Du har däremot fullt intresse i att sida upp och sida ner upprepa precis samma diskussion med precis samma personer och enbart driva på hätsk och negativ stämning. Om man inte är intresserad av att utveckla diskussionen öht eller att ta in andras synpunkter och perspektiv (vilket i princip är ett måste för att kunna hitta något sätt man ska kunna förändra deras tankar) så blir diskussionen ganska meningslösa.

Detta gäller oavsett ämne och person, personen tycker som den gör av en anledning. Man kanske inte håller med personen eller är medveten om anledningen men om man inte ens kan tänka sig att en anledning finns, då blir det svårt att förändra något. Väldigt få saker förändras genom att man säger att jag har rätt och du har fel, men det är väl där grundproblemet ligger egentligen.. man är inte intresserad av förändring, man är intresserad av att ha rätt.
Skulle du inte citerat LBB där? Det är exakt så han beter sig. Diskuterar aldrig - bara agiterar. Sida upp och sida ner.

Betydelsen ligger i ansvaret gärningsmannen har. Där finns ingen att ändra på.
Däremot så inser de flesta att vissa saker ökar risken att hamna i en våldtäktsmans visir.
Om det nu inte har ngn betydelse, så varför har så många offer samma sak gemensamt...Det är förhållandevis fler tungt berusade unga flickor som råkar illa ut än joggande kommunalpolitiker eller 80-åriga damer.

Alltså det enda offren har gemensamt är männen och inget annat. När ska du fatta det?

Men klädsel har ingen betydelse för om någon blir våldtagen. Det är bara efteråt det används som ursäkt.
80-åriga dementa kvinnor blir våldtagna, joggande manliga kommunpolitiker, oskyldigt klädda 14-åringar, städerskor på hotell. Så glöm det där med klädseln.
Inte heller spelar det nån roll om man "inte är som alla andra" heller, här i stan blev lilla S....... våldtagen, hon är runt 65-70, räcker mig till midjan (dvärgväxt), rejält efterbliven och har dockor och nallar i korgen på rullatorn. Världens snällaste lilla människa, så nu törs hon inte gå ut utan sällskap mera, hon som alltid var ute och knallade på stan, fi fan vilket samhälle vi lever i. Hon känner alla och alla känner henne, hon brukade vila benen och prata med a-lagarna på torget, det var ingen som ville henne illa och det var ingen från stan som våldtog henne.

Jag har skummat och läst igenom tråden, och det gör mig vansinnigt belämd att Någon som läst ens en bråkdel av alla inlägg som kommit upp genom #MeToo kan tycka att det skulle ha NÅGONTING med kvinnornas uppförande att göra! Det jag läser om är framför allt i hemmet, på skolan, på jobbet, vardagssituationer som kollektivtrafik...
Sådant man inte anmäler för att... varför ska man?
Sådant som för till exempel @landsbygdsbo inte riktigt verkar räknas för att det inte finns i statistiken. Men LÄS då?! Tror du de här tusentals kvinnorna sitter och ljuger?
Och nej, det handlar inte om 'grov jargong' eller sexskämt i de här berättelserna. Det är allvarligt och på riktigt... och om man stannar upp är det anmärkningsvärt sällsynt att de här kvinnorna är klädda i knähöga läderstövlar och raffset.

Jag vaknade av att det knackade på dörren klockan två i morse. Både jag och hundarna gormade en del och jag såg till att stänga stormfönstret i sovrummet just in case.
På morgonen fanns den här lappen nedanför brevintaget. Jag är rätt säker på att jag vet vem den här personen är, det är inte första lappen, och det är en granne jag någon gång hejat på. Jag vet inte hans förnamn och han vet uppenbarligen inte mitt.
Jobbar med hotellstäd och är oftast grisig och skitig och går i stora kängor, munktröjor och arbetsshorts. Är dessutom småfet och rätt mycket flata. Så vad mer ska jag göra för att INTE bli utsatt, undrar jag? Vad händer om jag faktiskt Öppnar dörren nästa gång? Ska jag skylla mig själv om det går illa? Sådan fresterska jag är.
P1130346.jpg

Och ja, intrycket jag tidigare fått av den här mannen är att han är reko. han har flickvän och en trevlig hund och stor kundkrets. Han hälsar och är artig och oproblematisk.
wPa

Givetvis hittar Du inte det i din text, det är ju för att du har ett fundamentalt feltänk i grunden. Men du läs dina scenarion en gång till och fundera på vart det gick fel...

Ledtråd tänk om i avseendet kratta manegen, det finns ingen krattad manege..alls"
Så bra, det finns alltså inte i min text.
Att kratta manegen innebär att göra det lättare för någon/något. Exempelvis att lämna nyckeln i bilen när man parkerar eller att rumla hem från kroge rejält packad med en välfylld plånbok i bakfickan, väl synlig eller att som tjej supa sig redlös och inte ha sällskap med sig som hon kan lita på.
Så där finns inget fel. Till o med försäkringsbolagen straffar den bilist som lämnat nycklarna i bilen genom en förhöjs självrisk eller ingen ersättning alls om bilen blir stulen.

Inte heller spelar det nån roll om man "inte är som alla andra" heller, här i stan blev lilla S....... våldtagen, hon är runt 65-70, räcker mig till midjan (dvärgväxt), rejält efterbliven och har dockor och nallar i korgen på rullatorn. Världens snällaste lilla människa, så nu törs hon inte gå ut utan sällskap mera, hon som alltid var ute och knallade på stan, fi fan vilket samhälle vi lever i. Hon känner alla och alla känner henne, hon brukade vila benen och prata med a-lagarna på torget, det var ingen som ville henne illa och det var ingen från stan som våldtog henne.
:cry::cry:

Jag har skummat och läst igenom tråden, och det gör mig vansinnigt belämd att Någon som läst ens en bråkdel av alla inlägg som kommit upp genom #MeToo kan tycka att det skulle ha NÅGONTING med kvinnornas uppförande att göra! Det jag läser om är framför allt i hemmet, på skolan, på jobbet, vardagssituationer som kollektivtrafik...
Sådant man inte anmäler för att... varför ska man?
Sådant som för till exempel @landsbygdsbo inte riktigt verkar räknas för att det inte finns i statistiken. Men LÄS då?! Tror du de här tusentals kvinnorna sitter och ljuger?
Och nej, det handlar inte om 'grov jargong' eller sexskämt i de här berättelserna. Det är allvarligt och på riktigt... och om man stannar upp är det anmärkningsvärt sällsynt att de här kvinnorna är klädda i knähöga läderstövlar och raffset.

Jag vaknade av att det knackade på dörren klockan två i morse. Både jag och hundarna gormade en del och jag såg till att stänga stormfönstret i sovrummet just in case.
På morgonen fanns den här lappen nedanför brevintaget. Jag är rätt säker på att jag vet vem den här personen är, det är inte första lappen, och det är en granne jag någon gång hejat på. Jag vet inte hans förnamn och han vet uppenbarligen inte mitt.
Jobbar med hotellstäd och är oftast grisig och skitig och går i stora kängor, munktröjor och arbetsshorts. Är dessutom småfet och rätt mycket flata. Så vad mer ska jag göra för att INTE bli utsatt, undrar jag? Vad händer om jag faktiskt Öppnar dörren nästa gång? Ska jag skylla mig själv om det går illa? Sådan fresterska jag är.
P1130346.jpg

wPa
Och vad gör lappen? på dålig svenska och rättframt uttrycker han vad han känner och vad han vill..är det ett övergrepp? Han lämnat ju tom. sitt telefonnr.

Och vad gör lappen? på dålig svenska och rättframt uttrycker han vad han känner och vad han vill..är det ett övergrepp?

Du tycker inte att det är ett problem att mitt i natten banka på dörren hos människor man inte känner och sticka ned en lapp i brevlådan, som kommenterar bröst och uttrycker att man vill knulla dem hårt?
Du förstår inte att det känns både skrämmande och inkräktande?

Du tycker inte att det är ett problem att mitt i natten banka på dörren hos människor man inte känner och sticka ned en lapp i brevlådan, som kommenterar bröst och uttrycker att man vill knulla dem hårt?
Du förstår inte att det känns både skrämmande och inkräktande?
Nej det är inte ok att knacka på kl 2 på natten. Men det är knappast ett sexuellt övergrepp.
Det är det ena
Sedan är det väl knappas olagligt att fråga, snarare tvärtom. det är ju vad man ska göra.
Kan däremot hålla med om att det var burdust skrivet.

Så bra, det finns alltså inte i min text.
Att kratta manegen innebär att göra det lättare för någon/något. Exempelvis att lämna nyckeln i bilen när man parkerar eller att rumla hem från kroge rejält packad med en välfylld plånbok i bakfickan, väl synlig eller att som tjej supa sig redlös och inte ha sällskap med sig som hon kan lita på.
Så där finns inget fel. Till o med försäkringsbolagen straffar den bilist som lämnat nycklarna i bilen genom en förhöjs självrisk eller ingen ersättning alls om bilen blir stulen.

Jag vet att du inte är dum i huvudet, frågan är varför du vill bete dig som att du är det gång på gång?

Jag vet att du inte är dum i huvudet, frågan är varför du vill bete dig som att du är det gång på gång?
Att bete sig som "dum i huvudet" betyder alltså att inte dela dina åsikter..tja det är ett sätt att se på världen...då möter man många dumhuvuden...

Nej det är inte ok att knacka på kl 2 på natten. Men det är knappast ett sexuellt övergrepp.
Det är det ena
Sedan är det väl knappas olagligt att fråga, snarare tvärtom. det är ju vad man ska göra.
Kan däremot hålla med om att det var burdust skrivet.

Så att han knackade på vid fel klockslag är det enda problemet du ser med det här? Annars uppförde han sig som folk ska göra sådär i största allmänhet.
Det han i princip skriver genom att knuffa in lappen i brevlådan är ju att han vill göra det där med mig, OCH att han vet var jag bor. Trevligt, trevligt.

Och jag sade aldrig att just det här fallet var ett Övergrepp, ville mest belysa en snedvriden vardag där sådant här händer, och där jag (och säkert andra kvinnor med mig) inte kan låta bli att undra vad som hänt om man faktiskt öppnat dörren.
HADE jag öppnat dörren och blivit utsatt för någonting, skulle skulden dessutom med största sannolikhet landat på mig hur som helst, för så lättlurad får man inte vara som kvinna, att man vågar låsa upp mitt i natten när man bara har morgonrock på sig.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
  • Pass förvaring
Tillbaka