Av den enkla anledning att det knappast går att förhindra.

Var det dig jag svarade? Nej, det var det inte, så du kan sluta försöka få det att låta som att jag kallat dig "gud".

Summa summarum: män är djur som handlar på instinkt och de går inte att förändra.

Happ. Trist lösning hörredu. Tråkigt att du ser ner på ditt egna kön på det sättet.

Men du missar ju poängen. Tråden handlar om sexuella övergrepp och kvinnor som blivit utsatta. Då är det jävligt kvinnoföraktande att börja tala om kvinnors risktagande, och knappast i de ordalag som du använder, utan att de minsann sänder signaler om de klär sig som prostituerade (?!), är berusade och dessutom befinner sig i en park. Det handlar inte om några "förebyggande åtgärder", såsom "jag borde gå den här vägen istället för att gå genom parken", det handlar om att indirekt peka ut onyktra lättklädda kvinnor som delvis ansvariga för att de utsätts för brott. Vilket är vidrigt.
Jag står för mina inlägg, inte andras och du väljer inte för hela forumet vad diskussionen handlar om. Det var därför jag försökte hitta en gemensam grund för diskussionen att stå på med posten om att alla håller väl med om att man kan påverka risker själva.

Problemet är att det från båda sidor finns väldigt lite intresse i att hitta något gemensamt och konstruktivt utan båda är mest intresserade av att ha rätt i sin poäng och att förmedla sin ideologi och åsikter.

Var det dig jag svarade? Nej, det var det inte, så du kan sluta försöka få det att låta som att jag kallat dig "gud".

Summa summarum: män är djur som handlar på instinkt och de går inte att förändra.

Happ. Trist lösning hörredu. Tråkigt att du ser ner på ditt egna kön på det sättet.

Dumheter. Bara rent blaj.
Suck, passion för en åsikt gör vissa människor fullständigt otroliga.
Farväl.

Jag står för mina inlägg, inte andras och du väljer inte för hela forumet vad diskussionen handlar om.

My mistake, jag tyckte det stod Me2 i rubriken och att första inlägget handlar om vad LBB väljer att kalla för "drev" som är den sociala rörelsen #metoo (som alltså lyfter fram sexuella övergrepp som skett och sker mot kvinnor) som sker just nu i olika medier. Men jag kanske läste fel.

Problemet är att det från båda sidor finns väldigt lite intresse i att hitta något gemensamt och konstruktivt utan båda är mest intresserade av att ha rätt i sin poäng och att förmedla sin ideologi och åsikter.

Helt korrekt, jag har extremt lite intresse av att försöka "hitta något gemensamt" med människor vars kvinnosyn hör hemma på 1800-talet.

Jag vet att man inte ska dömma hunden efter håren. Men frågan var om det existerar en stereotyp bild av den prostituerade i vanligt folks tankesätt. Och jag tror nog att tom. du håller med om att det gör det. Och det gäller många grupper i samhället. Fråga folk hur en pundare ser ut, då beskriver de inte börsmäklaren som snortar cokain för att orka hålla igång...
I ditt huvud finns det uppenbarligen en stereotyp bild som inte kan rubbas och som du jobbar hårt på att bevara. Alla är inte så dåligt upplysta.

" du har ett ansvar över hur DU agerar gentemot andra.
Men det har du oavsett promillehalt."

Javisst, det är ju därför jag skriver att individen alltid är ansvarig för sina egna handlingar och sina val.

Igen, igen igen. Jag ska kunna somna aspackad, NAKEN, på en parkbänk mitt i stan utan att behöva oroa mig för att bli våldtagen, misshandlad, rånad eller vad det nu kan vara. Det är ju för helvete inte mitt fel att folk inte kan bete sig. Ansvaret ligger helt och hållet på den som väljer att våldta, misshandla, råna, mörda, tafsa etc.
gen, igen igen. Jag ska kunna somna aspackad, NAKEN, på en parkbänk mitt i stan utan att behöva oroa mig för att bli våldtagen, misshandlad, rånad eller vad det nu kan vara. Det är ju för helvete inte mitt fel att folk inte kan bete sig. Ansvaret ligger helt och hållet på den som väljer att våldta, misshandla, råna, mörda, tafsa etc.

Javisst, det är ju därför jag skriver att individen alltid är ansvarig för sina egna handlingar och sina val.

S
edan följde en harang av känsloyttringar som inte var faktagrundade utan bara bygger på din egen version av vad du tycker att jag tycker.

Att risken för ett övergrepp ökar om du ligger aspackad och naken en sommarnatt i en park, det torde nog den mest intelligensbefriade fatta!
Och då är frågan befogad, vem är ansvarig för denna ökade risk? Jag? eller du som hävt i dig berusningsmedlet?

Det är aldrig offrets fel. Det kan väl ingen vettig människa säga emot!

Patriarkala strukturer är inte en åsikt, det är inte heller en åsikt att män utsätter kvinnor för sexuella trakasserier o övergrepp.

tucky-preach-it-girl.jpg

My mistake, jag tyckte det stod Me2 i rubriken och att första inlägget handlar om vad LBB väljer att kalla för "drev" som är den sociala rörelsen #metoo som sker just nu i olika medier. Men jag kanske läste fel.

Helt korrekt, jag har extremt lite intresse av att försöka hitta något gemensamt med människor vars kvinnosyn hör hemma på 1800-talet.
Du har däremot fullt intresse i att sida upp och sida ner upprepa precis samma diskussion med precis samma personer och enbart driva på hätsk och negativ stämning. Om man inte är intresserad av att utveckla diskussionen öht eller att ta in andras synpunkter och perspektiv (vilket i princip är ett måste för att kunna hitta något sätt man ska kunna förändra deras tankar) så blir diskussionen ganska meningslösa.

Detta gäller oavsett ämne och person, personen tycker som den gör av en anledning. Man kanske inte håller med personen eller är medveten om anledningen men om man inte ens kan tänka sig att en anledning finns, då blir det svårt att förändra något. Väldigt få saker förändras genom att man säger att jag har rätt och du har fel, men det är väl där grundproblemet ligger egentligen.. man är inte intresserad av förändring, man är intresserad av att ha rätt.

Ja den vore verkligen trist om alla män vore det du beskriver, lika trist som om alla kvinnor vore prostituerade.
Nu är det ju så, vilket jag upptäckt alldeles själv att de allra flesta män inte passar in i din mall, lika lite som de flesta kvinnor är prostituerade. Men jag måste ju ställa mig en smula undrande över ditt umgänge..eftersom det är ens umgänge som bygger ens värderingar och åsikter :confused:

Att risken för ett övergrepp ökar om du ligger aspackad och naken en sommarnatt i en park, det torde nog den mest intelligensbefriade fatta!
Och då är frågan befogad, vem är ansvarig för denna ökade risk? Jag? eller du som hävt i dig berusningsmedlet?

Nä. För det ska inte spela någon roll. Sen att det finns vidriga män som tar dessa "friheter" är inte pga offrets klädsel eller utsatta position. "Den mest intelligensbefriade" hade sett till att den berusade, halv(eller hel!)nakna kvinnan fick det hon behövde. Bara för att en hamnar i en utsatt position (vald eller ickevald spelar ingen roll) betyder inte att det är tillåtet att göra vad en vill med henne.

Väldigt få saker förändras genom att man säger att jag har rätt och du har fel, men det är väl där grundproblemet ligger egentligen.. man är inte intresserad av förändring, man är intresserad av att ha rätt.

"Jag har rätt och du har fel", Hans Rosling. Jag ser verkligen inte problemet att påpeka uppenbara felaktigheter, vilket jag gladligen gör. Jag är inte ute efter att försöka "vinna över" människor som visar prov på utdöende åsikter och det är väl ändå en jäkla märklig utgångspunkt att utgå från det i varje diskussion man deltar i. Ibland är det så himla enkelt som att någon har rätt och någon har fel, inget fel med det.

Du har däremot fullt intresse i att sida upp och sida ner upprepa precis samma diskussion med precis samma personer och enbart driva på hätsk och negativ stämning.

Åsikt noterad.
Eller "känsloyttring", som LBB valt att kalla det.

Ja den vore verkligen trist om alla män vore det du beskriver, lika trist som om alla kvinnor vore prostituerade.
Nu är det ju så, vilket jag upptäckt alldeles själv att de allra flesta män inte passar in i din mall, lika lite som de flesta kvinnor är prostituerade. Men jag måste ju ställa mig en smula undrande över ditt umgänge..eftersom det är ens umgänge som bygger ens värderingar och åsikter :confused:
Tycker du själv att det är ett OK sätt att uttrycka sig på ett forum? Själv tycker jag att det är vidrigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka