" du har ett ansvar över hur DU agerar gentemot andra.
Men det har du oavsett promillehalt."
Javisst, det är ju därför jag skriver att individen alltid är ansvarig för sina egna handlingar och sina val.
Igen, igen igen. Jag ska kunna somna aspackad, NAKEN, på en parkbänk mitt i stan utan att behöva oroa mig för att bli våldtagen, misshandlad, rånad eller vad det nu kan vara. Det är ju för helvete inte mitt fel att folk inte kan bete sig. Ansvaret ligger helt och hållet på den som väljer att våldta, misshandla, råna, mörda, tafsa etc.
gen, igen igen. Jag ska kunna somna aspackad, NAKEN, på en parkbänk mitt i stan utan att behöva oroa mig för att bli våldtagen, misshandlad, rånad eller vad det nu kan vara. Det är ju för helvete inte mitt fel att folk inte kan bete sig. Ansvaret ligger helt och hållet på den som väljer att våldta, misshandla, råna, mörda, tafsa etc.
Javisst, det är ju därför jag skriver att individen alltid är ansvarig för sina egna handlingar och sina val.
Sedan följde en harang av känsloyttringar som inte var faktagrundade utan bara bygger på din egen version av vad du tycker att jag tycker.
Att risken för ett övergrepp ökar om du ligger aspackad och naken en sommarnatt i en park, det torde nog den mest intelligensbefriade fatta!
Och då är frågan befogad, vem är ansvarig för denna ökade risk? Jag? eller du som hävt i dig berusningsmedlet?