Suck..
om det är fördomar eller ej spelar ingen roll. om du medvetet eller omedvetet klär dig enligt dessa fördomar så signalerar det ngt vare sig du är medveten om det eller ej.

Och var tusan har jag påstått att prostituerade ska trakasseras?

Jag frågade dig vad det är för mening med att dra upp hur prostituerade klär sig om du nu inte menar att det är okej att trakassera prostituerade?

Återigen skiljer det på verkligheten och den stereotypa bild de flesta har av utseendet på en prostituerad. Men be 100 personer att beskriva en prostituerad så kommer just ett visst utseende fram.

Du menar be 100 män beskriva sina fördomar?

Herregud , fattar du inte själv vilken unken fördomsfull kvinnosyn du ligger inne med? Det är 2017 nu, dags att uppgradera din hjärna till rätt årtal!

Men vad spelar det för roll, hur en man tolkar "mina signaler"? Tycker du jag har skuld i en ev. våldtäkt om jag har utmanande klädsel? Även om en man "tolkar" fritt fram. En lesbisk kvinna skulle ju inte ha tolkat det så, så det kan ju knappast vara att de som attraheras av mig inte kan låta bli att våldta, om de känner sig kåta.
Din skuld till våldtäkten är ju så som jag sagt hela tiden 0.
Om du sedan krattar manegen genom att supa dig redlös ändrar inte detta.
Samma sak gäller om du väljer en utmanande klädstil.
Vad det gör, är att du ökar risken för att bli utsatt för ett övergrepp.
Vilket jag förklarat i ett otal inlägg.
Och det ingår då i det egenansvar var individ har för sina egna handlingar och egna val.

Du menar be 100 män beskriva sina fördomar?

Herregud , fattar du inte själv vilken unken fördomsfull kvinnosyn du ligger inne med? Det är 2017 nu, dags att uppgradera din hjärna till rätt årtal!
Nej jag menar 100 personer.
Och det har nada med kvinnosyn att göra.
Frågar du 100 pers hur en munk ser ut så får du en stereotyp bild, samma sak om det gäller en nunna, en indian eller en bonde.
Dessa bilder finns i allas föreställningsvärld.
Frågar du hur en ryttare ser ut så får du nog liknande svar från de flesta.

Så nej,övergrepp och våld är inte enormt vanligt. Att sedan många uppfattar händelser som sexuella trakasserier lär bli enormt vanligt efter "metoo"

Jo, det är just precis vad det är. Långt från allt anmäls. Och det är väl jättebra att folk får upp ögonen för sexuella trakasserier, så att det en gång för alla kan få ett STOPP! Ju fler som reagerar, desto bättre.

Nej jag menar 100 personer.
Och det har nada med kvinnosyn att göra.
Frågar du 100 pers hur en munk ser ut så får du en stereotyp bild, samma sak om det gäller en nunna, en indian eller en bonde.
Dessa bilder finns i allas föreställningsvärld.
Frågar du hur en ryttare ser ut så får du nog liknande svar från de flesta.

Fast det är det du inte fattar.. En prostituerad ser inte ut på ett visst sätt , som tex en munk eller en nunna! Det är dina fördomar som säger dig att kvinnor som är lättklädda ser ut som en prostituerad, kvinnor som är lättklädda sänder ut vissa signaler = jävligt taskig kvinnosyn

Om du kunde vara så rakryggad att du istället för att ljuga om vad jag tycker istället med citat bevisar vad du anser att jag tycker...ynkligt egentligen!!!

Du är rätt duktig på att själv framföra dina åsikter. Det är inget någon annan behöver göra. Och om du inte ens vet vad du skriver (alltså om du behöver bli citerad det du själv skrivit) så ja.... Näe det finns inte så mycket mer att säga om det :rofl::banghead:

Fast det är det du inte fattar.. En prostituerad ser inte ut på ett visst sätt , som tex en munk eller en nunna! Det är dina fördomar som säger dig att kvinnor som är lättklädda ser ut som en prostituerad, kvinnor som är lättklädda sänder ut vissa signaler = jävligt taskig kvinnosyn
Då borde du nog ta reda på hur en munk eller nunna ser ut..men det är bra du visar ju att folk har stereotypa föreställningsbilder :)

Fast det tar ju inte bort din taskiga kvinnosyn. Jag tänker mig inte att en munk eller en nunna är på ett visst sätt beroende på hur dom klär sig.
Och du kan naturligtvis dokumentera min sk. taskiga kvinnosyn med citat från det jag skrivit. Så att du bevisar att jag verkligen har en taskig kvinnosyn och inte det att du retar dig på mitt sätt att skriva . Jag hävdar att det är bara ditt eget tyckande och du inte kan verifiera det med fakta.:angel:
Men visst var det träffande att du hade en förutfattad åsikt hur munkar ser ut..vilket bevisar min ståndpunkt..man tackar ;) Och hur de ser ut har ingenting att göra med hur de är, frågan var en stereotyp bild...

Senast ändrad:
Och du kan naturligtvis dokumentera min sk. taskiga kvinnosyn med citat från det jag skrivit. Så att du bevisar att jag verkligen har en taskig kvinnosyn och inte det att du retar dig på mitt sätt att skriva . Jag hävdar att det är bara ditt eget tyckande och du inte kan verifiera det med fakta.:angel:
Men visst var det träffande att du hade en förutfattad åsikt hur munkar ser ut..vilket bevisar min ståndpunkt..man tackar ;) Och hur de ser ut har ingenting att göra med hur de är, frågan var en stereotyp bild...
Så du menar att du är en stackars man som hela buke missförstått?
:rofl::rofl::rofl:

Alla kvinnor vittnar om alla män?

Alla personer har i princip ägt en cykel som blivit stulen (om man bor i nån storstad iaf) men det betyder inte att alla personer är cykeltjuvar. Antagligen är det en ganska stor andel av män som vid något tillfälle gjort någonting men att använda logiken att eftersom väldigt många kvinnor blivit utsatta så måste det även vara väldigt många män är inte ärligt. Martin Timell vet jag tex slemmade på nya tjejer varje helg runt stureplan, han personligen har antagligen stått för tusentals och åter tusentals trakasserier på tusentals tjejer.

På samma vis som jag får skylla mig själv om jag super mig redlös på krogen or ragglar hem ensamgenom parken och blir rånad.

Så om du blir aspackad, däckar på en parkbänk och vaknar upp och alla dina saker är borta. Är det DITT fel att dina saker försvann då? Är det DU som trollat iväg dom eller tvingat någon att sno dom?

Du ska kunna få vara hur redlös som helst utan att någon ska råna dig.

Hur man klär sig är naturligtvis var och ens självklara rätt.
Men man ska även vara medveten om att kläderna har ett högt signalvärde.
Kommer det in en kille med slitna jeans, boots och e skinnjacka som täcks av en flaggad väst så visa mig den medelsvensson som inte reagerar och tolkar.
Samma sak om en tjej klär sig i utmanande klädsel. det sänder en signal, vare sig vi vill eller ej.

Jag tror inte att en enda vettig person skulle misshandla, våldta, råna, mörda, trakassera eller ens få för sig att peta på en person utefter hens klädval eller utseende.
Jag ska kunna gå i kortkortkort kjol, stayups, höga klackar, enormt urringad magtröja och kraftigt sminkad utan att en jävel ska röra mig. Jag ska kunna gå NAKEN utan att folk ens ska stirra på min kropp eller lägga en sliskigt äckligt vidrig kommentar.
Men tyvärr tror jag inte att någon som går klädd så (eller egentligen går klädd hur som helst, för det kvittar) kan göra det utan att råka ut för äckliga män.

Så mycket mc har jag kört, så ofta har jag mött reaktioner när man i ställ kommer in i en butik, lokal så där vet jag vad jag talar om.

Jag tror knappast att det är många (om ens någon?) kollar på mc-folk med en avsky eller en sexistisk baktanke. Jag blir också tittat på om jag går in på något ställe i ridkläder. Men det är inte hat jag får. Det är blickar på min rumpa, det är händer (!!!) på min rumpa som "råkar" snudda när snubben går förbi.

Jag har inget emot att folk KOLLAR för att jag har ridkläder på mig. Det är dock skillnad på att kolla länge på en specifik kroppsdel (typ rumpan då, som är rätt "utsatt" i tighta ridbrallor) än att liksom kolla för att det är en person som inte har exakt likadana kläder som vi andra. Det är inte fel att kolla på någon som "sticker ut". Det är HUR det kollas som är problemet. Och därefter, allt tafsande, vissa kommentarer.

Skulle någon utan lov eller acceptans nypt en av de kvinnor jag umgås med så hade det slutat med en blåklocka och det blixtsnabbt. Den som blev nypt hade då förmodligen gnidit sin knoge och yttrat ngr väl valda ord ;) Och inte tre år senare börjat fundera över sexuella trakasserier...

Nä, snubben hade troligtvis ändå inte fattat att den han gjort var sexuella trakasserier :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka