. Men för den som vet att universiteten i GB har olika färger på sina slipsar..ja då får plötsligt det oskyldiga skämtet en mening.

Kroppsspråk är ngt helt annat än vad man har för kläder på sig.
Djur är utan kläder och har ibland täcke. Trots det kommunicerar de icke-verbalt på exakt samma vis om de är nakna eller har kläder.

Men vi pratar ju om sexuella trakasserier.
Och du lyfter prostituerades klädsel som ett problem. Eller iaf att vi kvinnor signalerar prodtitution om vi klär oss med mindre kläder.

Ser du skillnad på någon som ska till gymmet i sport-top och shorts och den ökända prostituerade?
Vem av dem signalerar vad?

Och hur olika ska de bemötas?
Varför?
Jag lyfter det inte som ett problem. Bara som ett faktum, att det sätt som vi kommunicerar på är avgörande för hur folk uppfattar en. Och där ingår klädsel beteende och språk.

Jag har hittills inte sett så många tjejer i sport-top och shorts klockan 2 en kylig natt som inte varit yrkesverksamma.

Kroppsspråk är ngt helt annat än vad man har för kläder på sig.
Djur är utan kläder och har ibland täcke. Trots det kommunicerar de icke-verbalt på exakt samma vis om de är nakna eller har kläder.
Det gör vi med. Men sedan tillkommer ytterligare attiraljer. så som kläder, frisyr och smink.

Om det inte spelar in, varför är då så många av de unga tjejerna som utsätts för övergrepp berusade?
Att det inte spelar ngn roll vad det gäller förövarens ansvar har jag redan skrivit ett otal gånger

För att förövare utnyttjar kvinnor i beroendeställning, berusade, sovande, fysiskt svagare etc.

För att förövare är as som inte uppför sig.

Jag vet en precis myndig tjej som berättade för sina föräldrar att hon blivit våldtagen. De sa att om hon inte varit ute så sent hade det inte hänt.
Den tjejen gick i terapi i flera år. Främst pga skammen det uttalandet gjorde.

Tycker du kvinnor ska ge upp sin frihet och stanna hemma för att män inte kan sköta sig?
Tycker du kvinnor ska klä sig i burka?

Om du inte tycker det så bör du sluta sprida din dynga och ge kvinnor skam för skit män gör.

Du kan skriva det ett otal gånger till, det får inte din misogyni eller dina försök till att insinuera skuldbeläggande på offren att försvinna.
Du anser det men hittills har du ju inte en enda gång lyckats citera mig där jag uttrycker kvinnohat eller misogyn..Vilket säger en del om din föreställningsvärld.

Jag lyfter det inte som ett problem. Bara som ett faktum, att det sätt som vi kommunicerar på är avgörande för hur folk uppfattar en. Och där ingår klädsel beteende och språk.

Jag har hittills inte sett så många tjejer i sport-top och shorts klockan 2 en kylig natt som inte varit yrkesverksamma.

Svara gärna på resten av frågorna. De var mer intressanta än den du valde ut.

För att förövare utnyttjar kvinnor i beroendeställning, berusade, sovande, fysiskt svagare etc.

För att förövare är as som inte uppför sig.

Jag vet en precis myndig tjej som berättade för sina föräldrar att hon blivit våldtagen. De sa att om hon inte varit ute så sent hade det inte hänt.
Den tjejen gick i terapi i flera år. Främst pga skammen det uttalandet gjorde.

Tycker du kvinnor ska ge upp sin frihet och stanna hemma för att män inte kan sköta sig?
Tycker du kvinnor ska klä sig i burka?

Om du inte tycker det så bör du sluta sprida din dynga och ge kvinnor skam för skit män gör.
Jag håller med dig förövare är as.
Men om du sedan inser att de är en del av verkligheten och agerar utifrån det eller om du bara anklagar mig för att sprida dynga( vilket jag gör ibland, med hjälp av traktor o dyngspridare) är din sak.

Jag håller med dig förövare är as.
Men om du sedan inser att de är en del av verkligheten och agerar utifrån det eller om du bara anklagar mig för att sprida dynga( vilket jag gör ibland, med hjälp av traktor o dyngspridare) är din sak.

Svara gärna på frågorna istället för att försöka glida undan.

Kroppsspråk är inte detsamma som signalvärde.
Då vi knallade omkring nakna var kroppsspråk ngt utan kläder. Sedan kom kläderna till, dels de funktionella men efter det så kom människan på att man kunde göra betydligt mer än bara värma sig med tygtrasorna/skinnen. Det hela fortsatte med smink och tatueringar. De senare har (inte hos alla) ett starkt signalvärde
Kåk-gaddningar, sjömanstatueringar till dagens överdrivna tatueringsmode.
Modet har devalverat signalvärdet.
Men det är fortfarande delar av de signaler som vi ordlöst delar med oss av.

Ändå är vi en hel del som pekar ut din förlegade kvinnosyn gång på gång. Märkligt hur min egna föreställningsvärld ändå bekräftas så ofta av andra.
Att en del klistrar på mig åsikter som passar deras egen argumentering är inget nytt. Det blir ingen bekräftelse. Men citera gärna text där jag uttrycker kvinnohat, jag kan däremot med lätthet hitta text där du tycker att jag är kvinnohatare , en väsentlig skillnad:angel:

Då vi knallade omkring nakna var kroppsspråk ngt utan kläder. Sedan kom kläderna till, dels de funktionella men efter det så kom människan på att man kunde göra betydligt mer än bara värma sig med tygtrasorna/skinnen. Det hela fortsatte med smink och tatueringar. De senare har (inte hos alla) ett starkt signalvärde
Kåk-gaddningar, sjömanstatueringar till dagens överdrivna tatueringsmode.
Modet har devalverat signalvärdet.
Men det är fortfarande delar av de signaler som vi ordlöst delar med oss av.
Men vad spelar det för roll, hur en man tolkar "mina signaler"? Tycker du jag har skuld i en ev. våldtäkt om jag har utmanande klädsel? Även om en man "tolkar" fritt fram. En lesbisk kvinna skulle ju inte ha tolkat det så, så det kan ju knappast vara att de som attraheras av mig inte kan låta bli att våldta, om de känner sig kåta.

Sen så är ju sexuellt våld så enkelt, det är ju knappas att Lasse ser Lena och tycker Lena ser billig ut och tänker, -Amen faan, jag kan nog våldta henne, låter som en bra idé.
Våldtäktsmän känner nog på sig att de vill våldta, även innan de ser ett lämpligt offer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka