Jag har skummat och läst igenom tråden, och det gör mig vansinnigt belämd att Någon som läst ens en bråkdel av alla inlägg som kommit upp genom #MeToo kan tycka att det skulle ha NÅGONTING med kvinnornas uppförande att göra! Det jag läser om är framför allt i hemmet, på skolan, på jobbet, vardagssituationer som kollektivtrafik...
Sådant man inte anmäler för att... varför ska man?
Sådant som för till exempel
@landsbygdsbo inte riktigt verkar räknas för att det inte finns i statistiken. Men LÄS då?! Tror du de här tusentals kvinnorna sitter och ljuger?
Och nej, det handlar inte om 'grov jargong' eller sexskämt i de här berättelserna. Det är allvarligt och på riktigt... och om man stannar upp är det anmärkningsvärt sällsynt att de här kvinnorna är klädda i knähöga läderstövlar och raffset.
Jag vaknade av att det knackade på dörren klockan två i morse. Både jag och hundarna gormade en del och jag såg till att stänga stormfönstret i sovrummet just in case.
På morgonen fanns den här lappen nedanför brevintaget. Jag är rätt säker på att jag vet vem den här personen är, det är inte första lappen, och det är en granne jag någon gång hejat på. Jag vet inte hans förnamn och han vet uppenbarligen inte mitt.
Jobbar med hotellstäd och är oftast grisig och skitig och går i stora kängor, munktröjor och arbetsshorts. Är dessutom småfet och rätt mycket flata. Så vad mer ska jag göra för att INTE bli utsatt, undrar jag? Vad händer om jag faktiskt Öppnar dörren nästa gång? Ska jag skylla mig själv om det går illa? Sådan fresterska jag är.